قدسی: برای زنده نگه داشتن واترپلو باید انگیزه بازیکنان را بالا ببریم

سرمربی تیم واترپلو نفت و گاز امیدیه گفت: برای زنده نگه داشتن این رشته نیاز داریم تا انگیزه بازیکنان را بالا ببریم و وجود پخش زنده امسال ایجاد انگیزه مضاعف در بازیکنان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حمید قدسی سرمربی تیم نفت و گاز امیدیه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا در خصوص لیگ برتر سال جاری، اظهار داشت: امسال با توجه به این که تعداد تیم‌ها از سال قبل بیشتر شده، کار سخت‌تری را در پیش داریم. در ۲ هفته آغازین با مدعیان قهرمانی بازی داشتیم و پیروز میدان بودیم. برای اینکه بتوانیم بهترین نتیجه را در لیگ کسب کنیم، باید با همین روند پیش برویم و تلاش کنیم تا باختی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال بر خلاف دوره‌های قبل، تیم‌های برتر به صورت رده بندی مشخص نمی‌شوند و بر حسب امتیاز و برد و باخت‌ها، قهرمان معلوم خواهد شد. به همین منظور در تلاشیم روبه‌روی هیچ تیمی شکست نخوریم. البه ورزش قابل پیش‌بینی نیست اما باز هم فکر می‌کنم بتوانیم قهرمانی را از آن خودمان کنیم.

سرمربی تیم واترپلو نفت و گاز امیدیه با اشاره به بالا رفتن مبالغ قراردادهای لیگ در سال جاری، عنوان کرد: در رشته واترپلو بازیکنان مبالغ خوبی دریافت نمی‌کردند و امسال هم چیز زیادی دریافت نمی‌کنند. ما میزان هزینه دریافتی ورزشکاران را نسبت به رشته‌های دیگر نگاه می‌کنیم و وقتی زحمت بازیکنانمان را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که در قبال آن، دریافتی خیلی کمی دارند.

وی افزود: برای زنده نگاه داشتن این رشته نیاز داریم که بازیکنان انگیزه داشته باشند و این قراردادهای خوب باعث می‌شود که پشت‌کار ورزشکاران بهتر باشد. فکر و ذکر آن‌ها نباید درگیر مشکلات مالی و زندگی باشد تا بتوانند تمرکز بیشتری را بر ورزش خود بگذارند. اگر دریافتی ورزشکاران پایین باشد، دیگر آنطور که باید در ورزش توان نمی‌گذارند و هر روز ورزشکاران بیشتری را از دست می‌دهیم زیرا جوانان آینده خود را در واترپلو نمی‌بینند و مجبور می‌شوند که به دنبال ساختن زندگی خود بروند.

قدسی در مورد بازیکنان حاضر در تیمش، گفت: با توجه به بودجه‌، بازیکن گرفتیم و روی برخی نفرات جوان که در آکادمی آموزش می‌بینند نیز سرمایه گذاری کردیم. یکی از اتفاقات جذاب و خوبی که امسال رخ داد، قانونی بود که طبق آن همه تیم‌های لیگ برتری باید یک تیم زیر ۲۰ سال نیز تشکیل می‌دادند و این مسئله بسیار به پایه‌ها کمک کرد.

وی با تاکید به اهمیت حضور رسانه‌ها در لیگ واترپلو گفت: امسال پخش زنده از آنتن داریم و این مسئله اتفاق مثبتی در جذب اسپانسر و شناخته شدن بازیکنان است. این که بازیکنان در رسانه‌ها دیده و شناخته شوند، به خودی خود باعث ایجاد انگیزه مضاعف خواهد بود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب