ملک الکلامی: خانه شنا به استخری برای درآمدزایی تبدیل نشود

رئیس هیات شنای کردستان گفت: خانه شنا نباید به استخری برای درآمدزایی تبدیل شود بلکه تمام زمان مفید این خانه باید در اختیار رشد و پیشرفت ورزشکاران قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سعید ملک‌الکلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: هیات شنای کردستان از دهه ۶۰ با امکانات محدود شروع به کار کرده است تا جایی که در آن زمان حتی استخر سرپوشیده هم نداشته است، اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۲۰ استخر سرپوشیده در تمام شهرستا‌ن‌های استان وجود دارد.

وی با اشاره به تخصیص استخر شهید ملک‌نیا به عنوان خانه شنا در کردستان، ابراز امیدواری کرد، تاسیس خانه شنا گام بسیار مهمی در راستای افزایش پیشرفت شنا در کردستان است.

وی ادامه داد: برنامه هیات شنا از بدو بازگشایی خانه شنا کردستان استعدادیابی دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش برای تربیت قهرمانان آینده کشور و استان است.

اجرای کلینیک‌های تخصصی برای ارتقا سطح مربیان شنا

ملک‌الکلامی ادامه داد: از برنامه‌های دیگر استعدادیابی‌ هیات شنای کردستان، فعال‌کردن بخش واترپلوی استان و اجرای کلینیک‌های تخصصی برای ارتقا سطح مربیان است.

وی به مشکل و دغدغه‌ای که درمورد شنای شهرستان‌ها وجود دارد اشاره کرد و گفت: عدم توانایی انجام استعدادیابی در شهرستان‌ها از مهم‌ترین چالش‌ها در این حوزه است.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود اداره‌کل ورزش و جوانان در بحث واگذاری استخرها به بخش خصوصی جایگاه هیات شنا را در بدو واگذاری‌ها با تخصیص بخشی از زمان این استخرها به هیات شنا حفظ نماید.

وی در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های شناگران در دوران کرونا گفت: استخرها از بدو شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و باتوجه به این نکته که هر تمرینی باید در ماهیت همان رشته ورزشی باشد، اما با وجود این مسائل نیز شناگران با تمرینات بدنسازی در خانه، دویدن و سایر تمریناتی که آمادگی‌شان را بالا ببرد؛ توان خود را حفظ نموده‌اند.

وی افزود: بر اساس بخشنامه جدید وزارت بهداشت استخرها در صورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خاص همچون افزایش فاصله بین سانس‌ها به منظور ضدعفونی کردن، استفاده از یک دوم ظرفیت هر سانس، رعایت دز کلر در آب استخر و سایر شیوه‌نامه‌های مذکور در بخشنامه، اجازه بازگشایی پیدا کرده‌اند.

ملک‌الکلامی گفت: رسالت خانه شنا گسترش ورزش قهرمانی و در کنار آن  ورزش همگانی است تا همه اقشار جامعه بتوانند از امکانات ایجاد شده بهره کافی را برده و جامعه‌ای سالم و پاک از لحاظ جسمی و روانی داشته باشیم.

وی با اشاره به هزینه‌های فراوان نگهداری استخرها و برگزاری اردوهای ورزشی افزود: خانه شنا نباید تبدیل به استخری برای درآمدزایی شود و باید تمام زمان مفید آن در اختیار رشد و پیشرفت این ورزش در استان باشد لذا از مسئولین انتظار داریم تا همکاری لازم را با ما داشته باشند تا بتوانیم رسالت اصلی خودمان که همان ایجاد جامعه‌ای سالم است را به بهترین شیوه به انجام برسانیم.

اهمیت تاسیس مدارس شنا در استخرهای کردستان

رئیس هیات شنای استان کردستان با اشاره به اهمیت تاسیس مدارس شنا در استخرهای استان افزود: با توجه به بخشنامه جدید فدارسیون شنا از زمان بازگشایی مجدد استخرها تمام استخرهایی که آموزش شنا را برگزار می‌کنند باید اقدام به تاسیس مدرسه شنا کنند.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای افزایش بازدهی ورزشکاران، رسمیت بخشیدن به آموزش شنا و صدور گواهینامه پایان دوره برای شرکت کننده‌ها در دوره‌های آموزشی است.

ملک‌الکلامی در پایان با اشاره به افتخارات هیات شنا کردستان افزود: در بهمن ماه سالجاری دو نفر از مربیان استان از سوی فدارسیون شنا به کلینیک تخصصی مربیان برای افزایش سطح مهارت‌ها دعوت شده‌اند و در المپیاد هندوستان سال ۹۸ شناگران کردستانی موفق به کسب مدال نقره شدند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب