حامد ملک‌خانبان: هدف‌مان صعود به فینال بازی‌های آسیایی است

کاپیتان تیم ملی واترپلو گفت: هدفی که مربیان، فدراسیون شنا و تمام ملی‌پوشان دارند صعود به دیدار فینال بازی‌های آسیایی هانگژو است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حامد ملک‌خانبان در گفت‌وگو با میزان، درباره اعزام تیم ملی واترپلو به اردوی تدارکاتی در یونان و برگزاری چند دیدار دوستانه با تیم‌های این کشور، اظهار داشت: تیم ملی واترپلو یونان جزو قدرت‌های بلامنازع جهان به شمار می‌رود و در المپیک توکیو موفق به کسب مدال نقره شد. قطعا حضور واترپلوی ایران در اردوی تدارکاتی در کشوری مانند یونان می‌تواند تجربه خوبی پیش از حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ باشد.

وی ادامه داد: لیگ واترپلو یونان هم جزو باکیفیت‌ترین و بالاترین سطح‌های لیگ‌های جهان است و علاوه بر بازیکنان سرشناس یونانی، بازیکنان شناخته شده‌ای از کشور‌های صاحب سبک در واترپلو مانند یونان، مونته‌نگرو، مجارستان و … حضور دارند. همانگونه که مطلعید چیریچ، هدایت تیم المپیاکوس را برعهده دارد و به همین دلیل در مدت اخیر تمرینات تیم ملی واترپلو زیر نظر وحید رضایی پیگیری شده است و قرار است چیریچ در یونان در کنار تیم ملی باشد.

کاپیتان تیم ملی واترپلو تصریح کرد: پس از بازی‌های آسیایی جاکارتا به جز شرکت در چند مسابقه نه‌چندان سطح بالا، در رویداد بین‌المللی و باکیفیتی شرکت نکرده‌ایم؛ حتی برای شرکت در رقابت‌های انتخابی المپیک در تهران تمرین کردیم که در نهایت این مسابقات لغو شد. در ۳ سال و نیم گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی در ایران و کشور‌های دیگر نتوانستیم به مسابقات و اردو‌های خوب خارجی اعزام شویم و در حال جاضر اردوی تدارکاتی یونان می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای افزایش هماهنگی و آمادگی ملی‌پوشان باشد.

*در مجارستان و صربستان هم اردو خواهیم داشت

وی در مورد برنامه‌های تیم ملی واترپلو پس از بازگشت از اردوی یونان، گفت: طبق برنامه‌ریزی فدراسیون شنا و با توجه به اهمیت کسب مدال در بازی‌های آسیایی قرار است پس از بازگشت از یونان، برای شرکت در اردوی تدارکاتی و برگزاری دیدار‌های دوستانه به صربستان و مجارستان اعزام شویم و حتی احتمال دارد دوباره یک اردوی دیگر پیش از آغاز بازی‌های آسیایی در یونان داشته باشیم.

ملک‌خانبان در پاسخ به این سوال که هدف تیم ملی واترپلو در بازی‌های آسیایی هانگژو، چیست؟ اظهار کرد: هدفی که مربیان، فدراسیون شنا و تمام ملی‌پوشان دارند صعود به دیدار فینال بازی‌های آسیایی هانگژو است. قطعا گفتن این جمله کار آسانی است، اما همه می‌دانند برای رسیدن به دیدار پایانی باید علاوه بر تلاش فراوان باید از بابت اردو و دیدار‌های تدارکاتی حمایت شویم. هرچند هدف‌مان صعود به فینال بازی‌های آسیایی هانگژو است، اما حتی تکرار مدال برنز دوره گذشته در نوع خود می‌تواند دستاورد بزرگی باشد.

* هر موقع شرایط برای‌مان سخت‌تر شده، نتایج بهتری گرفته‌ایم

بازیکن تیم ملی واترپلو تاکید کرد: نشان داده‌ایم هر موقع شرایط برای‌مان سخت‌تر شده، نتایج بهتری گرفته‌ایم و امیدوارم با تلاش فراوان و همدلی بتوانیم به فینال بازی‌های آسیایی برسیم. اصلی‌ترین حریفان‌مان تیم‌های قزاقستان، چین، ژاپن و کره‌جنوبی هستند، اما نباید از تیم‌هایی مانند عربستان سعودی و سنگاپور که سرمایه‌گذاری خوبی در سال‌های اخیر انجام داده‌اند، غافل بود.

وی با انتقاد از سطح پایین لیگ برتر واترپلو در چند سال اخیر، خاطرنشان کرد: متاسفانه در چند سال اخیر سطح کیفی لیگ واترپلو روند نزولی داشته و تقریبا هر فصل از تعداد اسپانسر‌ها کم می‌شود. البته باید تاکید کنم که نوسانات ارزی و همچنین محدودیت‌های کرونایی باعث کاهش علاقه اسپانسر‌ها به تیمداری در واترپلو شد. همین کاهش حضور اسپانسر‌ها به شدت باعث کاسته شدن سطح کیفی لیگ واترپلو شده و در حال حاضر تنها ۵-۶ تیم اعلام حضور می‌کنند و از این بین در نهایت ۳ تیم شانس قهرمانی دارند. قطعا وقتی چنین شرایطی بر لیگ واترپلو حاکم است بازیکنان ملی‌پوش و باکیفیت ترجیح می‌دهند تا لژیونر شوند.

ملک‌خانبان در پایان گفت: این افت کیفی در لیگ واترپلو در حالی رخ داده که تا چند سال پیش علاوه بر حضور پرشور تیم‌هاو اسپانسرها، بازیکنان خوبی از کشور‌های ازبکستان و کرواسی در لیگ ایران بازی می‌کردند. شاید میزان قرارداد من یا دیگر لژیونر‌ها نسبت به دستمزدمان در ایران کم باشد، اما بالاخره همه چیز پول نیست و ما هم به عنوان بازیکن تیم ملی دنبال ارتقای سطح کیفی خودمان هستیم.

 

 

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.