جابجایی چهار رکورد رده سنی / تاجیک رکورد کشور را پس از ٨ سال شکست

شناگر نوجوان خراسان رضوی موفق شد سه رکورد رده سنی را در مواد ۵۰ متر ازاد، ۵۰ متر قورباغه و ١۰۰ متر قورباغه جابجا کند همچنین تیم منتخب این مسابقات در ماده ۴× ١۰۰ متر مختلط تیمی موفق به رکورد شکنی شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، علی تاجیک شناگر نوجوان رده سنی ١٢-١١ سال از خراسان رضوی با درخششی فوق العاده و آمادگی مثال زدنی در سومین روز مسابقات شنای قهرمانی نوجوانان کشور موفق شد در دو ماده رکوردشکنی کند.

وی ابتدا در ماده ۵۰ متر آزاد با ثبت زمان ٢٧ ثانیه و ٩٧ صدم ثانیه رکورد قبلی این ماده را که به شایان شاه محمدی تعلق داشت (٢٨ ثانیه و ٢١ صدم ثانیه-مسابقات قهرمانی کشور تهران – بهمن سال ١٣٩۰) را به میزان ٢۴ صدم ثانیه کاهش دهد.

تاجیک همچنین صبح امروز جمعه ابتدا در مرحله مقدماتی ماده ۵۰ متر قورباغه به زمان ٣۵ ثانیه و ١٣ صدم ثانیه دست یافت و سپس در رقابتهای بعد از ظهر و فینال این ماده موفق شد زمان ٣۴ ثانیه و ٣٩ صدم ثانیه را از خود بر جای بگذارد و رکورد قبلی این ماده را که به رامین حمزه نتاج از مازندران بود (٣۶ ثانیه و ٩ صدم ثانیه -مسابقات پایگاههای قهرمانی کشور – اسفند ١٣٨٣) پس از ٨ سال به میزان ١ ثانیه و ٧۰ صدم ثانیه کاهش دهد.

این شناگر با آتیه خراسان رضوی همچنین روز پنجشنبه موفق شد در ماده ١۰۰ متر قورباغه با کسب زمان ١ دقیقه و ١٧ ثانیه و ۵٨ صدم ثانیه، رکورد قبلی این ماده را که متعلق به آریا نسیمی شاد دیگر شناگر خراسان رضوی بود( ١ دقیقه و ١٨ ثانیه و ۶ صدم ثانیه -مسابقات قهرمانی کشور – تهران ١٣٩۰) را به میزان ۴٨ صدم ثانیه کاهش دهد.

علی تاجیک شناگر نوجوان خراسان رضوی با جابجایی این سه رکورد رده سنی تمامی نگاههای علاقمندان و مربیان سازنده شنای کشور را متوجه خود کرد.

در ادامه این رقابت ها در رده سنی ١١-١٢ سال تیم منتخب مسابقات متشکل از امیر عزیزی مقدم(البرز)، علی تاجیک(خراسان رضوی)، پارسا حکمت اردکانی(فارس)، علیرضا امینی زمردی(هرمزگان) توانستند در ماده ۴ در ١۰۰ متر مختلط تیمی با ثبت رکورد ۴ دقیقه و ۴٨ ثانیه و ۴٣ صدم ثانیه رکورد این ماده را که متعلق به تیم خراسان رضوی( ۴ دقیقه و ۵٣ ثانیه و ٨۰ صدم ثانیه -سال ٩۰) بود را ۵ ثانیه و ٣٧ صدم ثانیه بهبود بخشند.

مسابقات شنای قهرمانی نوجوانان پسر کشور از روز چهارشنبه ١٨ بهمن با رقابت شرکت ٣۰ تیم از سراسر کشور در دو رده سنی ١٢-١١ و ١٣-١۴ سال آغاز و فردا شنبه ٢١ بهمن با معرفی تیم قهرمان به پایان خواهد رسید.

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ