دنیا آقا محمدی: می خواهیم دنیا را فتح کنیم

دنیا آقا محمدی درباره تشابه اسمی خود با دنیا حسینی گفت: من و دنیا می خواهیم دنیا را فتح کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دنیا آقا محمدی بازیکن ۱۵ ساله خمینی شهری تیم واترپلو بانوی فولادمبارکه سپاهان است که در لیگ باشگاه های کشور در سال ۹۵ همراه با سپاهان توانست عنوان” بانوی گل” این رقابت ها را با به ثمر رساندن ۱۰۶ گل به خود اختصاص دهد، وی علاوه بر ورزش در تحصیل هم موفق است و در مدرسه تیزهوشان درس می خواند، دنیا آقا محمدی اظهار داشت :
۱) دنیا خانم از چه زمانی تصمیم گرفتید یک واترپلوئیست حرفه ایی شوید؟
زمانیکه شنا را در استخر غدیر شهرستان خمینی شهر فرا گرفتم به تیم استان اصفهان راه یافتم که در استخر انقلاب رشته واترپلو را از نزدیک دیدم و علاقه خاصی به این ورزش پیدا کردم، تصمیم گرفتم رشته های شنا و واترپلو را همزمان ادامه دهم که الهام مجیدی سرمربی تیم شنای استان به من گفت تنها باید یک رشته را انتخاب کنید و من هم در سن ۱۰ سالگی واترپلو را انتخاب کردم.
۲) چه زمانی برای اولین بار در مسابقات کشوری واترپلو حضور یافتید؟
به مدت ۵ و ۶ ماهی که واترپلو را آغاز کردم در سال ۱۳۹۱ به تیم نونهالان استان اصفهان راه یافتم که آن زمان ده ساله بودم که برای اولین بار در مسابقات کشوری شرکت می‌کردم و در بین ۶ تیم به مقام چهارم رسیدیم، سال گذشته هم در لیگ واترپلوی نوجوانان بانوان کشور با تیم سپاهان حضور داشتم که به طور رفت و برگشت برگزار شد.
۳) در دور رفت و برگشت مسابقات واترپلوی کشوری نماینده اصفهان چه مقامی را کسب کرد؟
اسپانسر تیم ما فولاد مبارکه سپاهان در این رقابت ها بود که دور رفت به میزبانی شهرستان ارومیه با حضور ۷ تیم برگزار شد و ما دوم شدیم، شیراز میزبان دور برگشت این رقابت‌ها بود که دو تیم انصراف دادند و با ۵ تیم برگزار شد و در مجموع رفت و برگشت پس از تهران الف و قزوین، سوم شدیم و اصفهان پس از چندین سال به روی سکو رفت.
۴) سطح مسابقات واترپلوی کشور را به عنوان یکی از برترین بازیکنان، در سال گذشته چگونه ارزیابی می کنید؟
مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود، تی‌های تهران و قزوین هر کدام دو نماینده داشتند که تیم های الف آن‌ها تیم‌های قدرتمندی بودند و تیم های ب تنها برای کسب تجربه پای در این رقابت ها گذاشته بودند.
۵) برخی از رسانه ها اعلام کردند شما در مسابقات سال گذشته ۴۱ گل به ثمر رساندید که موجب ناراحتی شما شد، سال گذشته با به ثمر رساندن چند گل به عنوان بانوی گل معرفی شدید؟
نمی دانم این اشتباه رسانه ها از کجا سرچشمه گرفت، در دور رفت بنده ۶۱ گل به ثمر رساندم و در دور برگشت به دلیل انصراف دو تیم کمتر گل زدم و تنها ۴۵ گل وارد دروازه حریفان کردم و تیم ما در کل ۱۷۶ بار دروازه حریفان را باز کرده بود و من با به ثمر رساندن ۱۰۶ گل، لقب بانوی گلی را به خود اختصاص دادم.
۶) چه عاملی باعث شد که لقب بانوی گلی را به خود اختصاص دهید؟
در بسیاری از رشته های ورزشی از جمله شنا، والیبال و هندبال فعال بوده‌ام که اگر از این ها مخرج بگیریم به عقیده من به واترپلو می رسیم چراکه توپ این رشته کاملا در دستم جای می گیرد و تسلط خوبی روی آن دارم و شاید همین عامل باعث موفقیتم در گلزنی شده است.

 

۷) از خانواده خود بگوئید، آیا ورزشی هستند؟
پدرم ورزشی نیست اما مادرم در رشته دوومیدانی فعالیت داشته است، اکنون دو خواهر دوقلوی کوچکتر از خودم به نام های دیبا و دینا دارم که این دو هم از شناگران تیم استان اصفهان هستند که مقام های استانی و کشوری در رده سنی نونهالان دارند.
۸) شما به عنوان یک قهرمان کوچک به ما بگوئید آیا هیات شنای استان اصفهان شما را مورد حمایت قرار داده یا نه؟
خدا را شکر سانس های تمرینی تیم واترپلو در استخر انقلاب افزایش پیدا کرد که نشان از اهمیت دادن هیات شنا به تیم های استان اصفهان است، در اینجا باید از حمایت های مسئولین هیات به ویژه بهمن کیانی والا و نرگس قدوسی رئیس و نایب رئیس هیات شنای استان اصفهان تشکر کنم، نرگس قدوسی در دور رفت مسابقات سال گذشته خودشان با ما به ارومیه آمد و ارتباط خوبی با بچه ها و کادرفنی برقرار کرد و از نظر روحی به نوعی ما را شارژ کرد، این مسئول حتی بر سر تمرینات تیم حاضر می شود و دلگرمی خاصی به ما و کادر فنی می بخشد.
۹) از کادرفنی و بازیکنان تیم واترپلوی نوجوانان بانوان بگوئید؟
در این رشته همدلی و کار تیمی حرف اول را می زد و این در تیم ما با بودن سپیده بهروزفر سرمربی تیم موج می زند، از نظر من بهروزفر فوق العاده هستند و ارتباط قوی با بازیکنان برقرار می‌کنند، حضور اوست که باعث می شود ما با دل و جان واترپلو را دنبال کنیم.
۱۰) برای پیشرفت بانوان واترپلوئیست باید چه راهی را پیش گرفت؟
امیدوارم شرایطی فراهم شود تا واترپلوی بانوان علاوه بر لیگ باشگاه ها، لیگ تابستانه، لیگ زمستانه و مسابقاتی از این دست را در طول سال تجربه کند، همانگونه که دختران شناگر می توانند در رقابت های کشورهای اسلامی شرکت کنند، راهکاری پیدا کنیم که تیم ملی واترپلوی بانوان هم داشته باشیم و با دیگر کشورهای اسلامی مسابقه دهیم چراکه این خود انگیزه ایی برای دختران واترپلوئیست است،
۱۱)برای آخرین سئوال، درباره تشابه اسمی خود با دنیا حسینی ملی پوش اصفهانی که مدال های زیادی را کسب کرده بگوئید؟
با خنده شاید من و دنیا می خواهیم دنیا را فتح کنیم

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب