جان اونسوی: مربیان ایرانی با اصول شنا آشنا هستند/ ایران بسیار شگفت انگیز است

مدرس فدراسیون ورزش های آبی جهان در پایان کلینیک بین المللی مربیگری شنا گفت: با توجه به مکالمه ای که با مربیان ایرانی داشتم متوجه شدم آنها با تمامی اصول اولیه و جزئیات فیزیولوژی و بیومکانیک آشنا هستند و تنها نیاز به جهت دهی دانش خود داشتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ یک دوره کلینیک بین المللی مربیگری شنا با تدریس جان اونسوی مدرس بین المللی فدراسیون ورزش های آبی جهان اهل کشور ترکیه ۲۲ الی ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ به میزبانی فدراسیون شنا برگزار شد. اونسوی ۴۵ ساله یکی از قهرمانان و رکورداران اسبق شنای ترکیه بوده است که پس از دوران حرفه ای ورزشکاری خود نزدیک به ۲۰ سال به عنوان مربی و دستیار مربی فعالیت دارد. این مربی بین المللی شنا، تجربه مربیگری در باشگاه‌های شنا استانبول را دارد و در حال حاضر در باشگاه شنا فنرباغچه و تیم ملی ترکیه مشغول به کار است.

اونسوی در پایان این کلینیک در خصوص دانش مربیان حاضر در این دوره گفت: پیش از شروع این کلینیک من انتظار زیادی از این دوره نداشتم اما پس از پایان آن با توجه به مکالمه ای که با مربیان ایرانی داشتم متوجه شدم آنها با تمامی اصول اولیه و جزئیات فیزیولوژی و بیومکانیک آشنا هستند و این امر موجب شد، همه به نوعی متوجه موضوع شوند و تنها نیاز به کمی جهت دهی دقیق‌تر دانش خود داشتند.

وی در خصوص میزان تاثیر این دوره بر دانش این مربیان افزود: فکر میکنم این دوره برای این مربیان مفید بوده باشد البته امیدورام این طور باشد. اگر آنها به طور دقیق چیزهای را که در این دوره آموزش دیده اند جدی بگیرند، امتحان کنند، و بتوانند این آموخته های خود را به درستی در برنامه های تمرینی شناگران خود در استخر اجرا کنند، مطمئناً این دوره برای آنان باید مفید باشد.

مربی بین المللی فدراسیون ورزش‌های آبی جهان در پایان ضمن ابراز رضایت از سفر خود به ایران گفت: همه میدانیم رسانه ها درباره ایران چه میگویند اما من باسفر به این کشور متوجه شدم اصلا اینطور نیست و این کشور بسیار شگفت انگیز است. در شهر تهران همه جیز زیباست و همه چیز به معنای واقعی کلمه خیلی راحت است . غذاهای ایران بسیار عالی هستندو اگر با گرما سازگار باشید جای بسیار خوبی است .

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.