دیلانچیان: در حال تدوین یک برنامه بلند مدت برای تیم ملی شنا ایران هستیم

سرمربی تیم ملی شنا گفت: در حال تدوین یک برنامه بلند مدت برای تیم ملی شنا هستیم و امیدواریم تا دوره بعدی المپیک بتوانیم سهمیه A المپیک را برای شنا ایران کسب کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ گامر دیلانچیان در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت اردوی تیم ملی شنا پیش از اعزام به مسابقات ترکیه جهت آماده سازی برای حضور در بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: اردوی تیم ملی با ۱۰ شناگر در اصفهان پیگیری می‌شود. محمد قاسمی هم که نفر یازدهم در اردو بود، متاسفانه در رقابت‌های انتخابی تیم ملی دچار مصدومیت و شکستگی از ناحیه دست شد و طبق نظر پزشک باید دستش به مدت ۶ تا ۷ هفته در گچ بماند که تاکنون ۲ هفته از آن زمان گذشته است. قاسمی فعلا تمرینات بیرون از آب را انجام می‌دهد تا پس از باز کردن گچ دستش، مشکل بدنی از بابت انجام تمرینات در آب نداشته باشد.

سرمربی تیم ملی شنا با اشاره به لزوم حضور در مسابقات تدارکاتی پیش از اعزام به هانگژو، تصریح کرد: پیش از این هم در مسابقات داخلی کشور ترکیه شرکت کرده بودیم و پس از رایزنی‌های لازم و با توجه به اینکه هیچ مسابقه خوبی تا پیش از بازی‌های آسیایی پیدا نکردیم، قرار شد باز هم در این رقابت‌ها شرکت کنیم. متاسفانه کمبود مسابقات و اردو‌های تدارکاتی همیشه روی نتایج شناگران‌مان تاثیر منفی داشته و در بازی‌های کشور‌های اسلامی هم به خاطر عدم حضور در مسابقات تدارکاتی ضربه خوردیم. پس از پایان مسابقات در ترکیه، ۳ هفته تمرین پرفشار در ترکیه خواهیم داشت و قرار است اردوی مشترکی با یکی از تیم‌های ترکیه‌ای داشته باشیم. بعد از آن به ایران برمی‌گردیم و در نهایت پس از اردوی یک ماهه در تهران راهی هانگژو خواهیم شد.

وی در واکنش به تعداد سهمیه‌های تعلق گرفته برای رشته شنا جهت حضور در بازی‌های آسیایی، اظهار کرد: متاسفانه فکر نمی‌کنم سهمیه بیشتری به شنا تعلق گیرد و به همین خاطر تمرکز ما هم روی همان ۴ سهمیه است. ۴ نفر مدنظرمان برای اعزام به هانگژو بهترین‌های ایران هستند، اما متاسفانه با این سهمیه ۴ نفره، امکان شرکت کردن در مواد تیمی بازی‌های آسیایی را نخواهیم داشت، زیرا از یک طرف قورباغه‌رو در بین چهار نفر اعزامی نداریم و از سوی دیگر چهار شناگر سینه‌روی خوب و در یک سطح نداریم.

دیلانچیان در پایان در مورد شانس کسب سهمیه المپیک پاریس، گفت: باتوجه به محدودیت‌ها و تغییرات جدید فدراسیون جهانی شنا، تعداد سهمیه‌های المپیک پاریس کاهش یافته و واقعا کسب سهمیه A و B المپیک ۲۰۲۴ برای شنای ایران کار بسیار سختی در مقطع فعلی است. در حال تدوین یک برنامه بلند مدت برای تیم ملی شنا هستیم و امیدواریم تا دوره بعدی المپیک بتوانیم سهمیه A المپیک را برای شنا کسب کنیم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.