خانبانان: در وهله اول به دنبال موفقیت در سطح آسیا هستیم

ملی پوش واترپلوی ایران درحاشیه تمرینات گفت: در وهله نخست باید به دنبال موفقیت در سطح آسیا باشیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛  حامد ملک خانبانان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد روند آماده‌سازی تیم ملی واترپلو و مسابقات پیش رو اظهار داشت: بعد از روی کار آمدن چیریچ، تمرینات تیم ملی به طور پیوسته در حال برگزاری است اما کارسختی برابر قدرت‌های برتر آسیا داریم. چند اردو در آینده برای تیم ملی پیش‌بینی شده که امیدواریم قطعی شود تا تجربه بین المللی بازیکنان بالاتر  برود.

وی در مورد شانس ایران برای راهیابی به دوره‌های بعدی المپیک و کسب مدال در مسابقات آسیایی گفت: ما باید با واقعیت‌ها کنار بیایم و ابتدا هدف گذاری کنیم. در حال حاضر شانسی زیادی برای کسب مدال در مسابقات آسیایی نداریم و راهیابی به المپیک برای ما چیزی شبیه به یک رویا است! در وهله اول باید به دنبال موفقیت در سطح آسیا باشیم و بعد به مراحل بالاتر فکر کنیم. تیم ما جوان شده و به آینده امید داریم.

واترپلوئیست ملی‌پوش ایران با اشاره به توانایی‌های چیریچ افزود: این مربی در سطح جهان شناخته شده است و کارنامه او بر کسی پوشیده نیست. چیریچ با تغییر نسل و جوان کردن تیم ملی برای آینده هدف‌گذاری می‌کند. او مربی به روزی است و من نمونه تمرینات او را تا به حال در ایران ندیده بودم.

خانبانان در مورد نقش فدراسیون در موفقیت تیم ملی اظهار داشت: فدراسیون باید امکانات و اردوهای لازم را برای تیم ملی مهیا کند و چیریچ را در مسیر موفقیت تنها نگذارد. تا کنون رضوانی و سایر اعضا فدراسیون با وجود مشکلاتی از قبیل کمبود بودجه صداقت خود رانشان دادند اما با این حال مشکلات زیادی داریم.

ملی‌پوش واترپلو کشور با اشاره به مشکلات جوانان تیم ملی عنوان کرد: بازیکنان تیم اکثراً جوان، دانشجو و با مشکل خروج از کشور مواجه هستند که قول‌هایی از طرف دادکان برای حل این مشکل داده شده است. از طرفی بچه‌ها شغل و درآمد مستقلی ندارند و انتظار داریم حداقل به بازیکنان بزرگتر تیم حقوق داده شود.

وی تعطیلی اردوهای تیم ملی را یکی از علل عدم نتیجه‌گیری تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک برشمرد و گفت: قبل از روی کار آمدن چیریچ، وقفه‌های متعدد در تیم ملی باعث افت بازیکنان می‌شد. ما برای راهیابی به المپیک و یا موفقیت در بازی‌های آسیایی نیاز به تلاش چند برابر داریم به علاوه اینکه امکانات ما با سایر تیم‌ها قابل قیاس نیست.

خانبانان با اشاره به سبک خاص بازی ژاپنی‌ها تصریح کرد: ژاپن چند سالیست که فراتر از آسیا رفته و می‌تواند در المپیک موفق باشد. آنها در مرحله انتخابی تیم قدرتمند و چند ملیتی قزاقستان را بردند که حاکی از قدرت این تیم است. ژاپنی‌ها با اینکه قد و قامت کوتاهی دارند اما با سبکی خاص و جدید بازی می‌کنند که برای هر تیمی می‌تواند دردسرساز شود.

واترپلوئیست ملی‌پوش ایران در مورد اینکه کدام تیم را شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی المپیک ۲۰۱۶ برزیل می‌داند، گفت: به نظر من صربستان قهرمان می شود.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب