ثبت ۹ رکورد جهانی در رقابت های شنا قهرمانی جهان ژاپن

مسابقات شنا قهرمانی جهان به میزبانی فوگاکو ژاپن با جابجایی 9 رکورد جهانی به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ بیستمین دوره مسابقات شنا قهرمانی جهان از ۲۳ الی ۳۰ جولای (۱ الی ۸ مرداد ۱۴۰۲) به میزبانی شهر فوکاکو ژاپن پیگیری و به پایان رسید تا پرونده این دوره از رقابت های جهانی بسته شود.در جریان جذاب و دیدنی شنای این دوره از مسابقات قهرمانی جهان ۹ رکورد جهانی جابجا شد.

در بخش مردان هایانگ کین از کشور چین با ثبت زمان ۲:۰۵.۴۸ رکورد جهانی ۲۰۰ متر قورباغه را جابجا کرد. همچنین لئون مرکند فرانسوی ماده ۴۰۰ متر مختلط انفرادی را در ۴:۰۲.۵۰ شنا کرد تا پس از ۲۱ سال تاریخ سازی کند و آخرین رکورد جهانی مایکل فلپس را بشکند.

اما در این دوره از رقابت های شنا قهرمانی جهان، بانوان خوش درخشیدند و توانستند در ۶ ماده تیمی و انفرادی رکوردهای جهانی را جابجا کنند. تیم بانوان استرالیا در ماده های ۱۰۰*۴ و ۲۰۰*۴ متر آزاد تیمی به ترتیب با ثبت زمان ۳:۲۷.۹۶ و ۷:۳۷.۵۰ در سکوی نخست ایستاد و علاوه بر کسب مدال طلا رکورد های جهانی این دو ماده را نیز بهبود بخشند.

در بخش های انفرادی آریرن تیتموس اهل استرالیا ۴۰۰ متر آزاد را در مدت زمان ۳:۵۵.۳۸ شنا کرد و توانست با ثبت رکورد جهانی مدال طلا این بخش را از آن خود کند. از کشور استرالیا اینبار مولی
اوکالاگان بود که در ماده ۲۰۰ متر آزاد با ثبت زمان ۱:۵۲.۸۵ رکورد جهانی را شکست و در صدر جدول این ماده قرار گرفت.

در فینال ۵۰ آزاد بانوان شناگر سوئدی طلایی شد، در این ماده سارا شوستروم ۵۰ متر را در مدت زمان ۲۳.۶۱ شنا کرد و پس از جابجایی رکورد جهان در سکوی نخست ایستاد.

طلای ۵۰ متر قورباغه بانوان هم در اختیار شناگر اهل لیتوانی قرار گرفت. روتا میلوتیته در دیدار رده بندی ابتدا ۵۰ متر را در مدت ۲۹.۳۰ و مساوی با رکورد جهانی شنا کرد اما در فینال این ماده توانست رکورد جهانی را ۱۴ صدم ثانیه بهبود ببخشد و با ثبت زمان ۲۹.۱۶ علاوه بر ثبت رکورد جهانی مدال طلا را در این بخش از آن خود کرد.

آخرین رکورد جهانی هم مربوط به بخش ۱۰۰*۴ متر میکس آزاد تیمی (آقایان و بانوان) بود که تیم استرالیا با ثبت زمان ۳:۱۸.۸۳ در جایگاه نخست قرار گرفت تا استرالیا با کسب ۱۳ مدال طلا، ۷ مدال نقره و ۵ مدال برنز (مجموع ۲۵ مدال) در صدر جدول برترین کشور در رشته شنا (مسابقات شنا قهرمانی جهان_فوگاکو ژاپن) قرار بگیرد.

 

رکوردهای جهانی ثبت شده در فینال مسابقات شنا قهرمانی جهان_ ژاپن :

۲۰۰ متر قورباغه مردان : هایانگ کین از چین _ ۲:۰۵.۴۸ 

۴۰۰ متر مختلط انفرادی : لئون مرکند از فرانسه _ ۴:۰۲.۵۰

۱۰۰*۴ میکس آزاد تیمی : استرالیا _ ۳:۱۸.۸۳

۱۰۰*۴ متر آزاد تیمی بانوان : استرالیا_ ۳:۲۷.۹۶

۲۰۰*۴ متر آزاد تیمی بانوان : استرالیا_ ۷:۳۷.۵۰

۴۰۰ متر آزاد بانوان : آریرن تیتموس از استرالیا _ ۳:۵۵.۳۸

۲۰۰ متر آزاد بانوان : مولی اوکالاگان از استرالیا _ ۱:۵۲.۸۵

۵۰ متر آزاد بانوان : سارا سوستروم از سوئد _ ۲۳.۶۱

۵۰ متر قورباغه بانوان : روتا میلوتیته از لیتوانی _ ۲۹.۱۶

 

جدول رده بندی مدال ها (رشته شنا) : 

  1. استرالیا 
  2. آمریکا
  3. چین
  4. فرانسه
  5. بریتانیا
  6. کانادا
  7. تونس
  8. لیتوانی
  9. سوئد
  10. ایتالیا
  11. آفریقای جنوبی
  12. مجارستان
  13. هلند
  14. هنگ کنگ
  15. لهستان
  16. پرتغال
  17. ژاپن
  18. آلمان
  19. کره
  20. نیوزلند
  21. سوییس

 

انتهای پیام

 

 

 

 

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.