مهدی یکتا/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، خبرگزاری برنا نوشت:

مسابقات توسعه جهانی واترپلو از خردادماه در تهران برگزار می شود. در همین راستا گفتگویی با نیما خوشبخت ملی پوش اصفهانی واترپلو انجام دادیم که در زیر از نظرتان می گذرد؛

 * از قرعه کشی مسابقات فیناتراپی و گروه ایران برایمان بگو؟

در گروه B ما حریفان سختی همچون اروگوئه و اتریش داریم اما تمام سعی مان این است که به عنوان تیم اول گروه بالا برویم چون تیم اول هر گروه به فینال می رسد و دومی اش مسجل می شود.

 * سیروس طاهریان سرمربی تیم ملی واترپلو هم عنوان کرده روی سکو می رویم؟

۹ سالی می شود که در رده های مختلف ملی با آقا سیروس کار کردم. ایشان به عنوان مربی و مدیر فنی همواره کنار تیم ملی واترپلو بوده و به خوبی با چم و خم کار آشناست. آقای طاهریان از کارکشته ترین مربیان کشور محسوب می شود که سابقه کسب عناوین دوم و سوم همین رقابت ها را در کارنامه دارد و بی دلیل حرفی نمی زند.

 * شرایط بروبچه های تیم ملی واترپلو از لحاظ فنی چطور است؟

با توجه به نزدیکی مسابقات، اردوهای فشرده ای را برگزار کردیم که طبعا فشار مضاعفی را هم ما و هم مربیان متحمل شدیم و امیدوارم نتیجه این تمرینات سنگین را در مسابقات فیناترافی ببینیم.

 * ظاهرا گفته بودی می خواهی واترپلو را رها کنی؟

بحث رها کردن واترپلو مطرح نبود ولی این مشکل همه رشته های ورزشی غیر از فوتبال، والیبال و بسکتبال است که قراردادها هزینه زندگی ورزشکاران را تامین نمی کند. من هم در اصفهان مغازه دارم و کار آزاد انجام می دادم. ضمن آن که به دلیل مشکلات سربازی نمی توانم با باشگاهی قرارداد ببندم و با قولی که آقای رضوانی دادند دوباره به اردو آمدم.  بحث سرباز قهرمانی مطرح بود و اینکه قول دادند به جای خدمت سربازی در اردوی تیم ملی در خدمت کشورم باشم.

* پشیمان نیستی که بازیکن واترپلو شدی؟

نه، پشیمان نیستم.

 * اگر فوتبالیست می شدی سالی یک میلیارد بلکه هم بیشتر پول می گرفتی و واقعا خوشبخت می شدی؟!

از فوتبال اصلا خوشم نمی آید و اگر هم در آینده بچه دار شوم به فرزندم اجازه نمی دهم وارد این رشته شود. فوتبال همواره با حاشیه همراه است در حالی که من واترپلو را برای سلامتی ام انتخاب کردم.

 * حضور محسن رضوانی به عنوان یک قهرمان سرشناس واترپلو در راس فدراسیون چقدر توانسته به رشد این رشته کمک کند؟

بالاخره موجب انگیزه می شود. آقای رضوانی یکی از اسطوره های واترپلوی ایران است و کار کردن به عنوان زیرمجموعه ایشان برای همه ما باعث افتخار است.

 * کارشناسان واترپلو معتقدند نیما خوشبخت این توانایی را دارد که لژیونر شود. چرا این اتفاق نیفتاده است؟

راستش را بخواهید من اول باید مشکل خدمت سربازی ام را حل کنم و بعد به فکر لژیونر شدن باشم. الان مشکل خروج از کشور را دارم البته بدم نمی آید در لیگ های خارجی بازی کنم. ما در واترپلو بازیکنان بزرگی داریم مثل سیدسعید میرمهدی که خارج از کشور بازی کرد یا همین آقای محسن رضوانی که در عربستان و روسیه به عنوان لژیونر فعالیت داشت اما همان طور که گفتم اول باید بحث سربازی ام حل شود.

 * چه انتظاری از مسوولین داری؟

همین الان ما در اردوی واترپلو روزی شش ساعت تمرین می کنیم. سه ساعت در نوبت صبح و سه ساعت در نوبت عصر. طبعا وقتی برای رسیدگی به مشکلات شخصی مثل سربازی یا درآمدزایی نداریم. حرف من حرف اغلب ورزشکاران ایرانی است که می دانیم یک روزی دوران قهرمانی تمام می شود و باید مسوولین فکری به حال ما کنند. انتظار زیادی هم نداریم ولی حداقل ها را در اختیارمان بگذارند قول می دهیم راندمان کاری مان به مراتب بالاتر برود.

انتهای پیام