سعادت: استقبال خوبی از ماراتن آب‌های آزاد کیش شد

رییس هیات شنا جزیره کیش ضمن ابراز خوشحالی از استقبال وسیع و گسترده شناگران از مسابقات آب های آزاد گفت: حدود 150 شناگر به همراه سرپرست و مربی در این رقابت ها شرکت کردند که این موضوع بیانگر پیشرفت و آینده‌ای درخشان در رشته آب‌های آزاد است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات شنا ماراتن ۱۰ کیلومتری آب‌های آزاد ویژه آقایان در رده های سنی بالای ۱۴ سال که بعنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی در نظر گرفته شده بود، روز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در محل اسکله مارینا جزیره زیبای کیش پیگیری و به پایان رسید.

همچنین اسکله مارینا کیش میزبان جشنواره شنا آب‌های آزاد در رده‌ های سنی زیر ۱۴ سال نیز بود که شناگران رده سنی ۸ – ۱۰ سال در مسافت ۵۰۰ متر، شناگران ۱۱ -۱۲ سال در مسافت ۱ کیلومتر و شرکت کنندگان رده سنی ۱۳ -۱۴ سال در مسافت ۲ کیلومتر در آب های آزاد خلیج فارس باهم به رقابت پرداختند.

در جریان این مسابقات، با توجه به تقاضای زیاد در رده سنی زیر ۱۰ سال به صورت نمادین رقابتی در مسافت ۵۰۰ متر برگزار و جوایزی نیز به آنها اهدا شد.

بهرام سعادت رییس هیات شنا جزیره کیش در رابطه با نحوه برگزاری مسابقات اظهار داشت: همانطور که مستحضر هستید برگزاری مسابقات ماراتن باید از لحاظ ایمنی کیفیت بالایی داشته باشد که ما در این مسابقات از ۱۰ دستگاه شناور استفاده کردیم. ۱ شناور در اختیار تیم پزشکی، ۲ شناور در اختیار تیم داوری و ۱ شناور در اختیار مربیان جهت تغذیه در مسیر ۱۰ کیلومتر قرار گرفت. همچنین ۱۰ پدل برد جهت اسکورت شناگران داشتیم و با توجه به اینکه پدل برد موجی تولید نمیکند نزدیک شناگران قرار داده شد تا خدایی ناکرده اتفاقی برایشان پیش نیاید که تمام اینها نشان از سطح بالای کیفی و فنی مسابقات دارد.

وی ادامه داد: داخل هر شناور یک داور و یک ناجی مستقر کردیم و در مجموع علاوه بر دریابان ها که حدود ۷_۶ نفر بودند، ۱۰ داور و ۱۰ ناجی برای مسابقات در اختیار داشتیم که تیم دریابانی و برادران نیروی انتظامی نیز با ۳ شناور مسیر را بسته بودند. همچنین از یک هفته قبل اطلاعیه هشدار داده بودیم که مسیر مارینا پارک تا پلاژ بانوان روز بیست و هفتم از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر بسته است تا هیچ شناوری در آن تردد نکند زیرا پر تردد ترین مسیر مسابقه نیز همین مسیر بود.

سعادت ضمن ابراز خوشحالی از استقبال وسیع و گسترده شناگران در این دوره از رقابت ها بیان داشت: با وجود مقارن شدن برگزاری امتحانات و مسابقه، حدود ۱۵۰ شناگر به همراه سرپرست و مربی در این رقابت ها شرکت کردند که این موضوع بیانگر پیشرفت و آینده‌ای درخشان در رشته آب‌های آزاد است.

وی افزود: تهران، قزوین، کرج، مشهد، گیلان، گلستان، بوشهر، کیش، اصفهان و اراک ۱۰ استان حاضر در این دوره از رقابت‌ها بودند که در بخش تیمی، استان گلستان با تیم هواپیمایی معراج هم امتیاز بودند ولی با توجه به اینکه استان گلستان در بخش انفرادی مقام اول را کسب کرده بود به عنوان تیم اول نیز برگزیده شد، همچنین تیم‌های معراج و نور تهران به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند. لازم به ذکر است در مرحله اول انتخابی تیم ملی ۶ شناگر نخست دعوت شدند که به ترتیب عبارتند از: محمد حسین قاسمی، امیرعلی سنجیده، علی اصغر کشاورزیان، برنا نقیه، صدرا شیخ بهایی و هومر عباسی.

رییس هیات شنا جزیره کیش در خصوص نحوه پشتیبانی و آماده سازی مسابقات بیان داشت: از روز قبل از مسابقه دستگاه استارت و فینیش را آماده کردیم و داخل آب انداختیم، همچنین از ساعت ۴:۳۰ صبح با همکاران و ۲ شناور به مسیر مسابقه رفتیم تا GPS را فعال کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به GPS مسیر را بویه گذاری کردیم. ابتدا ۵۰۰ متر را تعیین کردیم، سپس ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ متر را بویه‌های آبی گذاشتیم. مسافت ۵ کیلومتر را نیز که شناگران برای ۱۰ کیلومتر میرفتند تا دور بزنند یک بویه سفید گذاشتیم و این نخستین باری بود که استاندارد مسافت رعایت می‌شد.

بهرام سعادت ضمن تاکید بر کمک‌های بی وقفه پیشکسوتان در اجرای مسابقات اظهار کرد: خدارا شکر برخی از پیشکسوتان در اجرای این دوره از رقابت‌ها با ما همکاری کردند که این موضوع برای من بسیار جالب بود زیرا حضور آنها موجب دلگرمی شد و توانستیم از تجربیاتشان نیز در کنارمان بهره‌مند شویم و تمام این اتفاقات نوید روزهای خوب در شنای ایران است.

وی ضمن ابراز امیدواری از کرسی های جهانی به دست آمده توسط ایرانیان بیان داشت: جا دارد انتصاب آقای رضوانی به عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی ورزش های آبی را تبریک بگویم و با این انتخاب شایسته امیدوارم بتوانیم میزبانی مسابقات بین المللی در بخش های آب‌های آزاد را نیز داشته باشیم زیرا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال کسب مدال‌های بین المللی در آب‌های آزاد هستیم و با توجه به توانایی شناگرانمان این امر دور از دسترس نیست.

وی ادامه داد: با توجه به روند رو به رشد و پیشرفتی که داریم چه در بخش جوانان واترپلو و چه در بخش شنای جوانان قطعا از این پس شاهد روند رو به رشد رشته آب‌های آزاد در سطح آسیا نیز خواهیم بود و امیدواریم در مسابقات جهانی بتوانیم رنکینگ خود را بالا ببریم تا برای المپیک آینده شناگر اعزامی داشته باشیم و همچنین شناگران با شرکت در مسابقات بتوانند این چرخه بزرگ رو به پیشرفت را به گردش در آورند.

وی در پایان افزود: در هفته‌های گذشته به صورت تلفنی با آقای رضوانی در ارتباط بودیم که ایشان در خصوص بحث‌های فنی و جشنواره توضیحاتی را به ما ارائه دادند به همین خاطر لازم است از حمایت‌های همه جانبه فدراسیون و آقای رضوانی که همیشه در کنار ما بودند تشکر کنم و همینطور از پیگیری‌ دیگر مسئولان در فدراسیون کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب