غفوری: اردویی مشترک با آذربایجان خواهیم داشت

نوزده روز، تنها زمان باقی‌مانده برای ملی‌پوشان واترپلوست تا توانمندی‌های خود را در مسابقات توسعه جهانی واترپلو به نمایش گذاشته و به روزهای اوج خود بازگردند. اما تلاش مسئولان فدراسیون در کنار تلاش بازیکنانی که این روزها بیشتر زمان خود را در آب سپری می‌کنند هم نکته‌ای مورد توجه است.

الهام محمدی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، خبرگزاری ایسکانیوز نوشت:

بی‌شک تک تک مسئولان فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به دنبال برگزاری هرچه بهتر این رقابت‌ها بوده تا بتوانند واترپلو را به جایگاه اصلی خود بازگردانده و طوری نگاه سران ورزش کشور را به این رشته جلب کنند که از این پس جای واترپلو در بسیاری از رقابت‌های مهم جهانی خالی نماند.
نادر غفوری رئیس کمیته فنی واترپلو و مسئول تیم اجرایی هم یکی از مسئولانی است که حال این روزهای واترپلو را خوب می‌داند و می‌گوید: نزدیک به ۳ماه است بازیکنان صبح و بعد از ظهر تمرین می‌کنند و فکر می‌کنم آمادگی کامل به دست آورده باشند.
وی در خصوص کادرفنی تیم اظهار می‌کند: طاهریان سرمربی و رضایی و شهیدی‌پور مربیان تیم احساس مسئولیت می‌کنند و سنگ تمام گذاشته‌اند. آن‌ها حتی کارهای دیگر خود را رها کرده و تمام تمرکز خود را روی آمادگی بازیکنان برای این رقابت‌ها گذاشته‌اند.
غفوری درباره برگزاری مسابقات آماگی نیز می‌گوید: فدراسیون دراین‌باره تلاش خود را کرده البته همیشه کمبودهایی وجود دارد و این طبیعی است، برای برگزاری مسابقات آمادگی فرصت کم بود ولی دیروز مکاتباتی با تیم آذربایجان داشتیم تا چند روز زودتر به ایران بیایند تا اردوی مشترک کوتاهی با آن‌ها داشته باشیم.
رئیس کمیته فنی واترپلو درمورد تیم‌های حاضر دراین دوره از مسابقات توسعه جهانی واترپلو بیان می‌کند: بازیکنان با بسیاری از تیم‌ها آشنایی ندارند البته فیلم بازی‌های آن‌ها بررسی و آنالیز خواهد شد. بسیاری از تیم‌ها مانند مالت و اروگوئه هم قدرت بدنی بالایی دارند، درکل هم بازیکنان و هم کادرفنی به کسب بهترین نتیجه بسیار امیدوار هستند.
وی با اشاره به تأثیر مثبت حضور واترپلو ایران در فیناترافی می‌افزاید: چندین سال است که در هیچ مسابقه بین‌المللی شرکت نکرده‌ایم، ۲ دوره بازی‌های آسیایی هم از دست دادیم به‌طورحتم برگزاری چنین رقابت‌هایی باعث معرفی هرچه بیشتر و بهتر واترپلو در کشور می‌شود و به دنبال آن باشگاه‌های بیشتری نیز به فکر سرمایه‌گذاری در این رشته می‌افتند.
غفوری ادامه می‌دهد: میزبانی این رقابت‌ها امتیاز مثبتی برای ما است حضور تماشاچیان و خانواده‌های بازیکنان به آن‌ها روحیه خواهد داد و خوب است. مشکلات سخت افزاری استخر ۹ دی مجموعه شهید شیرودی، محل برگزاری مسابقات هم تا حد زیادی برطرف شده و این برای رقابت‌های بعدی ما هم بسیار خوب خواهد بود و همه رده‌ها می‌توانند از این امکانات بهره ببرند.

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب