شنا باید در بین اقشار محروم جامعه گسترش یابد/ نظام جامع آموزش شنا تدوین می شود

سرپرست فدراسیون شنا در مجمع انتخاباتی هیات شنای استان چهارمحال و بختیاری گفت: باید شنا را در بین اقشار محروم جامعه گسترش دهیم و زمینه حضور اقشار محروم را در استخر ها فراهم نمائیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، ظهر امروز دوشنبه مجمع انتخاباتی هیات شنای استان چهارمحال و بختیاری به ریاست غلامرضا جعفری و با حضور محمود شمسی پور مدیرکل ورزش و جوانان استان چهار محال و بختیاری در سالن اجتماعات این اداره کل در شهر کرد برگزار شد و طی آن “ذوالفقار رفیعی” با کسب ١٨ رای از مجموع ١٨ رای اعضای مجمع به مدت ۴ سال به سمت رئیس هیات شنای استان چهار محال و بختیاری برگزیده شد.

در ابتدای این نشست غلامرضا جعفری سرپرست فدراسیون شنا با اشاره به تاکید دین مبین اسلام در خصوص شنا افزود: باید شنا را در دو بخش عمومی و تخصصی گسترش دهیم که رسیدن به این مهم منوط به اصلاح نظام آموزشی شنا در کشور است.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال جاری فدراسیون شنا اقدام به تدوین نظام جامع آموزشی جدید در رشته های زیر مجموعه خود و در قسمت مربیگری و داوری کرده است که امیدواریم با این حرکت جدید بتوانیم زمینه نظامند شدن و هماهنگی چارچوب ها و سرفصل های آموزشی شنا به عنوان رکن اصلی در توسعه و فراگیر شدن اصولی این رشته را فراهم کنیم.

سرپرست فدراسیون شنا همچنین خاطر نشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری از پتانسیل بالایی در رشته های آبی برخوردار است و با توجه به اینکه این استان جزو استانهای در حال توسعه در رشته های آبی محسوب می شود باید زمینه گسترش رشته شنا بویژه در بین اقشار محروم جامعه را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: این مهم میسر نمی شود مگر اینکه با در اختیار قرار دادن استخر ها به هیات های شنا نگاه درآمدزایی را از این رشته دور کنیم و بیشتر جنبه های آموزشی و توسعه ای شنا را مورد توجه قرار دهیم.

جعفری تصریح کرد: باید امکانات سخت افزاری در شنا، شیرجه و واترپلو با اولویت خدمت به این رشته ها مورد توجه قرار گیرد و پس از آن به فکر درآمدزایی از امکانات بود.

شایان ذکر است انتخابات هیات شنای استان چهارمحال و بختیاری دومین انتخابات هیات های استانی فدراسیون در سال ٩١ بود که با حضور سرپرست فدراسیون شنا برگزار شد.

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.