رضوانی: برنامه های زیادی به دلیل کرونا عقب افتاد/ به کسب سهمیه المپیک در سال جدید امیدواریم

رئیس فدراسیون شنا گفت: بیشترین ضرر از کرونا مربوط به ورزش‌های آبی است و امیدوارم که در سال جدید همه چیز بهتر شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محسن رضوانی درمورد شرایط ورزش‌های آبی در سال ۹۹ گفت: بیش از یکسال است از پاندمی کرونا در کشورمان و جهان می‌گذرد و ورزش یکی از بخش‌هایی بود که آسیب جدی از این موضوع دید. در ورزش‌ها، رشته‌های آبی به دلیل مسائلی که در اول فکر می‌شد انتقال ویروس درون آب بیشتر منتشر می‌شود  آسیب بسیار جدی را از این پاندمی دید و به قول یکی از مسئولین فدراسیون‌های کشورهای اروپایی یک نسل استعداد ورزشهای آبی در این مدت متضرر شد و عقب افتاد.

او درباره تعطیلی استخرها در ایام کرونا ادامه داد: خوشبختانه بعد از موج سوم کرونا و بعد از اقداماتی که از سوی وزارت محترم بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا مجوز بازگشایی استخرها در مناطق آبی با ۵۰ درصد ظرفیت و مناطق زرد با ۳۰ درصد ظرفیت داده شد که باز هم توصیه می شود هموطنان عزیزمان برای استفاده از استخرها خیلی دقت کنند. از یک جهت برای بحث درمان و بحث تامین ورزشکاران مهم است و از یک طرف باید خیلی دقت کرد که مشکلی پیش نیاید. قشر زحمت کش مربی و نجات غریق و کسانی که در استخرها کار می کردند یکی از اقشاری هستند که آسیب جدی دیدند و امیدوارم مورد توجه دولت قرار بگیرند و از آنها به لحاظ مالی حمایت شود تا بتوانند کارشان را  شروع کنند. این موضوع را پیگیری کردیم و حدود سه ماه پیش پیشنهادات ما به وزیر بهداشت ارسال شد و ایشان هم دستور پیگیری دادند و  آقای علی نژاد این پیگیری را انجام دادند. دفتر باشگاه های وزارت ورزش و اداره کل باشگاه داری که آقای فراز نیکو مسئولیتش را به عهده دارد هماهنگی هایی را انجام دادند و مقرر شد دفترها وامی را دریافت کنند و  بعد از آن قرار شد به مربیان و ناجیان استخرها وام تعلق بگیرد که امیدواریم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد.
رئیس فدراسیون شنا راجع به سهمیه المپیکی و اینکه امسال المپیک برگزار می‌شود یا خیر خاطرنشان کرد: منتظریم تاریخ برگزاری مسابقات در رشته شیرجه و شنا اعلام شود که بتوانیم ان شاءا… ورزشکارانمان را در صورت داشتن آمادگی اعزام کنیم. چند نفر از ورزشکاران ما که شانس گرفتن سهمیه را داشتند از خرداد تمریناتشان را  به صورت جدی پیگیری کردند. امیدوارم این اتفاق بزرگ برای اولین بار در تاریخ ورزش ما بیفتد.
او درمورد بهترین و بدترین اتفاق سال ۹۹ گفت: بدترین آن که همین پاندمی کرونا بود که همه چیز را تحت الشعاع قرار داد و بهترینش هم واکسن این ویروس بود که ان شاء ا… همه بتوانند از این واکسن استفاده کنند و از شیوع بیشتر آن جلوگیری شود.
رضوانی در پایان با توصیه به مردم در خصوص ویروس کرونا افزود: توصیه ای که می شود کرد این است که اولا همه عزیزان باید به آن توجه کنند ما در شرایط بد اقتصادی هستیم شرایطی که شاید هیچ وقت در تاریخ اتفاق نیفتاده باشد، تحریم های ظالمانه ای علیه کشورمان اتفاق افتاده است. هموطنان عزیزمان برای سلامتی خودشان و جامعه و خانواده هایشان باید این پروتکل ها را رعایت کنند و اگر این گونه نباشد ما نمی توانیم به راحتی از این معضل عبور کنیم و این موضوع ادامه دار است و بنابراین امیدوارم کنترل شود و با مدیریت درست از آن عبور کنیم.
انتهای پیام
image_printپرینت مطلب