حمزه: کارمان تنها مختص فیناترافی نیست

روانشناس تیم ملی واترپلو کارش را با حضور در تمرین واترپلوئیست ها شروع کرد و جلسه ای را با ملی پوشان داشت.
مهری رنجبر/
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، روزنامه خبر ورزشی نوشت:
خسرو حمزه روانشناس تیم ملی واترپلو، از دیروز کارش را شروع کرد. او یکشنبه جلسه معارفه ای با اردونشینان داشت اما از دیروز در استخر ۹ دی حاضر شد. خسرو حمزه برخلاف تصور همه ،کارش را مختص فینا ترافی نمی داند:« طبق صحبتی که با رضوانی رئیس فدراسیون شنا کردم،قرار شد تیم ملی واترپلو را پشتیبانی روانی کنیم تا برای رقابتهای انتخابی المپیک ۲۰۱۶ آماده شود. کار من تنها مختص مسابقات فینا ترافی نبوده است.»
او پروسه کاری اش را طولانی می داند:« من در جلسه معارفه هم به بچه ها گفتم پروسه کاری من با آنها حداقل ۶ ماهه است تا آنها به پیک برسند. به خاطر همین از فینا ترافی شروع می کنیم.»
روانشناس تیم ملی واترپلو ترجیح می دهد فعلا پیش بینی درباره کارش برای فینا ترافی نکند:« به هر حال مسابقه کار راحتی نیست. اما حالا هم درست نیست من حرفی بزنم. چرا که معمولا ارزیابی اولیه خیلی صحیح نیست. شاید یک هفته قبل از مسابقات بتوانم درباره بازیکنان واترپلو صحبت کنم.البته واترپلو اولین تیمی نیست که با آن کار می کنم.»
به نظر خسرو حمزه ملی پوشان واترپلو باید به فکر عملکرد خوب باشند:« اثر کار ما زمان لازم دارد. مسابقات فینا ترافی هم مهم است اما بازیکنان حواسشان باشد خودشان را محکوم به برد نکنند، بلکه باید بدانند بهترین عملکرد را داشته باشند. روندی که حمید سوریان در قهرمانی جهان و تیم های بزرگ در مسابقات بزرگ در پیش می گیرند.»
او این روزها بیشتر تماشاگر تمرین بازیکنان اردونشین در استخر است:« من اول باید تمرین بازیکنان را ببینم. برخلاف تصور همه این طور نیست که به محض ورود به اردو بلافاصله کارم را شروع کنم .من اول باید تک تک بازیکنان را ببینم. بنابراین فعلا تماشاگر تمریناتشان هستم تا کم کم ورزشکاران به حضورم عادت کنند. بعد کم کم با آ نها جلسه می گذارم.»
او جدی شدن کارش را به شخصیت بازیکنان ربط می دهد:« شروع کارم به نوع شخصیت بازیکنان هم ربط دارد. بعضی ها به خاطر شخصیت شان اصلا استقبال نمی کنند، در مقابل بعضی ها هم زود ارتباط  برقرار می کنند. بعداز این مرحله کم کم به ملی پوشان مهارتهایی را یاد می دهم تا در مسابقات برای موفقیت به آنها کمک کند.»
انتهای پیام
image_printپرینت مطلب