تیم ملی واترپلو ایران چهارم شد

مردان واترپلو ایران در آخرین روز از رقابت‌های واترپلو بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 با شکست در ضربات پنالتی مقابل قزاقستان در رنکینگ این رقابت‌ها چهارم شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مردان واترپلو ایران که به دنبال تکرار مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ بودند از ساعت ۱۴:۳۰ امروز (شنبه) در دیدار رده بندی این دوره از مسابقات مقابل قزاقستان به آب زدند.

تیم ملی واترپلوی ایران پیش از این در مرحله مقدماتی مقابل تیم‌های کره‌جنوبی و تایلند به برتری رسید و مقابل میزبان این دوره از رقابت‌ها، چین شکست خورد تا به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود. پس از آن مردان واترپلو ایران با پیروزی برابر تیم سنگاپور به نیمه نهایی رسیدند و با قبول شکست مقابل حریف قدرتمند خود ژاپن و باز ماندن از راه‌یابی به فینال، برای کسب مدال برنز این رقابت‌ها مقابل تیم قزاقستان صف آرایی کردند.

این دیدار حساس و جذاب با گل‌های ارشیا الماسی و مهدی یزدانخواه و امیر حسین رهبر ملی پوشان ارزنده کشورمان آغاز شد اما در ادامه قزاق‌ها فاصله را کم کردند و کوارتر نخست این بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود ایران پیگیری شد.

دو تیم در نیمه نخست این بازی پایاپای بازی کردند و وقت قانونی دوم این دیدار با نتیجه ۴ بر ۴ به تساوی به پایان رسید.

کوارتر سوم این بازی با گل‌های زیبای مهری و یزدانخواه آغاز شد و تیم ایران با این دو گل از حریف خود پیشی گرفت و سومین وقت این بازی با نتیجه ۶ بر ۴ با برتری ایران به پایان رسید.

مردان واترپلو ایران یک کوارتر فرصت داشتند تا مدال بازی‌های آسیایی جاکارتا را تکرار کنند اما  حریف قدرتمند آسیایی از فرصت های خود به خوبی استفاده کرد و دو تیم در پایان وقت قانونی بازی با نتیجه ۷ بر ۷ به تساوی رسیدند و این بازی حساس به ضربات پنالتی کشیده شد.

این دیدار در ضربات پنالتی با نتیجه ۱۰ بر ۹ به سود قزاقستان به پایان رسید و ملی پوشان ایران در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

پیش از این دیدار تیم هنگ کنگ با پیروزی ۲۰ بر ۱۹ مقابل تایلند در جایگاه هفتم ایستاد و تایلند هشتم شد. همچنین سنگاپور نیز با برتری ۱۰ بر ۸ مقابل کره در جایگاه پنجم قرار گرفت و کره جنوبی ششم شد.

مسابقات واترپلو بازی‌های آسیایی با حضور ۸ تیم از روز دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ (دوم اکتبر ۲۰۲۳) آغاز و تا امروز ۱۵ مهرماه (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در مرکز ورزشی هوانگلونگ پیگیری و با دیدار سرنوشت ساز دو تیم چین و ژاپن برای کسب عنوان قهرمانی به پایان خواهد رسید.

 

نتایج روز پایانی مسابقات واترپلو بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ :  

شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ (۷ اکتبر ۲۰۲۳) روز پایانی
۲۱ تایلند  ۱۹  ۲۰ هنگ کنگ رتبه هفتم و هشتم 
۲۲ سنگاپور ۱۰  ۸ کره جنوبی رتبه پنجم و ششم 
۲۳ ایران ۹  ۱۰ قزاقستان رده بندی (مدال برنز) 
۲۴ ژاپن  ۱۱ ۷ چین فینال (مدال طلا)

 

اسامی ۱۳ بازیکن تیم ملی واترپلو ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ :

  1. حامد کریمی (دروازه‌بان)
  2. امیررضا جلیل پور
  3. امیرحسین رهبر
  4. مهدی برزگری
  5. مهدی دایی تقی
  6. خشایار ضیاءالدینی
  7. پیمان اسدی
  8. مهدی یزدانخواه
  9. سهیل رستمیان 
  10. امین قویدل
  11. ارشیا الماسی
  12. علیرضا مهری 
  13. امیرعطا خزائی (دروازه‌بان)

کادر فنی تیم : 

  • مهدی پنام تاش _ سرمربی
  • امیر همراهی _ دستیارسرمربی
  • سیروس طاهریان _ سرپرست
  • دژان میلاکوویچ _ مدیر فنی
  • امیرعباس اکبر نژاد _ مربی دروازبانان و آنالیزور

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب