عبدی: قهرمانی آسیا هدف تیم ملی است

دروازه‌بان تیم ملی واترپلو ایران گفت: از قبل عید تمرینات‌مان را با هدف قهرمانی آسیا آغاز کردیم، رسیدن به سکوی اول آسیا نیاز به تلاش مضاعف و همچنین فراهم بودن ابزار لازم دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سجاد عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در خصوص اردوی آماده‌سازی تیم ملی واترپلو اظهار داشت: از قبل عید تمرینات‌مان را برای مسابقات آسیایی ژاپن آغاز کردیم و در ایام نوروز هم در اردو بودیم. در آغاز این اردو برای قهرمانی آسیا هدف‌گذاری شد که به نظرم خیلی با واقعیت فاصله دارد.

وی ادامه داد: ژاپن که یکی از قدرت‌های بزرگ آسیا است، امکاناتی دارد که قابل مقایسه با ما نیست. قزاقستان و چین هم به همین شکل. رسیدن به سکوی اول آسیا تلاش مضاعف و همچنین ابزار لازم را می‌خواهد تا به آن نقطه برسیم.

دروازه‌بان تیم ملی واترپلو کشورمان در خصوص حضور الکساندر چیریچ، سرمربی تیم ملی و دغدغه امکانات برای او تصریح کرد: چیریچ اگر می‌خواست با تفکرات حرفه‌ای اروپایی در ایران حضور پیدا می‌کرد، شاید به مشکل بر‌می‌خورد اما او با شناخت لازم به ایران آمده و از شرایط ما آگاهی دارد. او سه بازی ما در مسابقات انتخابی المپیک را دیده و از وضعیت ما به خوبی مطلع است.

عبدی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی تیم ما این است که بازیکنان نمی‌توانند روی تمرین تمرکز کافی کنند و به خاطر دغدغه‌های زندگی روزمره، امکان تمرین کردن صرف وجود ندارد. ملی‌پوشان باید به فکر زندگی و شغل خود باشند و همین مسئله برای تیم مشکل‌ساز است. شاید این باعث تهدید جایگاه چهارمی ما در آسیا شود.

وی درخصوص جوان‌ بودن میانگین سنی تیم ملی هم گفت: یکی از این دلایل، تورنمنت پیش روی تیم‌های جوانان است. آنها برای آماده شدن نیاز به تمرین دارند و به همین دلیل با ما مشغول به کار هستند. این شاید باعث شود که این جوانان از تجربه مهره‌های قدیمی استفاده کنند. البته اوایل حضور ما در تیم ملی، باتجربه‌های تیم بیشتر بودند اما در حال حاضر شرایط اینگونه نیست.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب