رستمیان: بعد از ۴۵ سال به فکر مدالیم / انتقادات باید منصفانه باشد

عضو تیم ملی واترپلوی ایران گفت: بعد از 45 سال به فکر کسب مدال در بازی‌های آسیایی هستیم و انتقادات از نتایج تیم ملی باید منصفانه و به جا باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سهیل رستمیان در خصوص برنامه‌ها و اردوهای تیم ملی واترپلو برای آماده سازی بیشتر جهت حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ توضیح داد: هدف فدراسیون موفقیت در بازی‌های آسیایی است و در این راستا برای آماده سازی تیم ملی واترپلو، ابتدا یک اردوی تدارکاتی را در کشور ایتالیا داشتیم و بعد از آن به چین رفته و اردوی تدارکاتی خوبی را با تیم ملی این کشور برگزار کردیم. سپس دور دوم اردوهای ما با تیم چین برگزار شد و پنج تا شش بازی تدارکاتی را با این تیم انجام دادیم، خوشبختانه آنالیز خوبی از این تیم داشته‌ایم که می‌تواند ما را در بازی‌های آسیایی کمک کند.

او در ادامه افزود: برای رسیدن به آمادگی کامل پیش از برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، ابتدا به صربستان می‌رویم و با اتمام این اردو، آخرین سفر تدارکاتی خود را به میزبانی سنگاپور برگزار می‌کنیم تا با اتمام این اردوی تدارکاتی عازم اندونزی شویم.

ملی‌پوش واترپلوی ایران در مورد تغییرات به وجود آمده در تیم ملی، از زمان ورود “الکساندر چیریچ” تا به امروز، گفت: ما دو و نیم سال پیش برای رقابت‌های انتخابی المپیک عازم چین شدیم که ابتدای کار چیریچ با تیم ایران بود، “وحید رضایی” هم به عنوان کمک در کنار او حضور داشت. در آن مسابقات چهارم شدیم و از ژاپن، چین و قزاقستان که قدرت‌های واترپلوی آسیا هستند با اختلاف زیاد شست خوردیم که نتیجه خوبی نبود. به ایران برگشتیم، دو سال با چیریچ کار کردیم، تیم جوانتر و تلاش‌ بازیکنان دوچندان شد تا اینکه در مسابقات ژاپن توانستیم با همان تیم چین مساوی کنیم اما متاسفانه در ضربات پنالتی نتیجه را واگذار کردیم، اتفاقی که نشان می‌دهد تیم واترپلوی ایران با حمایت‌های فدراسیون پیشرفت زیادی کرده است.

او در ادامه با بیان اینکه انتقادات از تیم ملی واترپلو باید به جا باشد، خاطرنشان کرد: این نتایج تیم ملی واترپلو نشان می‌دهد که ما با تیم‌های اول آسیا فاصله‌ی زیادی داشتیم و برای از بین رفتن این فاصله باید تلاش کنیم. البته فقط ما تمرین نمی‌کنیم و تیم‌های دیگر هم تلاش می‌کنند پس فاصله همچنان هست اما کمتر شده و این مسئله جای امیدواری دارد. دوستانی هم که انتقاد می‌کنند قابل احترام هستند چون نقد باعث پیشرفت می‌شود ولی، باید منصفانه نقد کنند.

رستمیان افزود: این فاصله وجود دارد ولی به مراتب کمتر شده و با تلاش‌های فدراسیون و با سرمربیگری الکساندر چیریج خودمان را به سطوح بالاتر می‌رسانیم. هرچقدر هم که امکانات حرفه‌ای‌تر شود بهتر پیش می‌رویم هر چند که الان هم فدراسیون تمام تلاش خود را انجام می‌دهد و مسابقات تدارکاتی خوبی را برای ما فراهم کرده و جای تشکر دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا با ادامه‌ی همکاری تیم ملی واترپلو با چیریچ برای سال‌های بعد موافق است؟ توضیح داد: من با یک تا دو مربی خارجی دیگر هم کار کرده‌ام ولی به نظر خودم و چند تن دیگر از بازیکنان با سابقه‌ی تیم ملی، چیریچ در گذشته یکی از بازیکنان و در حال حاضر یکی از بهترین مربیان جهان است. شاید رزومه چندانی ندارد اما دانش بسیار بالایی دارد. از نظر من در مربیگری زیرکی خیلی مهم است که چیریچ این ویژگی را دارد.

عضو تیم واترپلوی ایران در مورد شانس مدال و موفقیت تیم ملی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز گفت: فکر می‌کنم ۱۲ سال است که به بازی‌های آسیایی نرفته‌ایم‌ و در آخرین سالی هم که حضور داشتیم مقام چهارم را به دست آورده‌ایم. الان بعد از ۴۵ سال به فکر مدالیم پس قطعا کار بزرگی است و باید با بهترین شرایط عازم مسابقات پیش رو شویم.

رستمیان تاکید کرد: خوشبختانه فدراسیون تلاش بسیار زیادی انجام می‌دهد و مسئولان هم باید بزرگ فکر کنند تا با یک حمایت خوب از تیم ملی واترپلو، شاهد موفقیت باشیم. هدف ما انجام دادن این کار بزرگ است و باید ببینیم چه چیزی پیش می‌آید اما با همه این صحبت‌ها، ملی‌پشان تمام تلاش خود را انجام می‌دهند.

عضو تیم واترپلوی دانشگاه آزاد همچنین در مورد رقابت‌های سوپر لیگ واترپلو توضیح داد: من در تیم دانشگاه بودم که در لیگ هم قهرمان شدیم ولی با این حال می‌خواستیم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم که خوشبختانه در این مسابقات هم به قهرمانی رسیدیم. شاید ملی‌پوشانی که در این مسابقات به میدان رفتند با پشت سر گذاشتن اردوهای تدارکاتی سنگین خسته بودند اما، مسابقات خوبی برگزار شد که تکرار آن می‌تواند اسپانسرهای بیشتری را به واترپلو آورده و نگاه مردم به این رشته بیش از گذشته و ویژه‌تر شود تا شاهد پیشرفت بیشتر این رشته باشیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب