درخواست سرمربی تیم واترپلو جوانان…

سرمربی تیم واترپلو جوانان ایران یکی از مشکلات اصلی این تیم را دانش آموز بودن اعضای تیم از استانهای مختلف دانست و گفت: وزارت ورزش و جوانان با تعامل با وزارت آموزش و پرورش به راحتی می تواند این موضوع را حل کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ وحید رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازیکنان تیم جوانان از استان های خوزستان، زنجان، تهران، کرمانشاه، قزوین و سایر استانهای کشور هستند که با هماهنگی می توان دانش آموزان را در یکی از دبیرستانهای نزدیک به مجموعه ورزشی آزادی یا شهید شیرودی ثبت نام کرد تا بعد از مدرسه به طور کامل در اختیار تیم باشند.

وی با اشاره به عنوان نایب قهرمانی تیم واترپلو زیر ۱۷ سال ایران در رقابت های آسیایی ۲۰۱۳ سنگاپور و کسب مجوز حضور در رقابت های قهرمانی جهان در رده سنی زیر ۱۸ سال گفت: بعد از نایب قهرمانی در آسیا ما فقط توانستیم برای این تیم به دلیل مشکلات مالی و دانش آموز بودن آنان،برنامه های مقطعی برگزار کنیم و این در حالی است که رقبای ما از ماه ها قبل برنامه های آماده سازی خود را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: حداقل کاری که توانستیم برای این تیم انجام دهیم، حضور در لیگ با نام تیم آینده سازان بود که نتایج بسیار خوبی نیز کسب کرد و بعد از پایان لیگ ، اعضای تیم جوانان ایران دوباره می توانند برای کسب آمادگی بیشتر در لیگ دسته اول واترپلو شرکت کنند.

رضایی با بیان اینکه هنوز نفرات اصلی برای رقابت های جهانی واترپلو زیر ۱۸ سال جهان که اواخر مرداد سال ۹۳ در ترکیه برگزار می شود ، مشخص نشده اند گفت: اواخر تیر ماه سال جاری هم رقابت های قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا که انتخابی جوانان زیر ۲۰ سال قهرمانی جهان است را پیش رو خواهیم داشت.

سرمربی تیم واترپلو جوانان ایران گفت: ۷ تا ۱۲ بهمن ماه رقابت های واترپلو انتخابی زیر ۱۹ سال در کرمانشاه برگزار خواهد شد و بعد از این مسابقه ها در همین شهر اردوی آمادگی را برگزار می کنیم و از اسفند تا پایان فروردین ۹۳ نیز اردوی متمرکز تیم زیر ۱۹ سال را برگزار خواهیم کرد.

رضایی یادآور شد: برنامه های آماده سازی و برخی بازیهای تدارکاتی با تیم های خارجی را به فدراسیون اعلام کرده ایم که این امر بستگی به بودجه فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو دارد.

وی با تاکید بر اینکه بازیکنان تیم جوانان ایران برای آمادگی در هر صورت باید بازی کنند گفت: برخی تیم های آسیایی مانند ژاپن، چین و قزاقستان، برنامه ریزی گسترده ای را برای آمادگی تیم های خود آغاز کرده اند به طوری که ژاپنی ها تعدادی از بازیکنان تیم خود را به لیگ های مطرح دنیا برای کسب تجربه، برده اند.

سرمربی تیم واترپلو جوانان ایران همچنین با انتقاد از کمبود امکانات ورزشی از جمله سالن های استخر گفت:شرکت توسعه نگهداری اماکن ورزشی، امکانات ورزشی دولتی را به فدراسیون ها اجاره می دهد در حالی که فدراسیون شنا حتی یک استخر ندارد.

وی بیان داشت: تصور کنید این کار مانند آن است که پدر خانواده منزل مسکونی را به پسر ارشد خود اجاره دهد و بعد پسر خانواده نیز اتاق، آشپزخانه و سایر امکانات آن خانه را به سایر اعضای خانواده اجاره دهد.

رضایی اظهار کرد: استخر خودمان را داده ایم به شرکت توسعه نگهداری اماکن ورزشی و این در حالی است که این امکانات باید در اختیار فدراسیون ها باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای تمرینات واترپلو از استخر مجموعه ورزشی آزادی و استخر ۹ دی در مجموعه ورزشی شهید شیرودی استفاده می کنیم و استخر ۹ دی نیز برای نگهداری نیاز به بودجه دارد که در بیشتر اوقات تحت اجاره شرکت نفت است تا بتواند از این طریق بودجه مورد نظر خود را فراهم کند.

وی ادامه داد: اگر فوتبال ما به طور کامل خصوصی شود آیا دیگر کسی قرارداد میلیاردی با بازیکنان انعقاد می کند؟ و آیا با خصوصی شدن می توانند هزینه های باشگاه را فراهم کنند؟ وی افزود:برخی باشگاههای کشور برای آنکه از مالیاتهای زیاد خودشان را راحت کنند روی به باشگاه داری می آورند و از سوی دیگر از برخی رانت های دیگر استفاده می کنند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.