رضوانی: نه شنا، که اوضاع ورزش کشور خوب نیست/ چیریچ با ماست اما حضورش ضرورتی ندارد

رضوانی رئیس فدراسیون شنا گفت: در اوضاع خوبی به سر نمی‌بریم و ورزشهای آبی لطمات بیشتری نسبت به سایر رشته‌ها خورده‌اند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: ۶، ۷ ماه است که تمامی استخرهای شنا تعطیل هستند و رکود شدیدی در این رشته ورزشی بوجود آمده است. از شناگر بگیرید تا مربیان و ناجیان غریق بیکار شده‌اند. آن هم در این شرایط اقتصادی و کرونایی که معیشت مردم به خطر افتاده است.

رضوانی ادامه داد: ما نگران از دست دادن آینده این رشته ورزشی هستیم. در حال حاضر وقتی استخرها تعطیل است عملا پذیرش بچه‌ها و آینده‌سازان انجام نمی‌شود. طبیعی هم است والدین به فکر آینده ورزشی بچه‌هایشان باشند و آنها را در رشته‌های دیگر ثبت‌ نام کنند.

کاپیتان اسبق تیم ملی واترپلو به مشکلات فنی در شنا اشاره کرد و متذکر شد: تمرین نکردن یک شناگر به مدت یک هفته معادل تمرین نکردن یک فوتبالیست در بازه زمانی ۳ ماهه است. شما خود حدیث مفصل بخوانید از این حرف! در حال حاضر با سخت‌ترین شرایط توانسته ایم ۴، ۵ شناگرمان که امید به کسب سهمیه دارند را در استخر آزادی سازماندهی کنیم و برایشان برنامه تمرینی بگذاریم؛ اما جامعه شنا که به همین چند نفر خلاصه نمی‌شود.

رئیس فدراسیون شنا به قسمتی از هزینه‌های استخرها و عدم توازن دخل و خرج فدراسیون پرداخت و تصریح کرد: به عنوان مثال هزینه یک ماه نگهداری استخر قهرمانی ۹ دی، نزدیک به ۴۰ میلیون تومان است. ضمن اینکه در این مدت ما درآمدی نداشتیم و ببینید با این شرایط چه قدر اداره کردن یک فدراسیون ورزشی سخت و دشواراست. در مجموع اینکه نه فقط شنا، که اوضاع ورزش کشور خوب نیست.

رضوانی به رشته ورزشی واترپلو هم اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در این شرایط شایعه می‌سازند که الکساندر چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو با ما به مشکل خورده است. در حالیکه ایشان قسمت مهمی از واترپلوی ایران هستند و همچنان با ما ارتباط دارند. منتهی در این شرایط که واترپلو فعال نیست، حضور چیریچ هم ضروی نیست. امیدوارم اواخر پاییز شرایط به‌سامان شود و بتوانیم چیریچ را بالای سر واترپلوئیست‌هایمان داشته باشیم.

رئیس فدراسیون شنا در پایان به وضعیت دبیری فدراسیون شنا پرداخت و خاطرنشان کرد: مایه مباهات فدراسیون شناست که آقای فتاحیان دبیر فدراسیون شنا به عنوان مدیر روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک منصوب شده است. قطعا جای خالی ایشان به این راحتی‌ها پُر نمی‌شود اما بزودی برای دبیری فدراسیون نفر جدیدی انتخاب می‌کنیم و اینکه از آقای فتاحیان همچنان در مجموعه فدراسیون شنا بهره خواهیم برد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.