خون تازه در رگ‌های واترپلو

رقابت‌های توسعه جهانی واترپلو با میزبانی کشورمان و قهرمانی تیم ملی واترپلو ایران به کار خود پایان داد.

پرتو جغتایی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، روزنامه کلید نوشت:

مدال طلای این دوره از مسابقات در حالی به گردن واترپلوئیست‌های ایران افتاد که نخستین قهرمانی کشورمان در تاریخ برگزاری مسابقات فیتاترافی محسوب می‌شد. افتخاری که در کارنامه ملی‌پوشان ایران ثبت شد.

مسابقات توسعه جهانی واترپلو یا همان فیناترافی از تاریخ ۳ الی ۸ خرداد ماه به میزبانی تهران و در استخر ۹ دی مجموعه شهید شیرودی برگزار شد. در این رقابت‌ها تیم‌های ملی اروگوئه، کویت، مالت، آذربایجان، استرالیا، اندونزی، گواتمالا و ایران شرکت کردند که در نهایت تیم‌های ملی ایران، اروگوئه و اتریش به ترتیب عنوان اول تا سوم این رقابت‌ها را از آن خود کردند.

 

میزبانی شایسته بدون هزینه‌های گزاف!

میزبانی این دوره از مسابقات برای کشور ایران تجربه جدیدی بود که اگر بخواهیم قضاوت منصفانه‌ای داشته باشیم  باید اذعان کنیم که مسوولان فدراسیون شنا ایران به خوبی از عهده این تجربه برآمدند. شاید مهم‌ترین نکته‌ای صحه‌ای بر شایستگی میزبانی ایران است این بود که درصد قابل توجهی از هزینه‌های این میزبانی از سوی حامیان مالی تامین شد.اسپانسرهایی که با تلاش مسوولان فدراسیون به حمایت از این مسابقات راغب شدند. رقابت‌های فیناترافی با وجود هزینه‌های بالای میزبانی، هیچ خرجی روی دست فدراسیون و وزارت ورزش نگذاشت.

 

تماشاگران، پخش زنده و داستان تکراری پاداش‌ها

اتفاقی که در واترپلو ایران  بی‌سابقه بود، حمایت چشمگیر تماشاگران از مسابقات فیناترافی بود. حضور علاقه‌مندان به واترپلو در استخر و تشویق تیم ملی ایران انگیزه بالایی به بازیکنان تیم ملی داد. تعداد تماشاگران حاضر به حدی بود که در دیدار فینال تمام گنجایش سکوها پر شده بود و مسوولان برگزاری مسابقات اطلاع‌رسانی کردند تا تماشاگر دیگری برای تماشای مسابقات به شیرودی نیاید. پخش زنده دیدارهای تیم ملی از تلویزیون و رادیو دیگر نکته جالب توجه این مسابقات بود. اتفاقی که پیش از این در این سطح بی سابقه بود. مراسم افتتاحیه، اختتامیه و اهدای جام به بهترین شکل ممکن برگزار شد. حضور محمد گودرزی وزیر ورزش و مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در دیدار فینال هم اتفاق خوبی بود. تمام این تفاسیر می‌توان در مجموع میزبانی ایران از این رقابت‌ها را خوب قلمداد کرد. اتفاقی که قطعا از چشم فدراسیون جهانی شنا دور نخواهد ماند و شاید منجر به اعطای میزبانی‌های دیگری به کشورمان هم شود.

پس از برگزاری مراسم اهدای مدال و جام به تیم قهرمان اعلام شد از سوی وزارت ورزش و جوانان ۳ سکه، از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ۲ سکه و از سوی فدراسیون شنا هم ۲ سکه به بازیکنان تیم ملی واترپلو پاداش قهرمانی اهدا خواهد شد.

ملی‌پوشان واترپلو ایران که با کسب این افتخار  انگیزه بالایی پیدا کرده‌اند، پس از پایان این رقابت‌ها حالا باید خود را آماده حضور در دو تورنمنت مهم قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک کند.ملی‌پوشان ایران با درخشش در این مسابقات نشان دادند که از پتانسیل بالایی برخوردار هستند و می‌توانند به کسب سهیه المپیک هم امیدوار باشند. با این حال خبرهایی از تغییرات در کادرفنی تیم ملی هم به گوش می‌رسد و به نظر می‌رسد فدراسیون در تلاش است تیم ایران را این بار با مربی خارجی روانه میدان‌های بین‌المللی کند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.