عبدی : دوست داشتم بهترین دروازه بان شوم

سجاد عبدی با قهرمانی تیم ملی واترپلو بهترین دروازه بان مسابقات فینا ترافی شد. آن هم با 22 گل خورده. لقبی که دلش برایش لک زده بود...
مهری رنجبر/
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خبر ورزشی نوشت: سجاد عبدی با قهرمانی تیم ملی واترپلو بهترین دروازه بان مسابقات فینا ترافی شد. آن هم با ۲۲ گل خورده. لقبی که دلش برایش لک زده بود، هرچند به روی خودش نمی آورد. با این حال همه تلاشش را بکار برد تا با این لقب درخشش واترپلوی ایران را بیشتر کند.
خودش می گوید:« حقیقتا ذهنیت داشتم.همه سعی ام را بکار بردم تا کمتر گل بخورم. البته دروازه بان اتریش هم خیلی خوب بود.شنیده ام او در صربستان  تمرین می کند.او را رقیب خودم می دانستم و بنابراین در روز بازی با تیم اتریش همه توانایی ام را بکار بردم تا گل کمی بخورم. چرا که در بولتن مسابقات خوانده بودم ف هر تیمی ببرد بهترین می شود.من به کسی نگفته بودم اما دوست داشتم بهترین دروازه بان مسابقات شوم و شدم. در فینال کارم به اوج رسید. اخر سر هم با ۲۲ گل خورده بهترین دروازه بان شدم.» او معتقد است ایران تنها با قهرمانی راضی می شد:« ما از اسفندماه برای قهرمانی استارت زدیم . با مقام دیگری به جز قهرمانی راضی نمی شدیم.»
به نظر بهترین دروازه بان مسابقات فینا ترافی ، استرس میزبانی بیشتر ایرانی ها را اذیت می کرد:« ما تنها در بازی با تیم اتریش اذیت شدیم.اگر بقیه هم زورشان به ما نرسید به خاطر ضعیفی تیم ها نبود بلکه ما اماده تر از آنها بودیم. حتی درفینال تیم اروگوئه جوری بازی کرد که ما برای گلزنی به دردسر افتادیم. با شروع بازی کمی زمان برد تا بتوانیم دروازه آن را باز کنیم. اما بیشتر از رقبا، استرس میزبانی مسابقات ما را اذیت کرد. وقتی می دیدیم همپای ما استخر در حال تعمیر و تجهیز بود برای مسابقات و از طرفی تلاش بقیه ، استرس ما را برای قهرمانی بیشتر می کرد.»
عبدی با اینکه از خداحافظی میثم جعفری ناراحت است اما می گوید:« هرکس شرایط خودش را دارد. میثم هم تصمیمش را گرفته بود . با اینکه مربیان هم با او برای تغییر تصمیمش  صحبت کرده بودند اما کاپیتان تیم ملی می خواست برود.البته شرایط زندگی اش سخت است. او دو بچه دارد. خود ما هم حالا که ورزش می کنیم از زندگی عقب افتاده ایم.به هر حال طبیعت ورزش است روزی می آیی و روزی هم باید بروی. جوانان جای او را می یگرند. هرچند باید تجربه اشان بیشتر شود.»
از نظر دروازه بان تیم ملی واترپلو میزبانی ایران کمتر از جام جهانی نبود:« میزبانی ایران برای فینا ترافی چیزی کمتر از جام جهانی نداشت. برای برگزاری بدون کم و کاست مسابقات در استخر ۹ دی آقای طاهریان سنگ تمام گذاشت. او با اینکه سرمربی تیم ملی هم بود اما خیلی زحمت کشید برای استخر. چهار، پنج روزپیش از مسابقات هیچ کس فکر نمی کردف استخر سر وقت اماده شود. اما شد.ما هم تعجب کردیم.»
image_printپرینت مطلب