شهادت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) تسلیت باد

سالروز شهادت هشتمين اختر تابناک ولايت و امامت، خورشيد پور نور ايران زمين، امام رضا عليه السلام بر همگان تسليت باد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ امام علی بن موسی الرضا علیه السلام در یازده ذیقعده ۱۴۸ ق در شهر مدینه به دنیا آمد. پدر بزگوار آن حضرت، امام موسی کاظم علیه السلام نام مبارک او را «علی» گذاشت. کینه آن حضرت «ابوالحسن» و مشهورترین لقبش «رضا» است. درباره علت نام گذاری آن حضرت به رضا علیه السلام چنین گفته اند: «او را رضا ملقب گردانیده اند برای آن که پسندیده خدا در آسمان و پسندیده رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم و ائمه علیه السلام در زمین برای امامت بود ». وجه دیگری که برای آن بیان داشته اند این است که «آن حضرت به رضای پروردگار راضی بود و این خصلت ارزشمند را که مقامی بالاتر از مقام صبر است، به طور کامل داشت». این امام بزرگوار در سن ۵۵ سالگی به وسیله انگور زهرآلود به شهادت رسیدند. سی ام ماه صفر مصادف با شهادت هشتیمن اختر تابناک آسمان و ولایت است.

سی ام صفر سالروز شهادت امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) بر تمام مسلمانان جهان تسلیت باد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

۲۵ بازیکن برای دور دوم تمرینات تیم ملی واترپلو به منظور آمادگی رقابتهای انتخابی جهانی دعوت شدند/ حضور جوانان در کنار بزرگسالان 

سرمربی تیم ملی واترپلو، ۲۵ بازیکن را برای دور دوم تمرینات آمادگی این تیم به منظور حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی جهانی ( تورنمنت آستارا خان) دعوت کرد.