رضوانی: اردوی تیم ملی شنای جوانان در اردبیل برگزار می شود

رییس فدراسیون شنا ، شیرجه و واترپولو در همايش مربيان شناي کشور در سرعين از برگزاری اردوی آمادگی تیم ملی شنای جوانان در اردبیل پس از ماه رمضان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از خبرگزاری ایرنا،  محسن رضوانی روز شنبه (اول خرداد ۱۳۹۵)  در کلینیک شنا در شهر گردشگری سرعین استان اردبیل با تشریح برخی برنامه های فدارسیون گفت: در تلاش هستیم تا بازی های شنای کشورهای اسلامی را در بخش بانوان و مردان در ایران برگزار کنیم .
وی بیان کرد: برای کشف و پرورش استعدادهای ناب در ورزش های آبی ضرورت دارد که فدراسیون در کشور از استخرهای اختصاصی برخوردار باشد .
و در این راستا با اداره کل ورزش و جوانان استانها در حال رایزنی هستیم.
وی اظهار کرد: نیاز است که هریک از هیات های شنا در استان های مختلف دارای استخر ویژه و اختصاصی باشند تا در آن علاوه بر انجام مسابقات ، تمرینات نسبت به پرورش استعدادهای غنی موجود در مناطق مختلف کشور هم همت گمارده شود.
وی ضرورت توجه به ورزش های پایه در کشور را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: بدون توجه به این رشته ها از جمله شنا نمی توان در دیگررشته ها موفقیت ادامه داری داشته باشیم .
رضوانی با اشاره به برگزاری کلینیک شنا در شهر سرعین گفت: در این همایش مربیان و دست اندرکاران شنا از ۲۸ استان کشور حضور دارند و آخرین یافته های علمی در آن توسط اساتید برجسته ارائه می شود.
ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این کلینیک گفت: متاسفانه رشته شنا با وجود علاقه مندی زیاد مردم چندان در کشور از جمله استان اردبیل توسعه نیافته است.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به کودکان گفت: بدون توجه به نسل پایه موفقیتی در این زمینه نخواهیم داشت و ضروری است که در این راستا استخرهای کم عمق ویژه کودکان در استانها احداث گردد.
کلینیک تخصصی شنا از روز جمعه در سرعین شروع و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب