درخشش کاروان ایران در قهرمانی جوانان آسیا با نقره واترپلو کامل شد/ نایب قهرمانی غرورآفرین پسران واترپلو در آسیا

در ادامه درخشش کاروان شنا و شیرجه ایران در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا فیلیپین تیم ملی واترپلو زیر ۱۸ سال ایران مدال نقره این دوره از رقابت ها را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ تیم ملی واترپلو جوانان ایران در دیدار نهایی رقابت‌های واترپلو قهرمانی رده‌های سنی آسیا که در شهر کلارک فیلیپین برگزار شد، مقابل تیم ملی واترپلو جوانان ژاپن شکست خورد و به مدال نقره این دوره از مسابقات دست یافت. ملی پوشان ایران  علی رغم یک نمایش فوق‌العاد تا وقت قانونی سوم این بازی پایاپای حریف قدرتمند خود پیش رفتند اما حریف تیم ملی واترپلو جوانان ژاپن نشدند و با نتیجه ۱۷ بر ۱۳ شکست خوردند و بر سکوی دوم ایستادند.

آخرین روز از مسابقات واترپلو قهرمانی جوانان آسیا از ساعت ۰۹:۰۰ صبح با تقابل دو تیم مالزی و عربستان آغاز شد که این دیدار با پیروزی عربستان به پایان رسید تا رتبه هشتم و هفتم مشخص شود، همچنین دو تیم سنگاپور و ازبکستان به مصاف یکدیگر رفتند که سنگاپور با پیروزی مقابل این تیم توانست در جایگاه پنجم و ازبکستان ششم شود. در ادامه دیدار رده بندی چین و قزاقستان مقابل هم به آب زدند که این دیدار با پیروزی قزاقستان به پایان رسید تا مدال برنز این دوره از رقابت ها را بدست آورد و چین چهارم شد.

نتایج چهار کوارتر این بازی به شرح زیر رقم خورد:

کوارتر اول: ۵ ایران – ۵ ژاپن 

کوارتر دوم: ۴ ایران – ۵ ژاپن 

کوارتر سوم: ۳ ایران – ۳ ژاپن

کوارتر چهارم: ۱ ایران – ۴ ژاپن

تیم ملی واترپلو ایران در گروه B این دوره از مسابقات با تیم‌های قزاقستان، سریلانکا، مالزی و سنگاپور هم گروه بود و توانست بالاتر از قزاقستان به عنوان تیم اول گروه به مرحله نیمه نهایی صعود کند و در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف تیم چین به عنوان تیم دوم گروه A برود و این تیم را نیز از پیش رو بردارد و راهی فینال شود.

اسامی واترپلوئیست‌های ایران به شرح زیر است:

۱- علی ابوالقاسمی

۲- امیرحسین امیریان

۳- سهیل پرگاری

۴- عرشیا عبداللهی‌فر

۵- محراب گلستانی‌راد

۶- محمد امین سهیلی

۷- محمد طاها سمائی

۸- محمد امین سلحشور

۹- امیر محمد اسمعیلی

۱۰- محمد امین صادقی نژاد

۱۱- متین روح بخش مجدر

۱۲- فربد برقعی

۱۳- امیر علی صیادیان

۱۴- ماهان ابوالحسنی

اسامی کادر فنی تیم ملی واترپلو جوانان ایران نیز به شرح زیر است:

سرمربی: علی پیروزخواه 

مربی: امیر محمد ماندنی

مربی: علیرضا کاردان‌پور

سرپرست: عماد‌الدین همتی

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب