خاکبان: مسابقات لیگ برتر واترپلو از ۱۸ آبان آغاز می‌شود

رئیس کمیته فنی واترپلو در خصوص برگزاری لیگ برتر امسال گفت: لیگ برتر بزرگسالان و لیگ جوانان زیر ۲۰ سال از هجدهم آبان ماه و به صورت رفت و برگشت با حضور ۸ تیم شروع خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دانیال خاکبان رییس کمیته فنی واترپلو در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین وضعیت اردو‌های تیم ملی واترپلو پس از بازگشت از بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار داشت: فعلا تیم ملی بزرگسال اردو و برنامه تمرینی ندارد، البته دلیل آن هم حضور بازیکنان لژیونر در تیم‌های باشگاهی و همچنین نبودن مسابقات ملی است. در حال حاضر اردوی تیم ملی زیر ۱۷ سال برای شرکت در مسابقات رده‌های سنی آسیا آغاز شده و مرحله اول با ۵۰ بازیکن برگزار شد که در نظر داریم تا اسفند ماه که مسابقات رده‌های سنی آسیا شروع می‌شود، چند مرحله اردوی دیگر برگزار کنیم تا رفته رفته کادرفنی به لیست نهایی برسد.

خاکبان درباره زمان آغاز و تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر واترپلو گفت: جدا از لیگ برتر در رده‌های مختلف سنی مسابقات لیگ در حال برگزاری است. لیگ زیر ۱۸ و زیر ۱۶ سال اخیرا به پایان رسید و مرحله نخست لیگ زیر ۱۴ سال اواخر همین ماه به میزبانی زنجان برگزار خواهد شد. لیگ برتر بزرگسالان و لیگ جوانان زیر ۲۰ سال هم از هجدهم آبان ماه و به صورت رفت و برگشت با حضور ۸ تیم شهید نوفلاح، دانشگاه آزاد، نیروی زمینی ارتش، رعد پدافند، نفت و گاز گچساران، نفت و گاز امیدیه، پالایش نفت آبادان و آدرین فلز برنا زنجان شروع خواهد شد.

وی با اشاره به نیاز واترپلو به پخش تلویزیونی، خاطرنشان کرد: برای رشد واترپلو چه از نظر استعدادیابی و چه از نظر مالی و جذب اسپانسر‌ها نیاز جدی به پخش تلویزیونی و حمایت صدا و سیما داریم. خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، هماهنگی‌های لازم جهت پخش مسابقات لیگ در پلت فرم‌های اینترنتی و شبکه ورزش انجام شده و امیدوارم بازی‌های مهم به صورت زنده از تلویزیون پخش شوند. 

خاکبان درباره آینده کادرفنی ایرانی تیم ملی واترپلو پس از بازی‌های آسیایی و احتمال سپردن هدایت تیم ملی به گزینه‌های خارجی، اظهار کرد: فعلاً تصمیم فدراسیون به ادامه همکاری با کادر فعلی است و صحبتی درباره تغییر سرمربی و گزینه خارجی نشده است. البته من هم معتقدم که حضور مشاور خارجی در کنار تیم نقش موثری دارد.

وی در پایان درباره وضعیت حضور میلاکوویچ که به عنوان مشاور فنی کنار کادرفنی بود، گفت: قرارداد این مربی صرب که در طول حضورش تلاش زیادی برای موفقیت تیم ملی انجام داد تا پایان بازی‌های آسیایی هانگژو بود و برای ادامه حضورش صحبتی نشده است. باتوجه به عدم تشکیل اردو‌های تیم ملی فعلاً با هیچ گزینه خارجی برای مشاور فنی مذاکره‌ای نشده است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب