رضوانی از رایزنی برای تعیین کادرفنی جدید تیم ملی واترپلو خبر داد

رئيس فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو از حضور سرمربی جدید واترپلو که هم وطن و دوست كواچ سرمربي تيم ملي واليبال است٬ خبر داد.

الهام محمدی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، خبرگزاری شفقنا نوشت:

 

محسن رضوانی از رایزنی با یک مربی صربستانی که از دوستان کواچ و مورد تأیید اوست برای هدایت تیم ملی واترپلو کشورمان خبر داد و گفت: الکساندر کی‌ریچ یکی از قهرمانان و بزرگان واترپلو دنیاست که به تازگی از دنیای حرفه‌ای ورزشکاری به جرگه مربی‌گری آمده است.

رئیس فدراسیون شنا ادامه داد: کی‌ریچ ۳ روز آخر مسابقات توسعه جهانی واترپلو به عنوان میهمان در تهران حضور یافت تا هم فضای مسابقات را ببیند و هم صحبت‌های مقدماتی با این سرمربی داشته باشیم.

رضوانی افزود: این مربی دارای سوابق بسیار زیادی در زمان بازیگری در دنیای واترپلو است، ٣ مدال المپیک ، ۴ مدال قهرمانی جهان، ۴ مدال قهرمانی اروپا، ٢ مسابقات جهانی فینا، ۵ مدال مسابقه لیگ جهانی و یک مدال مسابقات دانشجویان جهان با تیم صربستان و یوگوسلاوی از افتخارات اوست. کی‌ریچ در دنیای واترپلو نام بسیار شناخته‌ای است. ما بررسی‌های لازم را انجام دادیم و چون کواچ و کی‌ریچ در المپیک باهم همدوره و دوست بوده‌اند حتی من از کواچ هم درباره این مربی پرسیده‌ام که تأیید کرده است.

وی درباره تأیید کی‌ریچ عنوان کرد: کمنی رئیس فدراسیون واترپلو مجارستان و همکار ارجمند من که در دنیای واترپلو مرجع است هم کی‌ریچ را تأیید کرده٬ به نظر کمنی که ۳ مدال طلای المپیک و مربی‌گری تیم ملی مجارستان جزو سوابق اوست چیریچ می‌تواند گزینه مناسبی برای واترپلو ایران باشد.

رضوانی تصریح کرد: اگر کی‌ریچ بیاید مسئول همه مسائل واترپلو مملکت خواهد بود البته یک سرپرست هم خواهیم داشت و قطعا در کادرفنی ما طاهریان هم خواهد بود و ما با تأیید وی و کمیته فنی از کسانی که بخواهند همکاری کنند استفاده خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون شنا ادامه داد: این‌ها به یک طرف فدراسیون کمیته فنی هم دارد که این موضوع را باید بررسی کرد اگر مسائل مالی کی‌ریچ حل شود در وهله اول او یک ماه به ایران خواهد آمد و در بازی‌های قهرمانی جوانان جهان در کنار تیم خواهد بود البته نه به عنوان مربی چون خودش هم قبول نمی‌کند که با یک ماه کار کردن روی نیمکت بنشیند هیچ مربی بزرگی این را قبول نمی‌کند چون رزومه خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رضوانی اضافه کرد: این سرمربی درحال انجام کارهایش است. اما مهم ترین و بزرگترین مشکل حضور کی‌ریچ مسأله مالی است ما تصمیم داریم سرمربی برای واترپلو انتخاب کنیم که حداقل ۳ سال بماند. به خاطر همین بررسی می‌کنیم که انشاا… به نتیجه برسیم.

وی درخصوص توافق مالی با کی‌ریچ بیان داشت: مبلغی مدنظر اوست که تأمین آن برای ما سخت است چون فدراسیون ٣ رشته شنا شیرجه و واترپلو آن هم در بخش مردان و زنان را دارد. به عنوان مثال ما ۲ شناگر و ۲ شیرجه رو هم داریم که شانس گرفتن سهمیه المپیک ریو را دارند اگر این اتفاق بیفتد در تاریخ ورزش شیرجه سابقه نداشته که کسی در المپیک در رشته شیرجه شرکت کند باید همه این ها را دید. اما واترپلو را باید با هندبال٬ والیبال بسکتبال مقایسه کنیم. بودجه ما کم است البته به اندازه بقیه فدراسیون‌هاست اما این به معنا نیست که وزارت نگاهی ندارد فدراسیون از اول کوچک دیده شده و الان توسط بودجه‌ای که قبلا تعریف شده در حال اداره است. واترپلو را باید مدیریت کرد ما درحال رایزنی هستیم که ببینیم چطور هزینه یک مربی که یک چهارم بودجه فدراسیون است را با این بودجه تأمین کنیم.

این مقام مسئول فدراسیون اضافه کرد: من در واترپلو صاحب نظر هستم ولی هیچ تصمیم شخصی نمی‌گیرم و همیشه با تأیید کمیته فنی بوده برای شخص من به عنوان رئیس فدراسیون بزرگترین مانع برای حضور کی‌ریچ حقوق و مسأله مالی است در تلاش هستیم که این حضور این اتفاق بیفتد اگر انجام شود قول می‌دهم در بازی‌های آسیایی اندونزی چه من باشم یا نباشم واترپلو را در کنار والیبال و رشته‌های تیمی که مدال بازی‌های آسیایی را دارند خواهید دید. مسیر واترپلو در مسیری که والیبال رفته قرار گرفته این پروسه باید طی شود.
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تصریح کرد: به مسئولان وزارتخانه هم گفتم که دیگر نمی شود داخل آب رفت و خیس نشد. در بازی های آسیایی هم اگر می خواهیم موفق شویم و مقام اول دوم را به دست آوریم از حالا باید شروع کنیم.

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب