علی محب: نقره جوانان کمتر از طلا نیست

علی محب با ابراز خشنودی از کسب سهمیه مسابقات جهانی توسط تیم ملی واترپلوی جوانان گفت: گرفتن مدال نقره تیم ملی جوانان در رقابت های جوانان آسیا برای ما کمتر از طلا نیست.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ علی محب پیشکسوت واترپلو عملکرد تیم ملی جوانان واترپلو را مثبت ارزیابی کرد و گفت: گرفتن سهمیه جهانی به همراه مدال نقره در رقابت های جوانان آسیا توسط واترپلوئیست های جوان ایران نتیجه بسیار مطلوبی بود. تیم ملی جوانان بدون داشتن تجربه حضور در مسابقات برون مرزی در این رقابت ها شرکت کرد و سربلند از این رقابتها بیرون آمد.
وی ادامه داد: تیم ملی جوانان واترپلو در این رقابت ها شش برد با اقتدار را به دست آورد و در نهایت هم در بازی فینال قدری کم شانسی آورد. تیم ایران شناخت زیادی از ژاپن نداشت. به هر حال باید به این نکته اشاره کنم که ژاپن لیگ سراسری واترپلوی جوانان را در طول سال برگزار می کند و این موضوع تاثیر بسیاری بر روی پیشرفت تیم واترپلوی ژاپن داشته است.
پیشکسوت واترپلو یادآور شد: تیم ملی جوانان واترپلو با همین ترکیب طی دو سال آینده در رقابت های جهانی و همچنین رقابت های آسیایی جوانان زیر ١٩ سال شرکت خواهد کرد. مهمتر از هر چیزی حفظ این تیم جوان است که با یک برنامه ریزی دراز مدت و اردوهای داخلی و برون مرزی و همچنین بازی های تدارکاتی بتوانیم در سایر رقابت ها نیز موفق ظاهر شویم.
علی محب با تشکر از مربیان تیم ملی جوانان واترپلو تصریح کرد: این رقابت ها برای بازیکنان تجربه خوبی بود برای شرکت در رقابت های جهانی جوانان که سال آینده در ترکیه برگزار می شود یک سال فرصت باقی است. در حال حاضر سرپرست فدراسیون برنامه های طولانی مدتی را برای واترپلوی ایران در نظر گرفته است تا بتوانیم واترپلو را در آسیا به جایگاه واقعی خود برسانیم.

image_printپرینت مطلب

تیم ملی واترپلو عازم بلگراد شد/ ارد‌و و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ملی صربستان و هلند

تیم ملی واترپلوی ایران با ترکیبی از جوانان و بزرگسالان  که در مسیر آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانیآسیا و انتخابی جهانی قرار دارد، عازم بلگراد صربستان شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ تیم ملی واترپلوی ایران در اردوی ده روزه در بلگراد، با تیم‌های ملیزیر ۲۱ سال صربستان و هلند اردوی مشترک و بازیهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی مهدی ‌‌پنام‌تاش سرمربی تیم ملی واترپلو، این تیم پس از برگزاری اردوی پنج هفته‌ای با حضور ۲۷ تیم،اکنون با ۱۸ بازیکن عزم صربستان شده است.  تیم ملی واترپلوی ایران، بهمن ماه سال جاری در چین، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را پیش رو خواهدداشت. برای مسابقات جهانی علاوه بر سنگاپور میزبان مسابقات، دو  تیم برتر جواز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان رابدست می‌آورتذ. تیم ملی واترپلو پس از بازگشت اردوی صربستان بعد از استراحت چند روزه مجددا برای آمادگی در راستای حضور دررقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خود را دنبال خواهد کرد. چند بازی تدارکاتی دیگر تا قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا، در برنامه‌های این تیم قرار دارد. اسامی بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی تیم ملی واترپلو به شرح زیر است:  ۱.مهدی یزدانخواه ۲.حامدکریمی ۳.پیمان اسدی ۴.امین قویدل ۵.مهدی برزگری ۶.علیرضا مهری ۷.امیر عطا خزایی ۸.خشایار ضیاالدین ۹.امید اقایی کریم ۱۰.فربد صبوری ۱۱.امیر رضا جلیل پور ۱۲.اشکان ایرانپور ۱۳.علی شعبانیان ۱۴.مهرصاد ادهم ۱۵.آرمان شمس ۱۶.عرفان صدرنیا ۱۷.امیرحسین امیریان ۱۸.مهراب گلستانی سرمربی مهدی پنام تاش مربی امیر هوشنگ همراهی سرپرست سیروس طاهریان مدیر فنی  دیان میلاکوویچ