صعود سخت واترپلوی مجارستان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا به المپیک

با اضافه شدن مجارستان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، فهرست 12 کشور راه یافته به واترپلوی المپیک ریو 2016 کامل شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات واترپلوی المپیک ریو ۲۰۱۶ با ۱۲ تیم در بخش مردان برگزار خواهد شد. با پایان لیگ جهانی، مسابقات قهرمانی جهان فینا و رقابت های قاره ای، پیش از این ۷ تیم به همراه برزیل میزبان جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده بودند. صربستان، کرواسی، یونان، مونتنگرو، استرالیا، آمریکا و ژاپن این هفت تیم  هستند.

چهار سهمیه دیگر باقی مانده بود. طبق اعلام فدراسیون جهانی شنا (فینا) این چهار جایگاه به تیم های برتر آخرین مسابقه انتخابی یعنی “تورنومنت انتخابی المپیک تریسته” می رسید. به همین منظور از روز یکشنبه (۱۵ فروردین ۱۳۹۵) ۱۲ تیم که در مسابقات قبلی از راهیابی به المپیک باز مانده بودند برای کسب جواز حضور در رقابت های المپیک به رقابت پرداختند.

این رقابت ها تا فردا (یکشنبه) ادامه دارد، اما بررسی جدول رده بندی تا همین لحظه برای شناخت تیم های المپیکی کافی است. چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی همان چهار تیم راه یافته به المپیک هستند.

پس از پایان دور گروهی و انجام مسابقات ضربدری، چهار دیدار فینال گونه تکلیف راه یافتگان به مرحله نیمه نهایی و در نتیجه المپیک را مشخص کرد. تیم ها در این چهار دیدار از جان و دل مایه گذاشتند و همه این مسابقات تنها با اختلاف یک گل به پایان رسید.

ابتدا تیم پرآوازه مجارستان به سختی و با حساب ۸ بر ۷ آلمان را از پیش رو برداشت.

دومین جایگاه به اسپانیا رسید. دیدار حساس دو تیم اسپانیا و کانادا هم با همان نتیجه و ۸ بر ۷ به سود نماینده قاره اروپا تمام شد.

سومین تیم صعودکننده را ضربات پنالتی مشخص کرد. فرانسه با نتیجه ۱۲ بر ۱۱ موفق شد در یک دیدار نفس گیر و جذاب حریف خود هلند را از پیش رو بردارد و پس از ۲۴ سال بار دیگر راهی المپیک شود.

بازی آخر هم با به مانند دو بازی ابتدایی ۸ بر ۷ تمام شد. این دیدار فوق العاده جذاب در استخر مملو از تماشاچی به سود کشور میزبان تمام شد. ایتالیا این مسابقه را به سختی از رومانی برد تا آخرین مسافر ریو در واترپلو لقب گیرد.

در ادامه این رقابت ها چهار دیدار در مرحله نیمه نهایی و برای رده های پنجم تا هشتم برگزار می شود تا روز یکشنبه (۲۲ فروردین ۱۳۹۵) تکلیف قهرمان این مسابقات مشخص شود. البته این نتایج تأثیری در راه یافتگان به المپیک نخواهد گذاشت.

با این حساب صربستان، کرواسی، یونان، مونتنگرو، استرالیا، آمریکا، ژاپن، برزیل (میزبان)، مجارستان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا ۱۲ تیم حاضر در المپیک ریو ۲۰۱۶ هستند.

Untitled-2

رتبه بندی تیم ها در مرحله گروهی تورنومنت انتخابی المپیک تریسته:

۳-۱۰ آپریل ۲۰۱۶ (۱۵ تا ۲۲ فروردین ۱۳۹۵)

گروه A:

  1. مجارستان ۹
  2. کانادا ۸
  3. فرانسه ۶
  4. رومانی ۴
  5. روسیه ۳
  6. اسلوواکی ۰

 

گروه B:

  1. ایتالیا ۸
  2. هلند ۸
  3. اسپانیا ۸
  4. آلمان ۳
  5. قزاقستان ۳
  6. آفریقای جنوبی ۰

 

 

نتایج مسابقات مرحله یک چهارم نهایی:

  1. مجارستان ۸ – آلمان ۷
  2. اسپانیا ۸ – کانادا۷
  3. فرانسه ۱۲ – هلند ۱۱ (ضربات پنالتی)
  4. ایتالیا ۸ – رومانی ۷

 

تیم های راه یافته به مسابقات واترپلو المپیک ریو ۲۰۱۶: مجارستان – اسپانیا – فرانسه – ایتالیا – صربستان – کرواسی – یونان – مونتنگرو – استرالیا – آمریکا – ژاپن – برزیل(میزبان)

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب