تیم ملی ایران در اینچون حضور شایسته‌ای داشت

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا گفت: با توجه به این‌که سه ماه با شناگران کار کردیم توقع گرفتن نتیجه‌ای بهتر از این غیرممکن است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو محسن سمیع‌زاده مدیر فنی تیم های ملی شنادرباره عملکرد شناگران ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا اینچئون کره جنوبی اظهار کرد: رقابت‌های شنای داخل سالن آسیا در بالاترین سطح خود برگزار شد و ٣۰ کشور در این رقابت‌ها حضور داشتند. با این وجود شناگران ما روز گذشته رکوردهای شخصی خود را زدند. امروز صبح نیز برای اولین بار به فینال ۴ در ١۰۰ متر راه یافتند و بعدازظهر با رقبای خود که در المپیک نیز حضور داشتند باید به رقابت بپردازند.

وی ادامه داد: شناگران ما با توجه به پیشینه‌ای که دارند همه بجز بیداریان بسیار جوان هستند و تیم ملی شنای ایران در حال پوست‌اندازی است. بنابراین من به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی از عملکرد تک‌تک شناگران راضی هستم و معتقدم آنها حضور شایسته‌ای داشتند.

وی ادامه داد: اما اگر منتظر کسب مدال در شنا هستیم باید بگویم که این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی و پروسه چهار تا هشت ساله است. از سوی دیگر چین، کره و قزاقستان هرکدام دو نماینده در این رقابت‌ها دارند. در نتیجه رده‌های اول تا هشتم آسیا را می‌گیرند و بقیه نفرات در آسیا باید برای کسب رتبه‌های دیگر تلاش کنند. با این وجود در این فرصت سه ماهه که ما داشتیم تا تیم را آماده کنیم، توقع داشتن عملکرد بهتر از این غیرممکن است.

سمیع‌زاده با بیان این‌که ما پیش از حضور در بازی‌های داخل سالن آسیا هدف‌هایی برای خودمان ترسیم کرده بودیم، تصریح کرد: ما پیش از حضور در این رقابت‌ها ترسیم کرده بودیم که در یک تا سه ماده به فینال راه یابیم که یکی از آنها اتفاق افتاد و توکل به خدا سعی می‌ کنیم در دو ماده دیگر به فینال برسیم. البته ما در این مرحله به اهدافمان رسیده‌ایم.

وی همچنین گفت: این تفکر که حتما باید در مسابقاتی شرکت کرد که مدال بیاوریم اشتباه محض است چرا که اگر ما مدال‌آوری را ملاک قرار دهیم، تنها دو سه کشور باید در مسابقات شرکت کنند و سایر کشورها باید تماشاگر باشند. همچنین اگر در شنا اعزام به مسابقات انجام نگیرد تا ٢۰۰ سال آینده هیچ توفیقی در این رشته ورزشی حاصل نمی‌شود!

مدیر فنی تیم های ملی شنا در پایان گفت: با این حال از کار کارشناسی و تفکر صحیحی که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان داشتند و تمام اهداف ما را بررسی کردند تشکر می‌کنم. شناگران ما عملکرد خوبی داشتند. بنابراین درخواستم این است که این قهرمانان را مورد تشویق قرار دهیم و بدانیم که شناگران در مسابقات برای کسب مدال حریف جدی به نام رکوردهایشان دارند و اگر رکوردهای آنها تغییری کند یعنی برنامه‌ریزی فدراسیون درست بوده و به نتیجه رسیده، در غیر این صورت یک جای کار مشکل دارد. در کل در ورزش سنجیدن فقط با مدال، کار غلطی است.

منبع:ایسنا

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ