شهیدی پور: دفاع از عنوان قبلی تیم ملی واترپلو کار بزرگی است/ تعطیلی استخرها کیفیت لیگ را پایین آورد

سرمربی تیم واترپلو دانشگاه آزاد با اشاره به شرایط سخت ناشی از بیماری کرونا، خسارت وارده از تعطیلی های پی در پی به لیگ برتر و تیم ملی را غیرقابل انکار دانست و عنوان کرد: امیدوار هستم با کاهش محدودیت ها و بازگشایی استخرها بار دیگر شاهد افزایش کمیت و کیفیت در واترپلو ایران باشیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ علیرضا شهیدی پور سرمربی تیم واترپلو دانشگاه آزاد درباره شرایط برگزاری لیگ برتر طی سال گذشته اظهار کرد: یک اصل را نباید فراموش کنیم که شرایط مثل کرونا در دو سال اخیر واقعا بر تمام جنبه های مسابقات واترپلو اثر گذار بود. لیگ در دو سال اخیر از نظر کمی و کیفی تحت تاثیر قرار گرفت زیرا استخرها به دلیل محدودیت های ناشی از بیماری کرونا تعطیل بود. اگر استخرها همیشه باز باشد لیگ می تواند به صورت رفت و برگشت برگزار شود و این از نظر کیفی بهتر است. ما منتظر هستیم که ببینیم شرایط در سال جدید چطور خواهد شد اگر شرایط همان باشد، شخصا تصور نمی کنم بتوان کیفیت مسابقات را بالا برد. به محض اینکه استخرها باز شود دانشگاه آزاد تلاش خواهد کرد تیم های پایه و دانشجویان را هم فعال کند تا در آینده به بالا بردن سطح مسابقات کمک کنند. خیلی از استخرها در استان ها تعطیل هستند. انگار بیشتر باشگاه ها در استخر ۹ دی کار می کنند و این خوب نیست. به محض بازگشایی استخرها سیل مشتاق ها به استخرها می آیند و در این صورت شرایط خیلی بهتر خواهد شد.

وی افزود: در گذشته شهرستان های مختلف در لیگ واترپلو تیم های باشگاهی داشتند و اسپانسرها هم ورود می کردند. به همین دلیل مربی ها ترغیب می شدند بازیکنان بیشتری پرورش دهند. زمانی که حمایت مالی از سوی باشگاه ها کمتر می شود بازیکنان کمتری هم در شهرهای مختلف جذب واترپلو می شوند. الان ظرفیت بازیکنان لیگ برتر زیاد نیست و نسبت به بیست سال قبل کمتر شده است. دلیلش هم حمایت نشدن این رشته توسط بخش های خصوصی و  دولتی است. خیلی از شهرستان ها زمانی تیم داشتند و الان در لیگ برتر غایب هستند. زنجان و کرمان الان مثل قبل در لیگ واترپلو ورود نمی کنند و به همین دلیل در این کانون ها بازیکنان کمتر از قبل پرورش پیدا می کنند. در نتیجه جمعیت آماری لیگ کم می شود و همین موضوع کیفیت را پایین می آورد.

علیرضا شهیدی پور اظهار کرد: در سال های گذشته بازیکنان خارحی از اروپای شرقی در لیگ ایران بازی می کردند ولی الان مسائل پرداختی و دلاری خیلی تاثیر گذار است. قبلا بازیکنان خارجی می آمدند و تاثیر خوبی بر کیفیت بازی ها می گذاشتند. اگر شرایط اقتصادی به صرفه بود، شاید می شد که حالا هم بازیکنانی را از اروپای شرقی جذب و استفاده کرد.

سرمربی تیم دانشگاه آزاد درباره پوشش رسانه ای مسابقات لیگ برتر گفت: البته در این چند سال پوشش خبری در مقاطعی خوب بود. فینال ها و چند بازی لیگ پوشش داده می شد ولی باز همه این ها به کیفیت اسپانسرها بر می گردد. وقتی باشگاه هایی مثل سپاهان و یا دانشگاه و .. بیایند مطالبه تبلیغات را هم خواهند داشت ولی وقتی تقاضایی نمی شود و از سوی باشگاه از صدا و سیما نمی خواهند که واترپلو را پوشش دهند، خب شرایط ایده ال نخواهد بود.

ملی پوش اسبق واترپلو ایران درباره شرایط تیم ملی در بازی های آسیایی نیز تاکید کرد: متاسفانه تیم ملی واترپلو هم از شرایط و محدودیت های بیماری کرونا تاثیر پذیرفت و چند سال نتوانست اردو برون مرزی داشته باشد و به نظرم الان شرایط سخت تری از چهار سال قبل دارد. اگر چیریچ همچنان کنار تیم باشد و تیم با او به چند تورنمنت بروند، این تیم می تواند به شرایط مطلوب برسد. شنیده ام قرار است تیم ملی در یونان بازی های تدارکاتی داشته باشد. یونان جزو کشورهای خوب واترپلو است و در این فرصت کم باید بیشترین بهره را از این اردو برد. بدون تعارف نمی توانیم نسبت به چهار سال قبل انتظار بیشتری از تیم داشته باشیم. اگر تیم با هدف حفظ عنوان گذشته وارد بازی های آسیایی شود کار بزرگی کرده است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب