رضایی: به دنبال پشتوانه سازی هستیم/ در قهرمانی جهان نتیجه ملاک نیست

مربی تیم ملی واترپلو با بیان اینکه بازیکنان جوان را به اردوهای ملی دعوت کرده‌ایم گفت: در برخی از پست‌ها نیاز به پشتوانه سازی داریم.

ساناز سلیمان آبادی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مرحله جدید اردوهای تیم ملی واترپلو از روز دوشنبه ۳ آبان با حضور۲۲ بازیکن پیگیری خواهد شد.

وحید رضایی مربی تیم ملی واترپلو در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت اردوهای تیم ملی گفت: پیش از شروع اردوها در داخل کشور یک اردو در ترکیه برگزار کردیم. پس از آن ملی پوشان مدت کوتاهی استراحت کردند و سپس تمرینات صبح و عصر برگزار شد. در مرحله جدید اردوها از برخی از بازیکنان که آنها را محک زده بودیم خداحافظی کردیم و نفرات جدیدی به اردوها دعوت شدند.

وی تاکید کرد: بازیکنان جدید بازیکنان زیر۲۰ سال هستند که امیدوارم توانایی‌های خود را به خوبی نشان دهند. این بازیکنان، از لیگ زیر ۲۰ سال انتخاب شده‌اند و امیدواریم بر اساس فاکتورهایی که داریم خود را نشان دهند. محمد جواد عباسی نیز طبق تقاضایی که از کادر فنی داشت قرار است مدتی از اردو خارج شود. به او گفته ایم که اگر نفر جایگزین شرایط خوبی داشته باشد ممکن است بازگشت او به اردو با مشکل مواجه شود و او نیز شرایط را درک کرد.

رضایی ادامه داد: هدفمان این است بازیکنان با استعداد خیلی زود جذب تیم ملی شوند تا بتوانیم آینده تیم ملی را تقویت کنیم. برخی از بازیکنان به این دلیل از اردو خط خورده اند که به نسبت زمانی که برای آنها گذاشتیم پیشرفت کمی حاصل کردند. پشتوانه سازی را در تیم ملی آغاز کرده‌ایم چرا که در برخی از پست ها پشتوانه خوبی نداریم. نفراتی را که کنار گذاشته‌ایم اگر بتوانند به شرایط ایده آل و فاکتورهای مد نظر کادر فنی برسند درب تیم ملی به روی آنها باز خواهد بود.

مربی تیم ملی واترپلو در ادامه درباره اهداف تیم ملی گفت: هدف نخستمان حضور در بازیهای آسیایی داخل سالن بود که این بازیها به مدت یک سال به تعویق افتاد و به ناچار نخستین رویداد پیش روی ما مسابقات قهرمانی جهان است که خرداد سال آینده برگزار می‌شود. قطعا در این رقابت ها شرایط سختی داریم و هدف مان محک و ارزیابی بازیکنان و تیم ملی است و نتیجه مطرح نیست.

وی افزود: پس از مسابقات قهرمانی جهان، بازیهای آسیایی در پیش است. با توجه به تعویق بازیهای داخل سالن برنامه های ما نیز دستخوش تغییر شد و باید تغییراتی در اردوهای آماده سازی و بازیهای تدارکاتی اعمال کنیم. همانطور که می دانید تیم ملی پس از بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ حتی در یک تورنمنت رسمی هم شرکت نکرده اند و فقط اردوهای آماده سازی برگزار شد.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.