رضایی: واترپلو نیازمند نگاه ویژه مسئولان است/ امیدواریم از بازی‌های آسیایی قبلی یک پله بالاتر قرار بگیریم

مربی تیم ملی واترپلو گفت: برای موفقیت در میادین بین‌المللی واترپلو نیاز به نگاه ویژه مسئولان دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ وحید رضایی مربی تیم ملی واترپلو در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه تمرینات این تیم با ۲۲ بازیکن از شنبه اول مرداد ماه شروع شده، اظهار داشت: اردوی تیم ملی برای شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو بعد از نوروز ۱۴۰۱ در تهران استارت خورد. سپس اردوی یونان را با حضور چیریچ سرمربی تیم واترپلو داشتیم که در اواسط این اردو متوجه شدیم که بازی‌های آسیایی به تعویق افتاده است. بسته به نظر سرمربی ممکن است هفته آتی بازیکنانی به اردوی تیم ملی اضافه شود.

وی در پاسخ به این سوال که چند اردوی دیگر تدارک دیده شده، عنوان کرد: با رایزنی که رئیس فدراسیون داشته است، برای حضور در اردوهای مجارستان، گرجستان و یونان از تیم ملی ایران دعوت شده است. اگر امکانش از لحاظ زمانی و اقتصادی فراهم شود، قبل از مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند به این اردوها خواهیم رفت.

مربی تیم ملی واترپلو در مورد تاریخ دقیق برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند، گفت: تاریخ دقیق این رقابت‌ها مشخص نیست. امکان دارد در شهریور باشد یا به آبان موکول شود.

رضایی با اشاره به اینکه رشته ورزشی واترپلو برای موفقیت در میادین بین‌المللی نیاز به نگاه ویژه مسئولان دارد، تاکید کرد: شرایط کل کشور از نظر اقتصادی شرایط بسیار سختی است و همه مردم از نظر زندگی عادی در وضعیت سختی قرار دارند. بر همین اساس ورزش کشور هم از این اوضاع بی‌نصیب نیست. ملی‌پوشان هم جزیی از این مردم هستند و با تمام مشکلات وقت مضاعف می‌گذارند تا واترپلو موفق باشد.

وی ادامه داد: رشته واترپلو مثل یک سری از ورزش‌ها برای ورزشکارانش درآمد خاصی ندارد. باید ورزشکاران‌مان وقت اضافه بگذارند تا به این رشته بپردازند. بنابراین واترپلو حمایت و نگاه ویژه مسئولان را می‌طلبد. به همین منظور سرمایه‌گذاری در ورزش قهرمانی، برنامه‌ریزی بسیار مناسب و ایده‌آلی در بخش سلامت جامعه محسوب می‌شود.

مربی تیم ملی واترپلو در مورد تلاش و پیگیری رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای حل مشکلات مالی این فدراسیون، گفت: رضوانی خودش فردی ورزشی است و مدت‌هاست دنبال اسپانسر غیردولتی است. رشته واترپلو به گونه‌ای است که سخت حامی مالی پیدا می‌شود. وی ارتباطات خوبی با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دارد، اما این نهادهای دولتی هم دست‌شان خالی است.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از ۴۴ سال در دوره قبل بازی‌های آسیایی توانستیم مدال برنز را کسب کنیم. هم اکنون نیز برای بهتر شدن رتبه و جایگاه‌مان در آسیا توقع خودمان هم زیاد شده است. عدم برگزاری مسابقات به خاطر همه‌گیری کرونا، باعث شد که از حریفان‌مان بی‌خبر باشیم، اما در مسابقات قهرمانی آسیا همه چیز مشخص خواهد شد. این دوره از رقابت‌ها، انتخابی جهانی سال بعد است و برای ما جدی خواهد بود. امیدواریم و دلمان روشن است که شانس خوبی خواهیم داشت تا بتوانیم از بازی‌های آسیایی قبلی یک پله بالاتر قرار بگیریم.

 

 

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب