سیروس طاهریان : چیریچ شخصیت صاحب نامی در واترپلوی جهان است

مدیر تیم های ملی واترپلوی ایران با اشاره به رایزنی با الکساندر چیریچ گفت: پس از بررسی همه گزینه های مورد نظر برای هدایت تیم ملی از چیریچ که شخصیت صاحب نامی در واترپلوی جهان است، دعوت به همکاری کردیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سیروس طاهریان سرمربی سابق و مدیر فعلی تیم های ملی واترپلو درخصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بزرگسال گفت: با توجه به صحبتی که از قبل شده بود، کمیته فنی به این نتیجه رسید که باید هدایت تیم ملی بزرگسال را به یک سرمربی خوب خارجی بدهیم. حتی قبل از مسابقات فیناترافی هم این بحث مطرح بود اما به دلیل اینکه فرصت زیادی نداشتیم من برای مدت کوتاهی هدایت تیم ملی را پذیرفتم و همان جا هم اعلام کردم برای طولانی مدت نمی توانم به عنوان سرمربی تیم ملی کار کنم. به هر حال تصمیم کلی این بود که برای دراز مدت از وجود یک سرمربی خوب خارجی استفاده شود.
وی افزود: دنبال شخصی بودیم که در واترپلوی جهان صاحب نام و با علم روز هم آشنا باشد. بررسی های زیادی به عمل آمد و گزینه های مختلف را ارزیابی کردیم. روی چیریچ نظر مثبتی وجود داشت. به همین دلیل حتی از او برای حضور در مسابقات فیناترافی هم دعوت کردیم تا از نزدیک شرایط ایران و تیم ملی و بازیکنان را ارزیابی کند. او نیز بررسی هایش را انجام و نظراتش را ارائه داد.
مدیر تیم های ملی واترپلوی ایران تاکید کرد: از قبل اعلام کرده بودم که سرمربی جدید تیم ملی باید یک برنامه بلند مدت داشته باشد و بتوانیم اهداف درازمدت واترپلو را تا بازی های آسیایی ۲۰۱۸ تبیین کنیم. با توجه به این موضوع نظر اعضای کمیته فنی این بود که چیریچ برای مدتی به ایران بیاید و کار بازیکنان ایران را زیر نظر بگیرد. در صورت تائید اعضای کمیته فنی فدراسیون طی یک برنامه بلند مدت با او همکاری داشته باشیم.
وی در پایان گفت: اکنون کادر فنی تیم های زیر ۱۷ سال و زیر ۲۰ سال هم مشخص شده است. حمید شب انگیز و دانیال خاکبان تیم زیر ۱۷ سال ایران را برای قهرمانی آسیا تمرین می دهند. تیم جوانان زیر ۲۰ سال ایران هم زیر نظر وحید رضایی و علی اکبر شیرجیان برای مسابقات جهانی آماده می شوند.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ