خانبانان: رئیس فدراسیون برای ما سنگ تمام گذاشت/ ما به دنبال بالابردن پرچم ایران هستیم

کاپیتان تیم ملی واترپلو گفت: باید از شخص رییس فدراسیون یک تشکر ویژه داشته باشم زیرا برای ما واقعأ سنگ تمام گذاشت و بدون شک برای شکل‌گیری این موفقیت‌ها مدیون مربی با دانشی همچون آقای چیریچ هستیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حامد خانبانان در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص نتایج تیم ملی واترپلو در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: مسابقات قهرمانی آسیا پیش از این هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شد اما در چند سال اخیر به دلیل کرونا این رقابت ها برگزار نشد، به همین علت تصمیم بر این شد تا پیش از بازی‌های آسیایی تیم ها یک رقابت دیگر داشته باشند.

وی افزود: مسابقات سطح بالایی داشت اگر چه تیم ژاپن به دلیل حضور در قهرمانی جهان غایب بزرگ این رقابت‌ها به حساب می‌آمد اما سایر تیم‌ها با قدرت آمده بودند و ترکیب آن‌ها نیز نسبت به دوره قبل قهرمانی آسیا تفاوتی نکرده بود. کشوری مانند چین که توانست در فینال ما را ببرد حدود ۳ ماه چه در داخل کشورش و چه کشورهای دیگر بهترین اردوها را برگزار کرده بود و همین عاملی شده بود تا با بهترین فرم ممکن به قهرمانی آسیا بیاید.

کاپیتان تیم ملی واترپلو تصریح کرد: خداراشکر توانستیم در مرحله گروهی رقیب اصلی خودمان که قزاقستان بود را با یک نتیجه خوب آن هم با اینکه دروازه‌بان اصلی و ۲ ستاره دیگر تیم یعنی سهیل رستمیان و امیر حسین کیهانی همراه ما نبودند شکست دهیم. در پلی‌آف هم تیم ازبکستان که چند سالی است از روزهای اوج خود فاصله گرفته را ناک اوت کردیم و در پای فینال هم به تایلند اجازه عرض اندام ندادیم. در بازی نهایی هم واقعأ کار فوق‌العاده سختی مقابل چین آماده داشتیم تیمی که توانسته بود در نیمه‌نهایی قزاقستان را با اختلاف زیادی ببرد. تمام بازیکنان و حتی کادر فنی آنها آمده بودند تا با جام قهرمانی به کشورشان بازگردند اما ما در برخی دقایق بازی کار را برای آنها سخت کردیم و با اینکه شانس بالایی برای شکست دادن این تیم داشتیم اما در لحظات حساس مرتکب یکسری اشتباه شدیم که در تمرینات بارها آن‌ها را تمرین کرده بودیم. به هر حال شرایط تمرینات با مسابقه زمین تا آسمان تفاوت دارد. شاید تقدیر ما در این بوده تا دوم آسیا شویم. با اینکه دوم آسیا شدیم اما جای امیدواری وجود دارد تا در دوره‌های آینده این مدال نقره را به طلا تبدیل کنیم. خوشحالم توانستیم پس از ۲۸ سال بار دیگر به مدال آسیایی برسیم.

وی با تشکر از رئیس فدراسیون برای فراهم آوردن شرایط خوب برای تیم ملی واترپلو گفت: باید از شخص رییس فدراسیون یک تشکر ویژه داشته باشم زیرا با وجود مسائل مالی و ….. برای ما واقعأ سنگ تمام گذاشت. البته این درست نیست تنها خود رییس فدراسیون حلال مشکلات باشد بلکه باید سایر مسئولان هم گوشه‌ای از کار را دست بگیرند تا تمام فشارها از روی دوش رییس فدراسیون کم شود. مگر چند رییس دلسوز در بدنه ورزش حضور دارند که می‌توانند با لابی‌های خودشان از مسئولان عالی رتبه آسیا شرایط را برای حضور تیم‌هایشان در مسابقات فراهم کنند؟ ای کاش ذره‌ای هم شده قدر این مدیران را مسئولان بدانند. ای کاش مسئولان بدانند با یک سوم هزینه ای که برای فوتبال انجام می‌دهند اگر در رشته‌های پایه سرمایه‌گذاری شود خیلی راحت‌تر می‌توانیم در المپیک و بازی‌های آسیایی بهترین مدال‌ها را بگیریم.

کاپیتان تیم ملی واترپلو با اشاره به اینکه کادرفنی در این موفقیت توانست بازیکنان را همدل کند، اظهار داشت: واقعأ خود ما فکر نمی‌کردیم که با ۲ یا ۳ هفته تمرین کردن بتوانیم بهتر از تیم‌هایی که چندین ماه در اردو حضور دارند نتیجه بگیریم اما خداراشکر با کادر فنی تمام ایرانی که خیلی خوب تیم را همدل و جمع جور کرد توانستیم به موفقیت بزرگی دست پیدا کنیم. امیدوارم در آینده باز بتوانیم شادی را به خانه‌های مردم بیاوریم. البته بی انصافی است که یادی از شخص چیریچ و وحید رضایی نداشته باشیم زیرا تا پیش از ورود چیریچ به ایران فاصله زیادی با تیم‌های برتر آسیا داشتیم اما اکنون به جایی رسیده‌ایم که نه تنها قزاقستان را راحت می‌بریم بلکه حتی این توانایی در ما شکل گرفته تا بتوانیم چین را هم اسیر قدرت خودمان کنیم.

خانبانان عنوان کرد: اگر چه خود بچه‌ها هم همت کرده‌اند تا مسیری را که برای موفقیت آغاز کرده‌ایم به خوبی ادامه دهیم اما بدون شک منشا شکل‌گیری این موفقیت‌ها و همچنین بالا رفتن انگیزه، مدیون مربی با دانشی همچون آقای چیریچ هستیم. این مربی فهیم به دلیل یکسری مشکلاتی که در باشگاه تحت قراردادش داشت نتوانست در سنگاپور کنار ما باشد اما ان‌شاءالله برای بازی‌های آسیایی شاهد تشکیل یک کادرفنی منجسم باشیم تا بتوانیم در هانگژو با تدارکات خوبی شرکت کنیم.

وی درباره مسابقات انتخابی لیگ جهانی گفت:خوشبختانه توانستیم در گام نخست انتخابی لیگ جهانی که در منطقه آسیا برگزار شد از رقابت ها سربلند بیرون بیاییم و باید تا یک ماه دیگر در گام دوم این مسابقات با چند تیم خوب و سطح بالای اروپایی رقابت کنیم. به نظرم حضور در آلمان می‌تواند یک تورنمنت عالی برای واترپلوی ما تلقی شود و باید از آن بهترین استفاده را ببریم زیرا خودش تدارکات خوبی برای ما پیش از حضور در هانگژو خواهد بود. امیدوارم بتوانیم در آلمان هم با دعای خیر مردم و بازی‌های خوبی که انجام می‌دهیم به سهمیه مرحله نهایی لیگ جهانی دست یابیم، البته اگر هم نرسیم چیزی را از دست نمی‌دهیم.

ملی‌پوش واترپلو درباره اینکه چه هدفی را برای بازی‌های آسیایی دنبال می‌کنند، اینطور به سوال پاسخ داد: زمان کمی داریم و تنها حدود پنج ماه تا شروع مسابقات هانگژو پیش‌روی ما است و قاطعانه عنوان می‌کنم که حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید بیشتر از قبل شود چون اگر تدارکات، مسابقات متعدد و اردوهای خوبی داشته باشیم چه بسا دوباره بتوانیم به مدال برسیم و این مساله دور از دسترس نیست. بالاخره شرایط در بازی‌های آسیایی با قهرمانی آسیا متفاوت است اما ان‌شاءالله با همدلی جامعه واترپلو اتفاقی رخ دهد تا در هانگژو به روی سکو برویم. این افتخار بزرگی که کسب کردیم نباید از نگاه مسئولان دور بماند و باید برای ما پاداشی تعیین کنند تا با دریافت آن انگیزه‌مان برای موفقیت در مسابقات پیش‌رو بیشتر از قبل شود. مسئولان ما را مانند رشته فوتبال بدانند زیرا تنها به دنبال موفقیت و بالابردن پرچم ایران هستیم. همانطور که به آن‌ها رسیدگی می‌شود به ما هم توجه کنند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب