رضوانی: نام منصور گروسی تا ابد در تاریخ شنای ایران ماندگار خواهد بود

رییس فدراسیون شنا گفت: درگذشت پیشکسوت با اخلاق و معلم دلسوز واترپلو و شنا ایران خانواده بزرگ ورزش های آبی را به سوگ فرو برد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی با تسلیت درگذشت پدر واترپلو ایران اظهار کرد: منصور گروسی سال ۱۳۱۹ در شهر آبادان دیده به جهان گشود. ورزش های آبی در حال و هوای آن روزهای خوزستان طرفداران زیادی داشت زیرا شنا حرفه ای و واترپلو به تازگی در استخرهای مناطق نفت خیز مطرح شده و جوانان و نوجوانان را خود جذب می کرد.گروسی که عاشق آب بود خیلی زود به فراگیری رشته شنا پرداخت و پس از آن به واترپلو روی آورد.

وی افزود: منصور خان در همان دوران به همراه تیم خوزستان در چندین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور حضور یافت و نام خود را در آلبوم افتخارات نخستین نسل از قهرمانان حرفه ای ورزش ایران ثبت کرد. پس از تشکیل تیم‌ ملی گروسی جوان در سال ۱۳۴۲ به عضویت آن درآمد و به مسابقات بین المللی هند و پاکستان اعزام شد.

رییس فدراسیون شنا یادآور شد: اگرچه عناوین قهرمانی او متعدد است اما از سوابق ورزشی وی به عنوان بازیکن تیم ملی می توان به شرکت در جام عمران ترکیه و کسب مقام چهارمی بازی های آسیایی سال ۱۹۷۰ در کشور تایلند اشاره کرد.

محسن رضوانی با تجلیل از حسن سابقه گروسی خاطرنشا کرد: پس از آن دوران منصور گروسی بعنوان مربی در رشته واترپلو مشغول به فعالیت شد و در رقابت‌های قهرمانی آسیا سال ۱۹۸۴ در چین برای نخستین بار با هدایت ایشان تیم ملی واترپلو ایران به مقام سومی آسیا دست یافت. همچنین وی در بازی های آسیایی سال های ۱۹۸۶ و ۱۹۹۰ بعنوان سر مربی هدایت تیم ایران را بعهده داشت. گروسی پس از آن در بازی های آسیایی سال ۱۹۹۴ بعنوان مدیر فنی، تیم ملی ایران را همراهی کرد.

محسن رضوانی در پایان گفت: به جرات میتوان اشاره کرد پس از انقلاب اسلامی، منصور گروسی مربی سه نسل از بازیکنان واترپلو کشور بود و خدمات ارزنده ای به ورزش این کشور داشت و من الف بای واترپلو را از ایشان آموختم. درسال‌های اخیر نیز وی بعنوان نماینده و ناظر فدراسیون در مسابقات گوناگون واترپلو حضور داشت و همواره برای پیشرفت و تعالی این ورزش در تلاش بود.
همچنین میتوان از وی بعنوان یکی از قدیمی ترین مدرسان شنای کشور یاد کرد.
بنا بر این گزارش منصور گروسی که از سوی خانواده بزرگ ورزش های آبی به عنوان “پدر واترپلوی ایران” یاد می شود، در روز ۲۴ تیر ۱۳۹۹ دیده از جهان فرو بست.

روحش شاد و یادش گرامی

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.