رستمیان: با چیریچ در ارتباطیم/ قهرمان ایران شدیم اما پولی از پرسپولیس نگرفتیم

ملی‌پوش واترپلو گفت: دورادور با چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو در ارتباط هستیم، او منتظر است تا تکلیف مسابقات انتخابی المپیک مشخص شود تا به ایران بیاید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سهیل رستمیان در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، در مورد شرایط تمرینی تیم واترپلوی ایران اظهار کرد: بعد از حدود ۹ ماه تعطیلی یکی دو هفته قبل تمریناتمان را در استخر چهارفصل انقلاب شروع کردیم. یک روز در میان و برای دو تا سه ساعت تمرین در آب داریم. البته هنوز زمان برگزاری مسابقات انتخابی المپیک هم مشخص نشده و اطلاعاتی به ما ندادند. یک جلسه کنفدراسیون آسیا در عمان هم برگزار شده اما باید ببینیم در نهایت چه تصمیمی خواهند گرفت. ما و مربیان‌مان آمادگی خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک اعلام کردیم و اگر شرایط مهیا باشد ما آمادگی مسابقه با تیم قزاقستان یا هر مسابقه‌ای که در نظر بگیرند را داریم.

ملی‌پوش واترپلو در ادامه در خصوص سرمربی تیم ملی واترپلو (الکساندر چیریچ) و زمان حضورش در تمرینات تیم ملی گفت: چیریچ دورادور با ما در تماس است و از طریق رضایی مربی تیم برنامه‌ها و نکات تمرین را به ما می‌دهد. او منتظر است ببیند شرایط انتخابی المپیک به چه صورت است تا به ایران بیاید و تمرینات را با حضور او انجام دهیم. این مسابقات شاید در زمستان انجام شود و حق تیم ایران است.

وی در خصوص حضور تیم واترپلوی ایران در مسابقات بازی‌های ساحلی آسیا در فروردین گفت: این بازی‌ها در برنامه ما هست. تقریبا سال بعد سال شلوغی به جهت حضور در مسابقات است. بازی‌های آسیایی، کاپ آسیا، انتخابی المپیک، بازی‌های ساحلی و اگر خدا بخواهد مسابقات المپیک را پیش رو داریم. از زمانی که چیریچ به ایران آمده (تقریبا سال ۲۰۱۳) روند قهرمان سازی اجرایی شده است و در این شرایط تیم ایران خیلی پیشرفت کرده‌است. نتیجه آن را هم در بازی‌های آسیایی دیدیم که تیم ایران سوم شد. قطعا ما یکی از مدعیان مسابقات ساحلی هستیم، در دوره قبلی این مسابقات دوم شدیم و سال آینده هم شانس قهرمانی داریم.

عضو تیم واترپلوی پرسپولیس در خصوص مطالباتش از این تیم گفت: هیچ  خبری از پرداخت مطالباتمان نیست، مدیر عاملش هم تغییر کرده است. ما حتی با آن‌ها هم نامه‌نگاری کردیم، اما هنوز پول و مطالبات ما را نداده‌اند. ما قهرمان لیگ واترپلو شدیم ولی هنوز پولمان را نگرفته‌ایم. من فکر می‌کنم ورزش ایران فقط فوتبال است چون ما رسانه و تبلیغ نداریم و از مظلومیت ما سوء استفاده می شود. اگر به نتیجه نرسیم برخلاف میل باطنی راه‌های دیگر چون شکایت را انجام می‌دهیم. قراردادهای ما رسمی است و مشکلی به لحاظ حقوقی هم ندارد.

وی در ادامه در خصوص اعلام آمادگی تیم پرسپولیس برای فصل جدید گفت: من هم شنیده‌ام که هم پرسپولیس و هم سایپا برای فصل جدید اعلام آمادگی کرده‌اند. سایپا هم ۳۰ درصد مبالغ بازیکنانش را نداده است. امیدوارم فدراسیون سرسخت روی موضع خود بماند و تا تسویه حساب با بازیکنان انجام نشده مجوز حضور این تیم‌ها در لیگ را صادر نکند.

رستمیان در ادامه نیز گفت: برایمان جای سوال است که چرا ما تمرین نداریم ولی حدود ۴ ماه پیش تمرینات تیم‌های مختلف در آکادمی‌های پایه  و در استخرهای مختلف چون شیرودی و انقلاب انجام شد اما تیم ملی شنا و واترپلوی ایران تمرینی نداشت. همچنین می‌گویند استخر هزینه دارد و این هزینه را نمی‌توان فقط برای بازیکنان تیم ملی شنا و واترپلو کرد، در جواب باید بگویم ملی‌پوشان با یک سال تمرین به تیم ملی نرسیده‌اند، روند قهرمان سازی از سال ۲۰۱۳ و مسابقات آسیایی زیر ۱۷ سال شروع شد. تمرینات و هزینه‌های زیادی با دلار ۲ یا ۳ هزار تومنی برای این تیم شده است.

وی افزود: اگر خواسته باشیم از بعد اقتصادی هم حساب کنیم نمی توان قهرمانان و استعدادها را نادیده گرفت. نباید ملی‌پوشان را در اوج گروه سنی تلف کرد، میانگین رده سنی ملی‌پوشان واترپلو در حال حاضر بین ۲۱ تا ۲۳ سال است و همه ملی پوشان این امکان را دارند که ۲ دوره دیگر در بازی‌های آسیایی شرکت کنند. نادیده گرفته شدن قهرمانان یک فرصت سوزی است. از طرفی۹۰ درصد کشورهای دیگر تمریناتشان را شروع کرده‌اند و این بهترین زمان است  که ما خود را به آن‌ها برسانیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب