جابجایی سه رکورد جهانی در روز نخست

در روز نخست از گام ششم رقابت های کاپ جهانی شنا در سنگاپور، چد لکلائوس یک بار و تیم استرالیا دوبار رکورد شکنی کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ در روز ابتدایی از سه مرحله ی پایانی کاپ جهانی شنا ۲۰۱۳ سه رکورد جهان بهبود یافت. روز گذشته “چد لکلائوس” که در بهترین شرایط خود به سر می برد بار دیگر رکورد خود را ترقی داد. او این بار با ثبت زمان یک دقیقه و ۴۸ ثانیه و ۵۶ صدم ثانیه رکورد خود را ۴۸صدم ثانیه بهبود بخشید.
او همچنین در ماده ی ۵۰ متر پروانه نیز مدال طلا را از آن خود کرد تا تنها ورزشکار مردی لقب گیرد که در روز نخست رقابت ها در سنگاپور دو مدال طلا به گردن آویخته است.
وی پس از این دو مدال در مصاحبه ای عنوان کرد: “امروز روز بزرگی برای من است، نه فقط به دلیل رکورد جهانی بلکه ۵۰ متر پروانه هم اتفاق مهمی بود. رهایی از استراحت و کم کاری پس از رقابت های جهانی اتفاق خوبی است. تماشاچی ها فوق العاده بودند و من منتظر رقابت های فردا به خصوص ماده ی آزاد هستم به دلیل اینکه می دانم رقابت های نفس گیری در پیش است.”
پیش از آغاز رکوردشکنی های “لکلائوس”، تیم استرالیا رکورد ۵۰*۴ متر مختلط تیمی را به نام خود ثبت کرد. صبح دیروز تیم استرالیا با بهره بردن از چهار شناگر مطرح مرد و زن توانست رکورد جهانی این ماده را کسب کند. شروع رقابت با کرال پشت “رابرت هورلی” بود. پس از او نوبت به قهرمان ۱۰۰متر قورباغه ی جهان رسید و “کریستین اسپرنگر” پس از طی ۵۰ متر و لمس دیوار نوبت را به صاحب پنج عنوان نایب قهرمانی رقابت های جهانی بارسلونا داد. :آلیشا کاتس” به عنوان نفر سوم تیم استرالیا شنای پروانه را آغاز کرد پس از طی مسافت تعریف شده زودتر از سایر رقبا اجازه شیرجه را به قهرمان ۱۰۰ متر آزاد جهان “کیت کمپل” داد و او نیز با کمک سایر هم تیمی هایش با زمان یک دقیقه و ۳۹ثانیه و هشت صدم ثانیه رکورد پیشین تیم استرالیا را ۴۴ صدم ثانیه بهبود بخشید.

بهترین عملکردها پس از پایان روز نخست در سنگاپور:
۱. “چد لکلائوس” از افریقای جنوبی ۱.۴۸.۵۶ – ۱۰۱۵ امتیاز- ۲۰۰متر پروانه
۲. “ولادیمیر موزورف از روسیه ۵۱.۳۶ – ۹۶۲ امتیاز- ۱۰۰متر مختلط
۳. “دنیل گیورتا” از مجارستان ۲.۰۲.۶۲ – ۹۵۳ امتیاز- ۲۰۰متر قورباغه

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب