فرا رسیدن ایام جانسوز تاسوعا و عاشورای حسینی تسلیت باد

فدراسیون ورزش‌های آبی ایران در پیامی فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش را به تمامی شیعیان جهان تسلیت می گوید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی ایران؛ عاشورا فرهنگی برخاسته از متن اسلام ناب محمدی است که نقشی حیاتی در استحکام ریشه ها و رویش شاخه های آن ایفا کرده است. عاشورا هیچ گاه در محدوده زمان و جغرافیای خاصی محصور نمانده است، بلکه همواره الهام بخش تشیع در راستای حرکت ها، جنبش ها و قیامهای راستین شیعه، پل بسیاری از نهضتهای دیگر در برابر کانون های ظلم و کفر و نفاق بوده است.

پیام عاشورا، درس بصیرت در دین، درس فقاهت به معنای فهم عمیق از دین و درس ولایت مداری است و این مسئله باعث شده که یاران امام حسین(ع) تا مرز شهادت گوش به فرمان رهبر خود باشند و ولایت مدار باقی بمانند.

و حسین(ع) آموزگار بزرگ مکتب ایثار و شهادت است که درس عشق و دلدادگی را در گوش زمان زمزمه کرد و اینک پس از گذشت قرن های متمادی از آن واقعه بزرگ، هنوز درس آزادگی او در دل و جان انسان های آزاده در چهار گوشه جهان تبلور عینی دارد و هنوز مسلمانان و غیرمسلمانان او را الگوی بارز و برجسته و مصداقی ارزشمند از رشادت و از خودگذشتگی می دانند و بر صلابت بی چون و چرای زاده رسول الله(ص) سر تعظیم و تکریم فرود می آورند. از همین روست که نزدیک به ۱۴ قرن هنوز ندای”هل من ناصر ینصرنی” کیست مرا یاری کند؟ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به گوش می رسد و خیل مشتاقان آن حضرت هر سال به یاد مظلومیت اهل بیت(ع) سیاه پوش می شوند و مراسم عزاداری برپا می کنند.

نهضت حسینی و انقلاب فیاض و جوشان عاشورا یک بعثت بدون وحی و شکفتن گلبانگ توحید در چکاچک شمشیر بر بلندای نیزه هاست. کربلا عرصه انفجار نور و ظهور حماسه از یک سو و تبلور قساوت و حد اعلای فاجعه از سوی دیگر است. این وظیفه ماست که فرهنگ عاشورا و پیام کربلا را خوب بشناسیم و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

فدراسیون ورزش‌های آبی ایران با گرامیداشت این ایام، شهادت پرچمدار عزت و آزادگی و نمونه کامل ایثار و فدارکاری در راه احیای دین را به تمامی شیعیان جهان تسلیت می گوید.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

برگزاری مسابقات شنای بزرگسالان در چهارم مرداد

کمیته شنا پیشکسوتان در نظر دارد یک دوره مسابقات شنا بزرگسالان تحت عنوان (جام خلیج فارس) در رده سنی بالای ۲۵ سال روز پنجشنبه چهارم مرداد ۱۴۰۳ در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار کند.