رستمیان: هدف‌ واترپلو سکوی نخست قهرمانی آسیاست

ملی‌پوش واترپلو ایران گفت: تلاش و باور تمامی بازیکنان بر این است که در فینال این پیکارها حاضر خواهیم بود و سعی خواهیم کرد تا خوش‌رنگ‌ترین مدال را کسب کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سهیل رستمیان در گفت‌وگو با میزان، درباره آغاز اردوهای تیم ملی واترپلو برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار داشت: بعد از دو هفته‌ای که اردوها تعطیل شده بود، از شنبه هفته گذشته تمرینات‌مان زیر نظر چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو آغاز شد. امیدوارم هر چه زودتر هم تاریخ دقیق برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند هم مشخص شود تا بتوانیم با آمادگی فوق‌العاده‌ای ظاهر شویم. تلاش و باور تمامی بازیکنان بر این است که در فینال این پیکارها حاضر خواهیم بود و سعی خواهیم کرد تا خوش‌رنگ‌ترین مدال را کسب کنیم.

وی در مورد اینکه مدت زیادی است که تیم ملی واترپلو در مسابقات بین‌المللی شرکت نکرده‌اند، عنوان کرد: آخرین بازی رسمی ما در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ بود که در پنالتی به چین را شکست دادیم و بعد از آن هیچ مسابقه‌ای رسمی نداشتیم.

بازیکن تیم ملی واترپلو ایران در رابطه با انجام بازی‌های تدارکاتی بیشتر برای تیم ملی تصریح کرد: هر چقدر که بازیکنان، بازی و اردوی تدارکاتی داشته باشند پخته‌تر و باتجربه‌تر می‌شوند و به بهترین نحو آماده مسابقات رسمی خواهند شد.

وی در مورد قراردادهای بازیکنان واترپلو در رقابت‌های لیگ گفت: متاسفانه قراردادهای بازیکنان حاضر در مسابقات لیگ شنا، شیرجه و واترپلو بسیار ناچیز است. قراردادی هم که بین بازیکنان و باشگاه‌ها منعقد می‌شود، باشگاه‌ها آن را پرداخت نمی‌کنند. از سال ۹۸ باشگاه پرسپولیس همین اندک پولی که بابت قرارداد به بازیکنانش بدهکار است را پرداخت نکرده است.

ملی‌پوش واترپلو در پاسخ به این سوال که از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک چه توقع دارد، تاکید کرد: مهم‌ترین توقع همه ورزشکاران این است که تمامی رشته‌ها یکسان‌سازی صورت گیرد و مسئولان ورزش ایران همه را به یک چشم ببینند. شنا، شیرچه و واترپلو یکی از رشته‌ها پرمدال در بازی‌های المپیک است که امیدوارم نگاه ویژه به آن شود.

وی در خصوص اینکه بدون حمایت‌های مالی هیچ رشته‌ای موفق نخواهد شد، اذعان کرد: فدراسیون شنا، شیرچه و واترپلو یک فدراسیون است ولی سه تا رشته بسیار هزینه‌بر را پوشش می‌دهد. این در حالی است که بودجه‌ دریافتی‌اش از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، خیلی کمتر از ورزش‌های تک رشته‌ای است. اما رضوانی رئیس فدراسون تلاش زیادی می‌کند و بستر بسیار خوبی آماده کرده است.

رستمیان در پایان خاطرنشان کرد: انتظار همه در این مجموعه بزرگ خیلی بالاست و زمانی که نگاه به قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی است، از مدیریت تا انتهای این مجموعه باید بیشترین تلاش را داشته باشند تا بهترین نتایج و اتفاقات رقم بخورد. برای رخ دادن اتفاقات خوب در شنا، شیرجه و واترپلو باید حمایت‌های مادی و معنوی همه بیشتر از قبل شود تا موارد مختلف کار انجام شود تا در نهایت بتوانیم قهرمان آسیا شویم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.