سجاد عبدی: روانشناس داریم ولی …!

وقتی در یک بازی تمامی نگاهها به دروازه است٬‌ به گلر تیم بیشترین استرس وارد می شود و برای حفظ شرایط روحی خوب قرار شد روانشناس درکنار تیم باشد ولی نامش هست ولی... .

انسیه ورزنده/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، باشگاه خبرنگاران نوشت:

سجاد عبدی گلر تیم ملی واترپلو کشورمان اظهارداشت: نام روانشناس تیم ملی تا آنجایی که من می‌دانم خسرو حمزه است ولی من به شخصه تا به حال وی را در این مرحله از تمرینات آماده سازی تیم ندیده‌ام احتمالا می‌خواهد روز شروع مسابقات جلسه تشکیل دهد.

سجاد عبدی در ادامه افزود: با توجه به این که هر اشتباهی که دروازه بان در حین بازی انجام می‌دهد روی اسکوربرد ثبت می‌شود این مسئله تا حدودی خواسته یا ناخواسته روی روان گلر تاثیر منفی خود را می‌گذارد و باید با تمرکز بالا بدون توجه به این موضوع کار را دنبال کنم.

وی سطح تمرینات آماده سازی را خوب و بالا ارزیابی کرد و اظهارداشت: ما پیش از سال جدید برنامه های تمرینی‌مان را آغاز کردیم و فقط یک هفته در تعطیلات نوروز تمرین نداشتیم٬‌ خوشبختانه این برنامه‌ّهای آماده‌سازی پرفشار جواب داده و میزان آمادگی بازیکنان تا حد زیادی ارتقا پیدا کرده است.

دروازه بان تیم ملی واترپلو ایران در روزهای پایانی مسابقات لیگ دچار مصدومیت شده بود و این مساله حتی در زمان اردوهای تمرینی هم روی کارش تاثیر گذاشته بود وی ضمن تایید این موضوع گفت: در بازی فینال لیگ مصدوم شدم ولی خوشبختانه با توجه به رسیدگی‌های پزشکی انجام شده در حال حاضر به شرایط ایده‌آل جسمانی رسیده‌ام و بدون مشکل کار را دنبال می‌کنم. به طور کل تیم به آمادگی ۸۰درصد رسیده و با توجه به نزدیک شدن به زمان شروع مسابقات کادر فنی فشار تمرینات را کم کرده است و برنامه‌های آماده سازی رو به سبک شدن است و کار به صورت سرعتی دنبال می‌شود.

سجاد عبدی افزود: مسابقات فیناترافی جزو مسابقاتی است که فینا(فدراسیون جهانی) برگزار می‌کند و می‌تواند در رشد این رشته در کشور نقش داشته باشد. ما در طول سال‌های اخیر مورد بی توجهی مسئولان ورزش کشور قرار گرفتیم. در دوره گذشته فیناترافی به خاطر تعلیق بودن فدراسیون شرکت نکردیم٬ به بازیهای آسیایی اینچئون هم که اعزام نشدیم. زمان به عقب برنمی گردد و چاره‌ای جز شروع و دوباره تمرین کردن نداریم باید از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی درخصوص حضور کادر ایرانی در راس تیم ملی اظهارداشت: ما برای حضور در فیناترافی فقط ۲ ماه فرصت داشتیم در این زمان کوتاه اگر مربی خارجی به ایران می‌آمد نمی توانست نسبت به بازیکنان شناخت کافی پیدا کند و میزان آمادگی‌شان را بشناسد پس حضورش اثربخش نبود و نمی توانست کاری برای واترپلو ایران انجام دهد. ولی کادری که هم‌اکنون در کنار تیم ملی هستند به خوبی با روحیات بازیکنان آشنا هستند و به راحتی کار تمرین و آماده سازی را با آن‌ّها دنبال می‌کنیم.

دروازه بان باسابقه تیم ملی هم از رفتار و نوع برخورد مسئولان با واترپلو و ملی‌پوشانش دلگیر است و در این خصوص می گوید: رفتاری که با این ورزش در ایران شده با هیچ رشته دیگری نشده است. پس از آن‌که تیم به کره اعزام نشد ما در مسابقات کاپ آسیا عملکرد خوبی داشتیم و موفق به کسب مدال شدیم در بازیهای ‌آسیایی ساحلی هم به مدال دست پیدا کردیم ولی نه از نظر مالی و نه معنوی هیچ گونه توجهی از طرف مسئولان به واترپلو نشد ما چاره‌ای جز ادامه کار نداریم نمی‌توانیم بعد از این همه سال رشته ورزشی‌مان را که عوض کنیم ولی این رفتار هم از طرف مسئولان درست نیست امیدوارم دیدگاه‌ها عوض شود.

عبدی افزود: قرعه‌کشی مسابقات فیناترافی انجام شده ولی اطلاعات دقیقی از حریفانمان نداریم. مسابقات به شکل گروهی برگزار می شود و باخت باعث حذف تیم‌ها در مراحل مختلف خواهد شد این مساله ریسک بازی ها را بالا برده است بازی اول ما با تیم اتریش است تا به حال با این تیم بازی نکرده‌ایم ولی آن‌ها حریف سرسختی برایمان خواهند بود. قرار بود پیش از شروع مسابقات یک تیم خارجی به تهران بیاید تا با آنها بازی دوستانه برگزار کنیم که هنوز خبری نیست ما عادت داریم با این امکانات محدود بسازیم.

استخر ۹ دی از نظر سخت افزاری مشکلات خاصی دارد آیا این مسائل روی عملکرد بازیکنان تاثیر منفی نمی‌گذارد؟ وی در پاسخ به این سوال گفت: ما این مشکلات را احساس نمی‌کنیم بخشی از استخر در حال تعمیر است ولی کادر فنی و مربیان تلاش کرده‌اند این مسائل به ما منتقل نشود.

انتهای پیام
image_printپرینت مطلب