جدال غول‌های واترپلو برای کسب طلای المپیک

تیم‌های صربستان و کرواسی از ساعت 01:20 بامداد فردا (یکشنه) فینال سی‌ویکمین دوره المپیک تابستانی را برگزار می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ با برگزاری مسابقات مرحله نیمه نهایی المپیک ریو ۲۰۱۶، چهره مدال‌آوران این دوره از مسابقات امشب مشخص می‌شود.

چهار تیم برتر جهان پس از پشت سر گذاشتن مسابقات مرحله گروهی و یک چهارم نهایی در پایان برای صعود به فینال به مصاف هم رفتند.

ابتدا کرواسی مدافع عنوان قهرمانی المپیک مقابل مونتنگرویی به آب زد که در مرحله قبل، مجارستان پرافتخارترین تیم المپیک را حذف کرده بود. کروات ها این دیدار را اداره کردند و با پیروزی  مطمئن ۱۲ بر ۸ نخستین فینالیست المپیک ریو در واترپلو مردان شدند.

دیدار صربستان با ایتالیا اما از جند نظر حائز اهمیت بود. صرب‌ها که از المپیک ۲۰۱۲ به بعد اجازه عرض اندام به هیچ کشوری در واترپلو نداده‌اند باید مقابل ایتالیایی به آب می‌زدند که در این دوره چشم نواز بازی می‌کرد. این دو تیم در المپیک ۲۰۱۲ هم در همین مرحله به مصاف هم رفته بودند که ایتالیا سد راه صربستان برای صعود به فینال شده بود. صرب‌های مدعی با روحیه‌ای انتقام جویانه در این مسابقه ظاهر شدند و حریف صاحب سبک خود را ۱۰ بر ۸ از پیش رو برداشتند تا علاوه بر صعود به فینال انتقام چهار سال پیش را از این تیم بگیرند. در المپیک ۲۰۱۲ لندن ایتالیا با دو گل اختلاف پیروز شده بود.

با این حساب مونتنگرو – ایتالیا از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران در دیدار رده‌بندی به آب می‌زنند و چشم جهان از ساعت ۰۱:۲۰ بامداد فردا (یکشنبه) برای تماشای فینال جذاب صربستان – کرواسی به آبهای ریو دوخته می‌شود.

پیش از این بازی برزیل میزبان باید برای کسب عنوان هفتم به مصاف اسپانیا برود. یونان و مجارستان هم از ساعت ۲۴:۰۰ امشب برای جایگاه پنجم و ششم تلاش می‌کنند.

برنامه بازیهای روز پایانی واترپلو المپیک:

شنبه (۳۰ مرداد ۱۳۹۵)

  • برای رده‌های هفتم و هشتم: برزیل  – اسپانیا (از ساعت ۱۹:۱۰ امروز به وقت تهران)
  • رده بندی: مونتنگرو  – ایتالیا (از ساعت ۲۰:۳۰ امروز به وقت تهران)
  • برای رده های پنجم و ششم: مجارستان – یونان (از ساعت ۲۴:۰۰ امروز به وقت تهران)
  • فینال: صربستان – کرواسی (از ساعت ۰۱:۲۰ فردا به وقت تهران)

نتایج مسابقات مرحله نیمه نهایی:

  • مجارستان ۱۲ – برزیل ۴ (برای رده های پنجم تا هشتم)
  • کرواسی ۱۲ – یونان ۸ (نیمه نهایی)
  • یونان ۹ – اسپانیا ۷ (برای رده های پنجم تا هشتم)
  • صربستان ۱۰ – ایتالیا ۸ (نیمه نهایی)

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب