خوشبخت: مطمئنم قهرمان می شویم

نیما خوشبخت بدون تردید یکی از بهترین واترپلوئیست های ایران است. چهره ای که به گواه رومن پولاچیک و پائولو مالارا سرمربیان اسبق تیم ملی ایران می تواند در بهترین لیگ های واترپلوی جهان توپ بزند.

سعیده فتحی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، روزنامه نود نوشت:

متاسفانه دوره شکوفایی توانایی های خوشبخت با دوران افول واترپلو در سال های گذشته همراه شد. به طوری که واترپلوی ایران در سال ۱۳۹۱ تا تعلیق پیش رفت و از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بازماند. با این حال بعد از تغییرات در فدراسیون انگیزه به چهره های مستعدی مثل نیما خوشبخت بازگشت. در آستانه میزبانی ایران در مسابقات جهانی فینا تروفی با این بازیکن خوش آتیه واترپلو صحبت کردیم. خوشبخت چندی پیش در رقابت های ساحلی آسیا در تایلند نیز به عنوان بهترین پنالتی زن رقابت ها انتخاب شد. او اولین تجربه بازی در دریا، را با لقب بهترین پنالتی‌زن آسیا بدست آورد تا همیشه ماندگار شود. حالا واترپلو یک رقابت مهم پیش رو دارد که پس از کلی رایزنی‌با نمایندگان فدراسیون جهانی شنا (فینا) میزبانی پنجمین دوره رقابت‌های واترپلوی فینا ترافی به ایران رسید.

این رقابت ها با حضور۲۰۴ ورزشکار از ۱۲کشور در قاره‌های مختلف بین روزهای سوم تا هشتم خرداد ۱۳۹۴ به میزبانی تهران در استخر بین‌المللی ۹ دی و شهید شیرودی برگزار می‌شود. این مسابقات هر دو سال یک بار بین کشورهای قاره‌های مختلف خصوصا آسیا، آفریقا و آمریکا برگزار می‌شود. میزبانی این رقابت‌ها در حالی به ایران محول شده است که ۷ کشور درخواست این میزبانی را داده بودند. از همین رو در روزهایی که چهره های شاخص فوتبال و والیبال و و سایر رشته ها در غوغاسالاری رسانه ها فقط وعده پاداش هایشان را طلب می کنند، بدون شک خواندن دردل های یکی از شاخص ترین بازیکنان تیم ملی واترپلو خالی از لطف نیست. صحبت های نیما خوشبخت را در زیر می خوانید

شرایط تیم چطور است؟ از اردوها راضی هستید؟

خدارو شکر همه چیز خوب است. یک ماه به مسابقات مانده و انگیزه بسیاری داریم. آنقدر انگیزه داریم که سخت در حال تمرین کردن هستیم تا انشااله بتوانیم بازی های خوبی به نمایش بگذاریم.

فکر می کنی در این رقابت ها چه نتیجه ای کسب کنیم؟

من خودم مطمئنم که قهرمان می شویم. با اینکه از برخی تیم های اروپایی مثل اتریش و اروگوئه شناختی نداریم اما به اعتقاد من می توانیم روی سکو برویم. البته رقیبان آسیایی را خوب می شناسیم و با تمرینات مداومی که داشته ایم آماده هستیم تا همه را سورپرایز کنیم.

سطح رقابت ها را چطور ارزیابی می کنی؟

مطمئنا سطح رقابت ها بسیار خوب خواهد بود. از هر قاره ۴ تیم می آید که کیفیت مسابقات را بالا خواهد برد. به نظرم رقابت های مهمی پیش روی واترپلو است و همین که چندین کشور مثل اندونزی به دنبال میزبانی این رقابت ها بودند نشان از اهمیت آن دارد.

فکر می کنی این مسابقات می تواند مثل لیگ جهانی که والیبال ایران را به دنیا شناساند برای واترپلو هم آنگونه شود؟

بله به نظرم می تواند سکوی پرتاب واترپلوی ایران باشد. در والیبال یک نسل طلایی به روی کارآمد و نتایج خوبی گرفته شد. فکر می کنم این تیم هم می تواند نسل طلایی واترپلو باشد البته اگر به آن توجه شود و حمایت لازم صورت بگیرد. ما پتانسیل خوبی داریم و در صورت توجه از والیبال هم جلو می زنیم.

از حمایت و توجهی که به واترپلو می شود راضی نیستید؟

واقعیتش نه به اعتقاد من مسئولان ورزش در حق واترپلو ناحقی کردند. برای بازی های آسیایی، ما امید زیادی به اعزام داشتیم و حتی به فکر قهرمانی این مسابقات بودیم تا حداقل مشکل سربازی مان حل شود. کلی تمرین کردیم اما دقیقه ۹۰ گفتند تشخیص داده شده که واترپلو اعزام نشود آنهم در شرایطی که همه می گفتند حداقل عنوان سومی را بدست می آوریم. به نظرم این بی رحمی در حق واترپلو بود. من ۱۰ سال است که واترپلو بازی می کنم اما دو دوره بازی های آسیایی اجازه ندادند که ما اعزام شویم و از این بابت ناراحت هستیم. به هر حال امیدوارم نگاه ها به واترپلو تغییر کند و حمایت از این رشته هم صورت بگیرد.

مشکل اصلی که در واترپلو احساس می کنی چیست؟

مشکل اصلی این است که ما همیشه چند ماه قبل از مسابقات به اردو می آئیم و سخت تمرین می کنیم اما به محض اینکه مسابقات تمام می شود اردوها هم به پایان می رسد و مداوم تمرین نمی کنیم و من این مشکل را با رئیس فدراسیون هم در میان گذاشتم و قرار شد که حل شود و بیشتر درگیر تمرینات و اردوها باشیم. البته برای ما شهرستانی ها سخت خواهد بود چون ما شغل آزاد داریم و اگر قرار باشد همیشه در اردو باشیم کارمان را از دست خواهیم داد به خصوص که از نظر مالی هم در واترپلو حمایتی نمی شویم و تنها در لیگ برتر حقوق دریافت می کنیم.

می گویند بازیکن جنجالی و بچه معروف واترپلو تو هستی، چرا؟

نمی دانم شاید چون خیلی شر و شور هستم. چندین بار محروم شدم و بعد هم به عنوان بهترین انتخاب شدم از بقیه معروف تر هستم ولی واترپلو چی هست که ما بچه معروفش باشیم.(باخنده)

در اصفهان شما را می شناسند؟

آره در اصفهان بچه معروف هستم و همه می شناسند اما در تهران نه آنهم بخاطر اینکه رسانه ها زیاد به واترپلو اهمیت نمی دهند البته جا دارد از روابط عمومی فدراسیون تشکر کنم چون در این چند ساله اخیر بسیار به ما انگیزه داده اند و روی واترپلو و شناخته شدن آن خیلی کار کرده اند.

این مسابقات پخش تلویزیونی هم دارد؟

بله ۶ ساعت پخش زنده داریم که این هم به ما خیلی انگیزه می دهد. انشاالله مردم ببینند و با واترپلو بیشتر آشنا شوند. جالب است که قدیمی های واترپلو می گویند در گذشته مردم بعد از فوتبال طرفدار واترپلو بودند و حتی رقم قرارداد واترپلویی ها از والیبال و بسکتبال بیشتر هم بوده است. الان ما در این بازی ها پولی نمی گیریم فقط بخاطر اینکه پرچم واترپلو را بالا ببریم امدیم و یا علی گفتیم. بعد از ۴۰ سال میزبان هستیم و باید خودی نشان دهیم.

در بازی ها تو بیشتر نقش یک لیدر را بازی می کنی؟

تقریبا آره چون من حتی از کاپیتان تیم هم بیشتر حرف می زنم. جنجالی هستم و فکر می کنم آنهم بخاطر این است که اعتماد به نفسم بالاست مخصوصا جلوی خارجی ها خیلی اعتماد به نفس دارم.

نمی خواهی لژیونر شوی؟

چرا اتفاقا آقای رضوانی رئیس فدراسیون گفت که من و یکی دیگر از بازیکنان از مجارستان پیشنهاد داریم. در رقایت های آسیایی هم که داشتیم از تیم نادی الکویت پیشنهاد داشتم اما من فعلا سرباز هستم و در باشگاه سپاهان بازی می کنم. ۲ سال دیگر لژیونر خواهم شد. تازه اول چلچلی ام است و راه طولانی در پیش دارم.

image_printپرینت مطلب