خواسته های تیم ملی واترپلو در کاپ آسیا برآورده شد

سرپرست دبیری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: نکته مهم برای ما شرکت در بازی های کاپ آسیا بود که ملی پوشان پس از یک سال در تورنمنتی شرکت کنند و اتفاقا به خواسته خود رسیدیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، محسن رضوانی با بیان این مطلب در خصوص کسب عنوان سومی تیم واترپلوی کشورمان در مسابقات کاپ آسیا تصریح کرد: این رقابت ها اولین حضور تیم ملی واترپلوی کشورمان پس از حدود یک سال دوری از رقابتهای قاره ای بود. واترپولوئیست های کشورمان طی این مدت در رقابت های بین الملی شرکت نکرده بودند.

وی ادامه داد: پس از پایان لیگ تعدادی از ورزشکاران جوان کشورمان یک ماه به صورت متمرکز زیر نظر پولاچیک و رخشانی به تمرین پرداختند. البته باید بگویم از دو ماه پیش اردوی های غیر متمرکز تیم ملی واترپلوی کشورمان آغاز شده بود.

سرپرست دبیری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفتگو با خبرگزاری پانا افزود: در این رقابت ها تیم های قزاقستان و ازبکستان حریفان اصلی ایران بودند. ملی پوشان کشورمان موفق شدند ازبکستان را شکست بدهند و با قزاقستان یک دیدار پایاپای را به نمایش بگذارند ولی این دیدار به خشونت کشیده شد به طوری که چشم یکی از بازیکنان تیم ما دچار پارگی شد و یکی دیگر از بازیکنان تیم مان آسیب دید. ضمن اینکه پولاچیک سرمربی تیم ملی با کارت قرمز داور رو به رو شد و ما این ٣ نفر را در دیدار مقابل کویت در اختیار نداشتیم. در دیدار مقابل کویت بازی را ٩ بر ٨ واگذار کردیم. ضمن اینکه باید بگویم کویتی ها از شرایط میزبانی به شدت استفاده کردند.

وی اظهار داشت: نکته مهم برای ما شرکت در این بازی ها بود که ملی پوشان پس از یک سال در تورنمنتی شرکت کنند. در جلسه کمیته‌ مشورتی واترپلو با حضور عوامل کادر فنی به ارزیابی عملکرد فنی تیم ملی می پردازیم و نقاط ضعف و قوت تیم ملی را بررسی می‌‌کنیم. در کل به خواسته های خود دست پیدا کردیم.

رضوانی در خصوص اینکه در آخرین تورنمنتی که تیم ملی واترپلوی کشورمان شرکت کرده بود در زمان هدایت مارالا بود که در آن به عنوان نائب قهرمانی دست پیدا کرده بودیم، گفت: مسابقاتی که با مارالا شرکت کرده بودیم، “فینا تراپی” بود. یعنی تیم های را در جهت ارتقا واترپلو به این رقابت ها دعوت می کنند. چند تیم آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی در این رقابت ها شرکت کرده بودند. این رقابت ها را فینا برای گسترش واترپلو در دنیا برگزار می کند.

وی تصریح کرد: اگر قرار به تدوین رنکینگ رقابت ها در آسیا باشد، مسابقات کاپ آسیا دومین رقابت مهم در سطح این قاره است.

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.