غفوری: چیریچ دور جدید تمرین تیم ملی را زیر نظر می گیرد

رئیس کمیته فنی واترپلو گفت: تیم ملی واترپلوی بزرگسالان بزودی تمرینات خود را آغاز می‌کند و مربی صربستانی این تیم نیز قرار است ابتدای هفته آینده وارد ایران شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خبرگزاری صدا و سیما در گفت و گو با نادر غفوری به نقل از رئیس کمیته فنی واترپلو نوشت: تمرینات تیم ملی واترپلو بزرگسالان از بیست و یکم مرداد با حضور ۱۲ یا ۱۳ بازیکن آغاز و الکساندر چیریچ ۲۶ مرداد وارد ایران می شود.

وی گفت:چیریچ دو ماه بر روی تمرینات تیم ملی بزرگسالان نظارت خواهد داشت و همزمان نیز به کادر فنی تیم ملی واترپلو جوانان کشورمان نیز مشاوره می‌دهد. پس از ارزیابی امکانات و نفرات تیم‌های ملی واترپلوی ایران در صورت توافق، قرارداد رسمی با وی منعقد می‌شود.

نادر غفوری افزود : تیم ملی واترپلوی جوانان ایران، مسابقات قهرمانی جوانان جهان که به میزبانی قزاقستان و مسابقات قهرمانی آسیا را که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود، پیش رو دارد به همین منظور قرار است که الکساندر چیریچ مشاور تیم ملی جوانان هم باشد. اگر قرارداد همکاری الکساندر چیریچ و فدراسیون نهایی شود، سرمربی صربستانی تا زمان بازی‌های آسیایی همراه تیم ملی واترپلوی بزرگسالان خواهد بود.
مسئول کمیته فنی واترپلو افزود : تیم ملی واترپلو جوانان ابتدا از ۲۵ بازیکن دعوت کرد و پس از ارزیابی‌های صورت گرفته تعداد آنها به ۱۸ نفر کاهش یافت. تیم ملی واترپلو زیر ۱۸ سال نیز با حضور ۸۵ بازیکن که در سطح تیم ملی بودند کار خود را آغاز کرد ، پس از ارزیابی‌های مرحله دوم تعداد آنها به ۳۵ نفر و در ارزیابی سوم تعدادشان به ۱۸ ورزشکار کاهش یافت.

وی گفت : اردوی تیم ملی واترپلوی بزرگسالان ایران، هفته آتی با حضور ملی‌پوشانی که ساکن تهران هستند کار خود را آغاز می‌کند، در اواسط شهریور ملی‌پوشانی که ساکن شهرستان هستند به اردو اضافه خواهند شد و علت تاخیر آنها در اردو این است که این بازیکنان در حال مذاکره با باشگاه‌ها برای عقد قرارداد هستند.
تیم ملی واترپلوی ایران سال آینده رقابت‌های انتخابی المپیک، مسابقات قهرمانی آسیا و لیگ باشگاه‌های جهان را پیش رو دارد و از این نظر باید هرچه سریعتر خود را برای مصاف با حریفان آماده کنیم.

مسئول کمیته فنی واترپلو افزود : مسابقات فیناترافی که به میزبانی تهران برگزار شد موجب آمادگی ملی پوشان کشورمان شد که تاثیر شگرفی در بازگشت اعتماد به نفس آنان داشت زیرا دو سال بود که در مسابقه‌ای شرکت نکرده بودیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب