خوشبخت: امیدوارم تیم ملی واترپلو به بازی های آسیایی اعزام شود

ملی پوش تیم واترپلو گفت: در حال حاضر تیم واترپلو برای اعزام به بازی های آسیایی در لیست انتظار قرار دارد اما امیدوارم بعد از ماه ها تمرین به این رقابت ها اعزام شویم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا ،شیرجه و واترپلو؛ نیما خوشبخت درباره شرایط تمرینی تیم ملی واترپلو اظهار کرد: اردوهای تیم ملی در شرایط تمرینی خوبی قرار دارد و از وقتی سرمربی جدید به تیم اضافه شده این وضعیت بهتر هم شده است. مربی ایرانی تیم آقای آرام هم در کنار تیم هستند و کمک زیادی به ما می کنند. حضور این کادر فنی باعث شده که بازیکن سالاریدر تیم وجود نداشته باشد و همه چیز به دست کادراست و همین موضوع به نفع تمامی بازیکنان شده است. شرایط سخت افزاری هم خوب است و امکانات و تجهیزات به بهترین نحو در اختیار بچه ها قرار دارد . برای بازیکنان شهرستانی مثل من
هم خوابگاه و دیگر امکانات فراهم است. به تازگی هم حقوق برای ما در نظر گرفته اند که این حقوق خیلی به ما کمک می کند چراکه در سال های پیش بابت حضور در تیم ملی دستمزدی را دریافت نمی کردیم.
او ادامه داد: در اردوهای گذشته بیشتر تمرینات هوازی را انجام دادیم و فشار تمرینی خوبی روی بازیکنان بود و به خوبی تحت فشار قرار گرفتیم. با شیوه کار وتمرینی مولر بازیکنانی هم که نمی خواستند در تیم ملی باشند به اردوها اضافه شدند و الان با هم تمرین می کنیم و یک تیم کامل هستیم.
خوشبخت درباره شیوه کاری “مولر” تصریح کرد: مولر مربی بسیار خوبی است و روی بازیکنان بسیار حساس است. او تاکید زیادی دارد که بازیکنان حتما پول دریافت کنند و هم چنین به نظم و برگزاری تمرینات سرزمان دقیق بسیار معتقداست. او مثل بسیاری از مربیان خارجی که به ایران آمده اند تا پولی را دریافت کنند و بعد از مدتی بروند نیست بلکه مولر تا الان هم زحمات
زیادی را کشیده و واقعا کار می کند و دوست دارد نتیجه بگیرد. هرچند زحمات آقای آرام مربی تیم ملی هم که از انگلیس فقط به عشق ایران آمده را نباید فراموش کرد.
بازیکن تیم ملی واترپلو با تاکید بر ارتباط مناسب “مولر” با بازیکنان تیم گفت: ارتباط مولر با بازیکنان تیم ملی بسیار خوب و نزدیک است و دربسیاری از موارد به تنهایی با هر بازیکن درباره تمرینات صحبت می کند و نظرات ما را درباره شیوه تمرینات روزانه می پرسد. من تا به حال ندیده ام که یک مربی خارجی روی مشکلات بازیکنان تیمش حساس باشد و درباره آن ها با بازیکنان صحبت کند.
او درباره اردوهای خارج از کشور و تاثیرات آن بر عملکرد تیم ملی دربازی های آسیایی اظهار کرد: اردوهای خارجی تاثیرات زیادی در بالا رفتن سطح کیفی بازیکنان دارد. حریفان اصلی ما در بازی های آسیایی مثل چین، ژاپن و قزاقستان درحال حاضر در لیگ جهانی واترپلو با تیم های قوی جهان مثل کانادا و آمریکا مسابقه می دهند در حالی که ما اصلا به این لیگ نرفتیم.
به نظرم فایده ندارد که در ایران بمانیم و با تیم جوانان بازی کنیم؛ این کار برای جوانان مثبت است اما برای ما نه. به هرحال اردوی خارجی شرایطی است که جدی تر می توانیم تمرین کنیم. عملکرد ما در بازی های آسیایی وابستگی زیادی به اردوی مجارستان دارد و قطعا عیار ما در این اردو مشخص می شود.
نیما خوشبخت درباره دغدغه اصلی بازیکنان تیم های واترپلو تصریح کرد: به نظر من دغدغه اصلی بازیکنان واترپلو در ایران مشکلات مالی و اردوهای خارج از کشور است. اردوهای خارجی به دلیل هزینه های سنگینی که دارد کم تر شده است. در لیگ واترپلو هم پول های بازیکنان کامل پرداخت نمی شود و همین مشکلاتی را به دنبال دارد. خیلی از بازیکنان به همین دلیل بی انگیزه می شوند. اما این وضعیت در تیم های ملی خوب است چرا که فدراسیون برای بازیکنان ملی حقوق تعیین کرده است و ما از این نظر هیچ دغدغه فکری نداریم.
ملی پوش تیم واترپلو درباره حمایت های فدراسیون نیز گفت: حمایت های فدراسیون نسبت به سال های قبل بهتر شده است و برنامه ها با جدیت بیشتری جلو می رود. فدراسیون تمام فکرش برای بازی های آسیایی است تا بازیکنان در بهترین شرایط باشند و مدال کسب کنند. در کل تمام تلاش خود را می کنند تا اردوها به بهترین نحو انجام شود که بابت این موضوع ما از همه عوامل
فدراسیون قدر دانی می کنیم.
او با ابراز امیدواری برای اعزام تیم ملی واترپلو به بازی های آسیایی اظهار کرد: خواسته من از رییس کمیته ملی المپیک این است که در آخرین روزها اعلام نکنند که تیم واترپلو به بازی های آسیایی اعزام نمی شود.
چهار سال پیش هرچند تیم ملی آمادگی فعلی را نداشت اما حدود یکسال تمرین کرد اما در آخرین روزها اعلام کردند که تیم واترپلو به بازی ها نمی رود.
ما قول مدال نمی دهیم اما در تمامی تمرینات برای کسب بهترین رده تلاش می کنیم . در حال حاضر واترپلو در لیست انتظار برای حضور در بازی ها قرار دارد و ما امیدواریم به این رقابت ها اعزام شویم.
نیما خوشبخت درباره توسعه واترپلو در ایران تصریح کرد: اگر تیم به بازی های آسیایی اعزام شود پیشرفت خوبی را در این رشته شاهد خواهیم بود چراکه انگیزه تمامی بازیکنان در همه رده ها بالاتر می رود. راه دیگر توسعه واترپلو افزایش تعداد تیم های حاضر در لیگ است که فکر می کنم امسال این اتفاق بیفتد. سرمایه گذاری در تیم ملی و لیگ هم باید بیشتر شود تا
بتوانیم در آینده شاهد موفقیت های بیشتری در واترپلو باشیم.
او در پایان گفت: دیدگاه جوان گرایی در تیم ملی بسیار خوب است اما برای بازیکنان بزرگسال هم درسال های گذشته سرمایه گذاری صورت گرفته ودر حال حاضر هم عملکرد خوبی دارند و به همین علت نباید آن ها را به راحتی از تیم کنار بگذاریم و بازیکنان جوان را جایگزین آن ها کنیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

۲۵ بازیکن برای دور دوم تمرینات تیم ملی واترپلو به منظور آمادگی رقابتهای انتخابی جهانی دعوت شدند/ حضور جوانان در کنار بزرگسالان 

سرمربی تیم ملی واترپلو، ۲۵ بازیکن را برای دور دوم تمرینات آمادگی این تیم به منظور حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی جهانی ( تورنمنت آستارا خان) دعوت کرد.