شکست ایران مقابل غول واترپلوی آسیا

تیم ملی واترپلو ایران نخستین دیدار خود در رقابت های انتخابی المپیک ریو 2016 را مقابل چشم بادامی های ژاپن واگذار کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، رقابت های واترپلوی انتخابی المپیک ریو ۲۰۱۶ امروز چهارشنبه ۲۵ آذر در کشور چین آغاز شد. ملی پوشان ایران در نخستین گام به مصاف چشم بادامی های ژاپن رفتند. ژاپن یکی از قدرت های برتر آسیا است که در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ به مدال نقره دست یافت. چشم بادامی ها با کسب ۴ مدال طلا در بازی های آسیایی و عناوینی چون هفتمی در لیگ جهانی ۲۰۱۳ و تجربه حضور در ۷ دوره المپیک، ۱۵ دوره بازی های آسیایی، ۶ دوره قهرمانی جهان و ۸ دوره لیگ جهانی یکی از مقتدرترین تیم های این دوره از مسابقات هستند که به غول واترپلوی آسیا شهرت یافته اند.

واترپولوئیست های ایران در نخستین گام از رقابت های انتخابی المپیک با نتیجه ۲۳ بر ۲ مقابل ژاپن مفتدر شکست خوردند. سرعت بالای بازیکنان ژاپنی و تاکتیک های هجومی از سوی سرمربی این تیم در رویارویی با ایران از عوامل موفقیت آن ها در بازی بود.

نخستین نماینده آسیا در رویداد المپیک ژاپنی ها بودند. ژاپن در سال ۱۹۳۲ برای نخستین بار راه آسیا را به دروازه المپیک گشود. پس از آن هم هندی ها در سال ۱۹۴۸ دومین تیم آسیایی حاضر در المیپک لقب گرفتند. به طور کلی تا کنون از آسیا شش تیم در مسابقات المپیک حضور داشته اند. ژاپن، هند، ایران، چین، قزاقستان و کره جنوبی تنها کشورهای آسیایی بودند که جواز حضور در مهم‌ترین تورنومنت ورزشی را کسب کردند. از این بین ژاپنی ها با ۶بار شرکت در این مسابقات رکورددار هستند.  این در حالی است که تیم ملی واترپلوی ایران از سال ۱۹۹۵ تا کنون حتی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نداشتهو همچنین در سه دوره اخیر بازی های آسیایی نیز غایب بوده است که همین موضوع از علل ایجاد فاصله تیم ملی واترپلوی ایران با قدرت های اول آسیا برشمرده می شود.  تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات برای کسب تجربه و آشنایی با حریفان و جهت آمادگی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ اعزام شده است.

 

در دیگر بازی امروز عربستان با نتیجه ۱۹ بر یک مقابل چین شکست خورد.

ملی پوشان ایران فردا پنجشنبه در دومین بازی خود به مصاف تیم ملی عربستان خواهند رفت.

در این دوره از رقابت های انتخابی المپیک تنها یک تیم جواز حضور در المپیک ریو ۲۰۱۶ را خواهد داشت.

لیست تیم ملی واترپلو برای اعزام به مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶:

کادر فنی:

الکساندر چیریچ (سرمربی) – وحید رضایی (مربی) – علی‌اکبر شیریجیان (آنالیزور) – سیروس طاهریان (مدیر فنی تیم‌های ملی)

 

بازیکنان:

سجاد عبدی – امید لطف پور –  سید محمدسعید میرمهدی – علی پیروزخواه  – امیرحسین خانی – امیر ریاحی – عطاالله برخوردی – امیر دهداری – حامد ملک خانبانان – سهیل رستمیان – پیمان اسدی – امین قویدل – ارشیا الماسی

 

برنامه ادامه مسابقات ایران:

۲۵-۲۹ آذر ۱۳۹۴

  • روز دوم (۲۶ آذر ۱۳۹۴): ایران – عربستان سعودی
  • روز سوم (۲۷ آذر ۱۳۹۴): ایران – چین
  • روز چهارم (۲۸ آذر ۱۳۹۴): استراحت
  • روز پنجم (۲۹ آذر ۱۳۹۴) قزاقستان – ایران

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب