غفوری: نا امید نیستیم/هدفگذاری اصلی واترپلو بر بازی‌های آسیایی است

سرپرست تیم ملی واترپلوی ایران گفت: فدراسیون در یک سال گذشته بارها تاکید کرد که خواستار حضور در مسابقه انتخابی المپیک است و ما همچنان ناامید نیستیم.

 

مجتبی ذکی‌پور/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ نادر غفوری در گفت و گو با خبرگزاری فارس، در مورد لغو مسابقات انتخابی المپیک واترپلو اظهار داشت: وقتی اپیدمی کرونا شایع شد و مسابقات انتخابی المپیک را لغو کردند، به استناد یک بند قانونی در کنفدراسیون گفتند که باید یک تک مسابقه انتخابی بین دو تیم برتر قاره آسیا انتخاب شود.

وی ادامه داد: اگر چه بر اساس آخرین مسابقات رسمی قزاقستان و ژاپن در رده اول و دوم بودند، اما چون ژاپن میزبان المپیک است، عملاً سهمیه حضور در این بازی ها را دارد و منطقی نیست که در جدول انتخابی باشد.

سرپرست تیم ملی واترپلو گفت: از این رو فدراسیون ایران درخواست کرد که در صورت لغو مسابقات انتخابی المپیک، یک تک مسابقه بین کشورهای قزاقستان و ایران برگزار شود، چون ما در بازی های آسیایی سوم شدیم و اگر ژاپن را کنار بگذارند عملاً حق ایران است که با قزاقستان مسابقه دهد و تکلیف سهمیه آسیا در این مسابقه مشخص شود.

غفوری افزود: متاسفانه هنوز بعد از یک سال با خواسته ایران موافقت نشده و تا جایی که من شنیده ام مسئولان فینا همچنان معتقدند این قانون فقط مشمول تیم اول و دوم می شود؛ البته می دانم فدراسیون ایران تا جایی که ممکن است پیگیر خواهد شد. شاید طی فرصت باقی مانده تا المپیک باز هم اتفاق جدیدی  بیافتد.

سرپرست تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: به هر حال واترپلوی ایران شایسته حضور در تورنمنت انتخابی است و امیدوارم به حق خود برسد. تیم ملی واترپلوی ایران نسل جوانی دارد و می تواند در میادین مختلف افتخارآفرینی کند. ما بعد از ۴۴ سال در بازی های آسیایی جاکارتا مدال برنز گرفتیم و همان جا برای صعود به فینال دوره بعد هدف گذاری کردیم.

وی گفت: اگر مسابقات ساحلی آسیا یا داخل سالن آسیا و یا قهرمانی آسیا برگزار شود، همه به ویژه مسئولان فدراسیون جهانی شایستگی تیم ایران را خواهند دید. بازیکنان و کادر فنی در یک سال گذشته با وجود شرایط کرونا تمرینات را تعطیل نکردند و به هر سختی بود خود را آماده نگه داشتند. مطمئن باشید در مسابقات پیش رو چیزهای جدیدی از این تیم خواهید شنید.

غفوری اظهار داشت: به عنوان سرپرست تیم ملی از همه مسئولان انتظار دارم که به ما برای حفظ روحیه تیم کمک کنند. من شخصاً به پاس تلاش بازیکنانم فارغ از هر نتیجه ای قدردان آنان هستم. مطمئناً فدراسیون هم در حد بضاعت خود از این تیم حمایت می کند. امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم تلاش چند ساله بازیکنان واترپلو ایران را ببینند و از این تیم حمایت کنند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.