خسرو امینی مسئول برگزاری واترپلو در المپیک ۲۰۱۶

خسرو امینی نایب رییس واترپلو فدراسیون جهانی شنا (فینا) مسئول برگزاری مسابقات المپیک ریو 2016 شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛  در حال حاضر ۱۱ داور ایرانی برای قضاوت در المپیک ریو  انتخاب شده‌اند. از این بین خسرو امینی که به عنوان ناظر واترپلو انتخاب شده، مسئول برگزاری مسابقه‌های واترپلو در المپیک ریو است.

امینی که نایب رئیس کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی ورزشهای آبی (فینا) هم هست از المپیک ۱۹۷۶ در ۱۱ دوره بازی‌های المپیک حضور داشته و در ۱۱ دوره بازی‌های آسیایی نیز قضاوت کرده است. از بین این ۱۱ نفر او رکورد بیشترین حضور را در المپیک دارد.

در همین راستا بعد از ظهر روز گذشته (سه شنبه)  نشست مسئولان کمیته ملی المپیک با حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک،شاهرخ شهنازی دبیر کل،اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی به المپیک ریو و رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی و ۹ تن از داوران اعزامی کشورمان به بازیهای المپیک ریو در محل کمیته برگزار شد.

خسرو امینی در این نشست گفت: من از سال ۱۹۷۶ در المپیک حضور داشتم اما اولین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد و به ما توجه می‌شود. امیدوارم که این جلسه منشاء خیر شود و واقعا از این توجه مسئولان کمیته ملی المپیک به داوران تشکر می کنم.
وی ادامه داد:داوران انتظار زیادی از مسئولان ورزش کشور ندارند ولی همین که برای اولین بار قبل از اعزام به المپیک از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک از آنها دعوت شده است بنوعی خوشحال شده اند.

خسرو امینی(ناظر واترپلو)،اردوان صاحب(کشتی)،مهدی میر مقدم(بدمینتون)،علیرضا فغانی(فوتبال)،محمد رضامنصوری(فوتبال)،رضاسخندان(فوتبال)، علیرضا موسویان(هندبال)،مجیدکلاهدوزان(هندبال) و حافظ مهدوی(تکواندو) ۹ داوری بودند که در این نشست حضور داشتند ومحمد شاه میری(والیبال) و داوود نعمتی نیا(تیرو کمان) به دلیل سفر خارجی نتوانستند در این نشست حضور یابند.

 

اسامی داوران اعزامی به بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو:

  1. خسرو امینی، ناظر واترپلو
  2. اردوان صاحب بهبهانی، کشتی آزاد
  3. محمد شاهمیری، والیبال
  4. مهدی میرمقدم، بدمینتون
  5. علیرضا فغانی، فوتبال
  6. منصوری، فوتبال
  7. رضا سخندان، فوتبال
  8. موسویان، هندبال
  9. کلاهدوزان، هندبال
  10. داود نعمتی نیا، تیروکمان
  11. حافظ مهدوی تکواندو

 

انتهای پیام

 

 

image_printپرینت مطلب