رضوانی: کرونا بیش از یک المپیک به شنا لطمه زد/ تعطیلی استخرها باعث بیکاری عده زیادی شده است

رئیس فدراسیون شنا گفت: ویروس کرونا بیش از یک المپیک به ورزش‌های آبی لطمه زده و فضای پیش رو مه‌آلود و ابری است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترلو؛ به نقل از خبرگزاری آنا، همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده تا جامعه شنا با تعطیلی شدیدی مواجه شود و این موضوع لطمه‌های زیادی به رشته‌های مرتبط با ورزش‌های آبی وارد کرده است. این مسئله موجب عقب ماندن ورزشکاران هم شده و آنها نمی‌توانند همچون گذشته، برنامه‌های تمرینی را پیش ببرند.

محسن رضوانی در خصوص آسیب‌های ویروس کرونا به جامعه شنا به خبرنگار ورزشی آنا گفت: متأسفانه تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری مسابقات رشته‌های مختلف ورزش‌های آبی به دلیل پاندمی ویروس کرونا امکان‌پذیر نیست. به جرئت می‌توان گفت که اگر از همین امروز هم اجازه داده شود تا همچون گذشته تمرینات و مسابقات ورزش‌های آبی دنبال شود، این رشته‌ها حداقل یک المپیک و نیم عقب افتاده‌اند.

وی افزود: تلاش‌های فدراسیون جهانی شنا برای آنکه مسابقات از سر گرفته شود نیز به نتیجه نرسیده و در گفتگویی که چند روز پیش با نایب‌رئیس فدراسیون جهانی به صورت رودررو داشتم، وی اشاره کرد که فضای مقابل مه‌آلود و ابری است و نمی‌توان زمان دقیق را برای شروع دوباره مسابقات انتخابی المپیک و دیگر رقابت‌ها مشخص نمود.

رئیس فدراسیون شنا تأکید کرد: بسیاری از اهالی جامعه شنا به خاطر آنکه استخرها به اجبار تعطیل شده‌اند، عملاً بیکار هستند و فدراسیون نیز با مشکلات شدید مالی مواجه است. به جرئت می‌توان گفت فدراسیون پول ندارد تا بتواند کمک شایانی به تمامی کسانی که کرونا آنها را بیکار کرده است داشته باشد و در تلاش هستیم تا هر چه زودتر مشکلات حل شود.

وی یادآور شد: امیدوارم هر چه زودتر واکسن کرونا کشف شوئد و در جهان به دسترس عموم برسد و بتوان با این بیماری خطرناک برخورد لازم انجام گردد. در مسافرتی که اخیراً داشته‌ام تا در کنفرانس فدراسیون آسیایی شنا حضور پیدا کنم، مشکلات برای تردد بسیار سخت شده و این موضوع باعث شده تا نتوان کار لازم را انجام داد.

رضوانی در خصوص رشته‌های آبی و شانس حضور ایران در المپیک عنوان کرد: در شنا که خیلی امیدوارم بتوانیم اردیبهشت سال آینده موفق به کسب سهمیه شویم و در توکیو نماینده داشته باشیم. در واترپلو تلاش می‌کنیم تا هر چه زودتر شرایط بازگشت الکساندر چیریچ سرمربی صربستانی تیم ملی به ایران فراهم شود، ولی تا زمانی که آمار مرگ و میر کرونا در ایران تصاعدی است، نمی‌توانیم چریچ را برگردانیم و تمرینات فعلاً زیر نظر وحید رضایی دنبال می‌شود. در شیرجه هم حمید کریمی در کازان روسیه حضور پیدا کرد و ۲۷ هزار دلار صرف این ملی‌پوش کردیم اما کرونا باعث شد تا او نتواند تمریناتش را به طور کامل در کازان روسیه دنبال کند و متضرر شدیم. با این حال امیدواریم کریمی بتواند سهمیه المپیک را به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.